Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Disember 2011

KESIAN ORANG MISKIN - SIANG MALAM KENA TIPU




RACUN TETAP RACUN






RAKSA , PLUMBUM DAM SOS CILI KRIM PATUHI PARAS DIBENARKAN
– berita hairan

KUALA LUMPUR: Kandungan raksa dan plumbum di dalam sos cili Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) mematuhi paras dibenarkan Peraturan-Peraturan Makanan 1985, menurut Kementerian Kesihatan dalam satu kenyataan hari ini.

"Keputusan diperolehi daripada analisis yang dilakukan ke atas sampel sos cili yang dijual di KR1M itu," menurut kenyataan itu di sini

Persampelan dilakukan susulan laporan sebuah portal berita bahawa Persatuan Pengguna Malaysia mendakwa hasil penyelidikan mereka menunjukkan sos itu mengandungi tahap raksa dan plumbum melebihi paras dibenarkan.

"Kementerian Kesihatan juga sudah menjalankan pemantauan berterusan ke atas sos cili di pasaran tempatan. Dari tahun 2004 sehingga Oktober 2011 sebanyak 50 sampel cili dianalisis untuk kandungan raksa, plumbum dan kadmium," menurut kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu, kementerian berkenaan sentiasa mengutamakan kesihatan rakyat dan tidak akan berkompromi ke atas keselamatan makanan serta akan mengambil tindakan ke atas mana-mana pihak yang melanggar perundangan makanan. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH AKH

woit...INI BETUL BETUL BANGANG.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BETUL BETUL TIPU ORANG KAMPONG...kah kah kah..

kah kah kah...INI BETUL BETUL KELENTONG ORANG MISKIN...kah kah kah..

woit... ORANG KAMPONG SUDAH MISKIN KENA BODOHKAN LAGI...kah kah kah...

kah kah kah...ADA KE RACUN YANG TAK MEMBUNUH?...kah kah kah..

kah kah kah..ADA KE PLUMBAM YANG TAK BAWA MUDARAT...kah kah kah..

NOTA:
cuba tanya kenapa orang kaya
akan membeli yang segar dan yang organik
kah kah kah
kerana lebih selamat untuk kesehatan




INI MUSUH KITA














INI KEMPEN KITA



8 ulasan:

Sam Kai Cheong berkata...

Orang kaya pandu kereta, orang miskin tunggang motorsikal, hari2 sedut karbon monoksid. Haramkan saja motorsikal supaya orang miskin buleh jadi kaya, buleh pandu kereta

Tanpa Nama berkata...

menjadi kebiasaan di mana-mana apabila orang miskin memang akan mendapat sesuatu yang kurang berkualiti baik tempat tinggal, pakaian dan makanan. Kerajaan hanya menyediakan keperluan asas sahaja. Hanya pemimpin yang adil, amanah dan benar2 prihatin sahaja akan memenuhi aspek kualiti untuk rakyat yang miskin dan untuk mendapatkan ciri-ciri pemimpin tersebut sesuatu perubahan besar perlu digerakkan dan dilakukan...

Tanpa Nama berkata...

memang lah..itu dah adat resam org miskin dan kaya...yg miskin sentiasa tertindas kerana yg kaya akan bertambah kaya raya...kau sanggup ke nak potong pendapatan yg juta-juta, ratus2 ribu?...siapa sanggup?...itu sebab kalau dah kaya, sanggup buat apa saja asalkan pendapatan tak terhenti dan makin terus banyak...pulak lagi kalau dah ada tempat dlm politik....tindas menindas ni satu perkara mesti...apa peduli kat rakyat??...rakyat tau apa pasal politik, pentadbiran, biokrasi, ingat senang ke nak dapat kerusi?...dah dapat kena jaga elok2...rakyat dapat gula2 dah la...siapa suruh kau jadi miskin,..hahaha....lantak la kau rakyat..hahaha...apa kau tau pasal projek mega?...mintak duit sana sini...kerja dah tak ada sangat ke?....hahaha..padan muka siapa suruh undi BN....hahaha

Tanpa Nama berkata...

cukup la...dah ada kedai murah 1Msia, mana2 tmpt yg tak ada tu nasib la,...korang pandai2 la jimat cermat...nak bagi semua mampos la kerajaan, mana boleh tolong semua....korg merempat tu nasib la...dah dapat sumbangan anak sekolah rm100, dah la...klinik 1mesia dah ada...mana2 tmpt yg takde, nasib la...pemimpin2 dapat juta2, ratus2 ribu sebab nak pakai banyak la...banyak bill nak kena bayar, korang ingat bil pemimpin tu sikit mcam korang?...bil pemimpin lagi banyak, korg apa tau...dah kerak besar, mesti la income kena besar...korg kerak kecik, buat la cara kecik....ini nak melolong tengah jalan kata duit tak cukup...apa korg mampu buat?...duduk la diam2...tunggu pru13...nanti korang dapat la gula2...mesti dapat nye...kalu abis manis nanti dapat lagi gula2 baru...ok la tu, korg dapat gula2 sebab korang rakyat biasa....hahahaha

GENE FAROUK berkata...

yang kita risau pulmbum yang sikit, raksa yang sikit, bila berkumpul, jadi banyak, jadi berbahaya, dari kecik makan raksa, sampai dewasa jumlah terkumpul lebih paras bahaya, mana taknya orang melayu bebal, tu lah dianya, strategi jangka pangjang juak2 UMNO.... cis cis cis haram zadeh...

Lang berkata...

nak mampos... kalau ketua pengarah kesihatan kata tahap plumbum dlm sos kr1m tinggi... dia kena serah kerusi pejabat dia kat org lain la... miss soru beb...

poah kalimin berkata...

yg kya mkin kaya yg msikin trus tertindas,tertipu,.bodoh punya kjaan jahat.tk tkot Allah ke?tk takut hr akhirat ke?cara tindkn dorg mcm selamenye akn hdup ni muka bumi ni jah

Tanpa Nama berkata...

Olehkerana aku buat sos sendiri, aku selamat laaa...Korang buat mcm aku, buat sendiri je sos, tak payah takut2..hahaha..!!!