Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Disember 2011

LEPAS SHARIZAT LEMBU - KITA TANGKAP NATANG BEWOK



TERBARU - TERKINI - TER NOW!


turun ke jalan raya
turun berdemo
turun menunjukkan perasaan
telah menjadi budaya dunia

tahun ini majalah time
majalah yang mewakili kepentingan kaum pemodal
telah menobatkan para demonstaran
sebagai sosok untuk tahun 2011

jangan lupa turun ke jalan raya
pada 9 januari 2012
kita jadikan tunjuk perasaan
budaya kita untuk tahun 2012

nota:
madey menangislah
kamu kah kah kah





















--------------------------------------


DARI FACEBOKK: WAN JI AT-TA'ADUDDI


Timbalan menteri kewangan Datuk Dr Awang Adek hari ini menjelaskan bahawa deposit wang ke dalam akaun peribadinya, seperti didakwa satu blog, merupakan sumbangan untuk program sosial. -- walau pun ada rekod, tetapi dari segi etika, ia sudah salah...klu ia berlaku dalam syarikat besar2 pun dah salah, inikan pula dalam kerajaan...Awang Adek wajar letak jawatan...








AWANG ADEK AKUI TERIMA DEPOSIT, TAPI
.... mkini

Timbalan menteri kewangan Awang Adek hari ini menjelaskan bahawa deposit wang ke dalam akaun peribadinya, seperti didakwa satu blog, merupakan sumbangan untuk program sosial.

Ketua bahagian Umno Bachok itu mengakui telah menerima sumbangan yang dipertikaikan itu melalui salah satu daripada tiga akaun peribadinya.

Akaun peribadi itu dibuka pada 2004 untuk membiayai program di kawasan Bachok, katanya.

Bercakap dalam sidang media di bangunan parlimen hari ini, Awang berkata beliau mempunyai semua rekod transaksi daripada sumbangan berkenaan yang dikendalikan oleh seorang pegawai khas.

"Banyak syarikat dan individu derma untuk jalankan kegiatan dan program untuk rakyat Bachok, bahagian saya. Semua diuruskan melalui akaun saya.

"Rekod ada. Siapa bagi, ada. Perbelanjaan pun ada," katanya lagi yang menambah, rekod berkenaan akan diserahkan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Awang berkata, sumbangan dalam bentuk cek dan tunai itu digunakan untuk program seperti bantuan Hari Raya sebanyak RM100 untuk 4,000 keluarga dan juga kelas tuisyen kepada pelajar di 33 sekolah rendah.

Katanya beliau menerima semua sumbangan melainkan ia diberikan dengan niat tertentu seperti untuk mendapatkan projek.

Tegasnya, beliau tidak ada kena mengena dengan penganugerahan kontrak kerana ianya dibuat pada peringkat jawatankuasa dan beliau hanyalah seorang timbalan menteri.


SAHEH PENYAMUN!



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Otak mcm lembu tara baca kah GO gamen yg perbuatan tu salah. Kalau pegawai dan kerani biasa buat mcm tu memang konfem sangkut, dlm umogok seme boleh memang dasar haramjadah.

Cerah berkata...

Fuh...senang senang je nak menipu natang bewok ni...boleh pulak terima sumbangan utk pengundi Bachok???? apasal tak guna akaun Umno Bachok???? apasal kontraktor beri duit kalau bukan ada udang sebalik batu??? kelulusan peringkat Jawatankuasa??? yg pergi melawat bangunan tu ada apa 2 ke??? balik melawat dpt duit 80 ribu. semua org nak camtu. Ini tak lain cukong lawan cukong nak rembat harta rakyat....kalau tak mana mamat tu tau dato tu tipu eskay???

Tanpa Nama berkata...

bullshit la mung awe adik... nok nipu agak2 la, mung ingat semua orang kat malaysia ni lembu?

kampong lad berkata...

kalau setakat rm sejuta dua tiga tu, simpan saja la bawah tilam mcm selalu geng2 hangpa tu dok buat. bodo punya mangkok ayon.

yes berkata...

"Rekod ada, siapa bagi ada, ......" tapi siapa yg tulis rekod? siapa yg dapat mengesahkan rekod tak tipu? mana ada undang undang menteri boleh terima wang dari chukong?
Ucapkan selamat tinggal pada rakyat wahai puak puak bewak.

Tanpa Nama berkata...

ini pon terbaik jugak...kahkahkah

http://www.youtube.com/watch?v=fC8m9ii63B0&feature=related

Tanpa Nama berkata...

Aku pun nok kata jugok lah
"babi mung awang adek..gi mapuh jilatchok mung..nnatang bewoh jahat..lebong kotrang je kkeje mung..mapuh munggg mapuh mungg...

Tanpa Nama berkata...

Tegasnya, beliau tidak ada kena mengena dengan penganugerahan kontrak kerana ianya dibuat pada peringkat jawatankuasa dan beliau hanyalah seorang timbalan menteri.

timbalan menteri:
Saya tidak ada kena mengena dengan penganugerahan kontrak kerana ianya dibuat pada peringkat jawatankuasa dan saya hanyalah seorang timbalan menteri

menteri:
Saya tidak ada kena mengena dengan penganugerahan kontrak kerana ianya dibuat pada peringkat jawatankuasa dan lagipun, yang dapat kontrak tu suami saya, anak perempuan saya dan anak lelaki saya. Saya hanyalah seorang menteri

oi setaaaaan, sudah2lah mengelentong tu!!! pegi la balik tidor 6 kaki bawah tanah!

jom ramai2 kita semua sepak dan humban UMNgOk-BoNgok!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

Ya betul, Maddey pun Melayu tulen & jujur, Ghani Putuil paling suci, dan Rosmah Marcos jugak kurus dan pandai simpan duit.

-Dumno