Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 3 Ogos 2011

PILIHAN RAYA TIPUUUUU



HABIS ORANG MELAYU KENA TIPU






PENGUNDI BARU: PAGI TADI PR, PETANG INI WARGANEFGARA - mkini

Kurang empat jam selepas Malaysiakini melaporkan seorang penduduk tetap (PR) yang memegang kad MyPR merah telah didaftarkan sebagai pengundi baru, dia nampaknya telahpun menjadi warganegara.

Dia kini mempunyai MyKad biru, berdasarkan semakan pada sistem dalam talian yang sama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) di mana butiran identifikasi dirinya direkodkan.

Semakan pada sistem pengesahan dalam talian JPN sebanyak dua kali - pada jam 5.48 petang semalam dan 11.30 pagi ini - menunjukkan nama Mismah adalah berstatus PR yang telah mengambil kad MyPRnya (No 640704715238), kad pengenalan bagi PR.

Apabila nombor yang sama dimasukkan ke dalam sistem pengesahan dalam talian SPR, Mismah yang sama adalah pengundi berdaftar yang baru.



SURUHANJAYA PERLU SIASAT – PAGI MYPR PETANG MYKAD
– harakah daily

Pelbagai pihak melahirkan rasa terkejut mereka dengan pendedahan bahawa seorang penduduk tetap bernama Mismah adalah berstatus penduduk tetap paginya sudah berubah kepada warga negara pada petangnya.

Ekoran itu, Suhaizan Bin Kaiat, Pengerusi Pemulihan Demokrasi & Mobilisasi Pemuda PAS Malaysia menuntut Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) memberikan penjelasan.

Dewan Pemuda PAS, katanya, mendesak agar suatu siasatan dibuat berhubung dengan kejadian ini.

"Suatu Suruhanjaya Di Raja perlu dibentuk dengan segera bagi menyiasat Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya(SPR) berhubung dengan isu yang cukup memalukan negara ini," kata beliau dalam kenyataannya.





Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) wajib dipersoalkan bagaimana mudahnya menjadi warganegara Malaysia pada waktu ini, katanya kepada Harakahdaily.

Malaysiakini mengeluarkan berita “PR Didaftar Sebagai Pengundi” pada jam 1.06 petang, 2hb Ogos 2011.
Pada masa tersebut individu bernama Mismah no kad pengenalan 640704715238 adalah berstatus Permastautin Tetap(PR).

Menariknya menjelang jam 2.30 petang hari yang sama selepas berita Malaysiakini dikeluarkan maka status Mismah sudah bertukar menjadi warganegara Malaysia.

Kad Pengenalan di bawah di salin pada jam 1.06 petang 2hb Ogos 2011 :

Kad Pengenalan sudah bertukar menjadi biru pada jam 2.30 petang hari yang sama 2hb Ogos 2011 setelah Malaysiakini mengeluarkan berita pada jam 1.06 petang. Ini memberi maksud bahawa Mismah menjadi warganegara dalam beberapa jam sahaja.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..NAK BUKTI APA LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah..INI SATU KES YANG JELAS… kah kah kah…

woit..BERAPA RATUS RIBU KES MACAM INI…. kah kah akh…

kah kah kah…SAMPAI KIAMAT PUN PAKATAN TAK BOLEH MENANG…. kah kah kah…

nota:
pilihanraya akan datang terbukti pakatan akan menang
tetapi pakatan akan ditipu
penipuan sedang berjalan dengan lancar
kah kah kah


25 ulasan:

Lang berkata...

pinjam kata-kata mu ishang...

Orang kaya mencari rotan,
Mencari rotan bersama rakan;
Kalau pilihanraya mengubah kerajaan,
Lama sudah ianya diharamkan

Tanpa Nama berkata...

Jika benar semua ini maka pihak tsb adalah pengkhianat negara. Kerajann hari ini adalah musuh no wahid negara. Maka wajib anak muda dan tua turun mempertahankan negara...

Tanpa Nama berkata...

Sebelum ni SPR kata apa? Nak update data pengundi makan masa berbulan2...betul tak?? Tiba2, dlm masa beberapa jam, taraf PR dah jadi warganegara??? Hebat!!! Amazing!! Outstanding!!! Unbelieveable!!! Paper lak tiba2 jer keluarkan statistik, lelaki di Malaysia lebih ramai dari perempuan...Aikkk??? Ini macam, mmg betul bro, sampai kiamat la duduk bawah gerombolan...!!!

Tanpa Nama berkata...

inilah namanya perbuatan khianat.orang yang melakukan perbuatan inilah sebenarnya pengkhianat negara.yang mengarahkannya adalah BAPAK PENGKHIANAT NEGARA.

aizat nasri berkata...

tak guna punya penipu...aduh ai...mmg tak bersih2...gila kuasa...

Tanpa Nama berkata...

mana perginya perkasa? mana hilangnya pukidaaa? mana ketuanan melayu? mana mahaguru ghaib? mana pembela bangsa agama dan negara?????
ppiiiiraaaahhhhhh.......khak ptuiihhh!!!!!!

Idham berkata...

Aku rasa nak cari Misbah ni kat DESA COALFIELDS. Nk tanye dia " ko takde bapak ka???? jantina takda ka?? bun ka binti.. atau ko nak bintik kat muke?

Tanpa Nama berkata...

Dah lama dah benda ni berlaku.Dulu masa Haris Salleh jatuhkan Tun Mustaffa disabah BN arahkan JPN keluarkan kad pengenalan status warganegara kepada orang pakistan dalam jumlah ratusan ribu.Mereka ini sudah bertebaran diseluruh Malaysia.Sekarang lagi hebat le kerja puak2 ni....hancur negara kita

anak seluang menongkah arus berkata...

... saya dan geng-geng cadang nak mohon jadi petugas tempat undi masa PRU 13 ni nanti ... ada yang akan jadi ketua tempat mengundi, kerani menyemak senarai pengundi tapi teman nak jadi tukang tunggu kat simpang jalan masuk ke tempat pusat mengundi ... kami dah sediakan dahan rambutan ngan dahan getah untuk buat belantan... kalau warga asing tu cakap banyak memang kami tibai ngan belantan tu ...

Tanpa Nama berkata...

mana gambar dia ha? ke mycard lani dah tak tempek gambar

jadi pak angguk le di kerjakan puak2 ni............ BENGGONG

Tanpa Nama berkata...

kerajaan pariah

Tanpa Nama berkata...

mudahnya jadi warganegara kat tanahairku yg tercinta ini!

kita nak status pr kat singapore pun susah!

serenity9260 berkata...

ergghh,aku xtahan nk mencarut,argghhh!!!!!bodo punye gomen!!nk tunggu sume org ngamok ke baru nak baiki sume keadaan??menang kalah adat permainan.sama la macam politik.da xley menang,jawabnya kalah.xkn la xley menang,jawabnya menang jugak???kesian la tengok org elok2 beratur nk g mengundi nanti aley2 ade org indon jawa totok cakap "maaf ya pak,saya ni bisa tumpang lalu saja".tak menangis ke makcik2 felda tu tengok org tah datang dari mana boleh mengundi???mangkuk2 umno,wake up la!!!!tayah jilat kaki diorang lagi atas nama melayu korang!!!xde gunanya jerit nama melayu bile melayu kat negara ni lagi sikit nisbahnya berbanding org luar

1.10 Kawasan Jenayah Pembunuhan Terbiar Yang Terkenal Di Dunia
2.Bila Datuk Bandar Marah Orang Parking Kereta Tak Betul(Video)
3.Helmet Daripada 4 iPad(Video)

Tanpa Nama berkata...

Teruskan bongkar!!! War-warkan!! Paparkan!! Biar semua rakyat tahu siapa pengkhianat negara sebenarnya!!! Syabas kepada sahabat2 yang bekerja keras membongkar semua ni.

Tanpa Nama berkata...

Propaganda Bengong >>>

hanya pecacai2 DAPigs kafir harbi yg percaya..

Tanpa Nama berkata...

AMACAM BRO TT??
BERSIH 3.0 KENA DIADAKAN SECEPAT MUNGKIN SEBELUM PILIHANRAYA.. KALI NI BERSIH 3.0 VERSI NEGERI.. TIAP2 NEGERI BUAT PERHIMPUNAN BERSIH PADA 1 TARIKH YG SAMA.. KEMUDIAN ADAKAN BERSIH PERINGKAT KEBANGSAAN SEMINGGU SELEPAS BERSIH PERINGKAT NEGERI.. BARU GEMPAK BRO.. KASI KACAU SAMA KERAJAAN PARIA,SPR PUNDEK,JPN PELAQQQQ.... SIYE HARAM JADAH.. PUAK2 PUKIDA,PERKASA DAN KETUANAN MELAYU,OMAR DIN DIAM MACAM PUKI DALAM KAIN.. KAH KAH KAH

piut ngah layor berkata...

anon: mana gambar dia ha? ke mycard lani dah tak tempek gambar

jadi pak angguk le di kerjakan puak2 ni............ BENGGONG

3 Ogos 2011 9:38 AM


masih ada lagi org macam ni,spr pun akui ini terjadi...kalau semua macam hang ni lingkup negara ni kena jual ko pon angguk je!sila baca semua berita,jgn duk bawah tempurung!

Revolusi_Malaysia berkata...

mana SEPENUHNYA CELAKA DAN LAKNAT orang UMNO ni? Shah metal bodo anak haram mana? Sekarang siapa yang gadai tanah melayu skang pada orang asing???????????

opisboi berkata...

kahh...kahhh...kahhh...malesia for sale mulah2 lorrr..

Tanpa Nama berkata...

Fakta
1.Mathir pernah bgtau, untuk mencapai negara maju, perlu ada 70juta penduduk. So, 2020 dah dekat.
2.5 Negeri jatuh ke tangan PR, maknanya penduduk disitu masih kurang. perlu ditambah sekali ganda lagi.
3.Sarawak dan Sabah sama besar dengan semenanjung, sebab itulah Parlimen mereka sama hampir sama banyak dengan semenanjung (walau penduduk sikit)-tak perlu tambah penduduk, cukup dengan jumlah yang ada.

Tanpa Nama berkata...

biar negara tergadai dgn pendatang..yg penting PR kalah - pencacai UMNO..wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

negara bila dh diperintah oleh babi2 bn,maka babi pn boleh jd pengundi termasuk babi hutan mcm rosmah dgn najib sndiri

Tanpa Nama berkata...

aku benci umngok pengadai negara sampai mati..khakkk ptuihhh...

MIZZ rozMAH berkata...

punya dungu orang ameno babi ni. kehulu ke hilir, sebut pasal ict kpala butuh tu, tp masih tak reti bahase. oii barua bodo, to screen shot dr web page jpn la dungu

Tanpa Nama berkata...

anon: mana gambar dia ha? ke mycard lani dah tak tempek gambar

jadi pak angguk le di kerjakan puak2 ni............ BENGGONG

3 Ogos 2011 9:38 AM

===================

oi bodoh... tu printscreen dari web jpn la bodoh... kalau ko nak chek status kad pengenalan nanti keluar gambar tu lah... takkan nak keluar ngan gambar muka buruk ko sekali bodoh!!!