Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 21 Disember 2011

SIAPA SEBENARNYA HASAN ALI?







PAS SELANGOR DAKWA NASHARUDDIN , HASAN SERANG PARTI KERANA KECEWA - minsider

Sikap ‘dingin’ Nasharudin Mat Isa dan Hasan Ali terhadap PAS sejak kebelakangan ini dikatakan ekoran kekecewaan mereka gagal dalam pemilihan Jun lalu selain ketiadaan pencalonan untuk mempertahankan kerusi negeri, demikian menurut beberapa pemimpin hari ini.

Pesuruhjaya PAS Selangor Dr Abdul Rani Osman dan timbalannya Khalid Samad mendakwa kedua-dua Hasan dan Nasharudin mengambil sikap tidak mahu dihubungi dan tidak memberi respons kepada usaha pemimpin-pemimpin parti itu yang cuba berhubung dengan mereka.

Khalid berkata adalah sesuatu yang mengejutkan kerana Nasharudin dan Hasan membuat kecaman-kecaman keras terhadap PAS, di mana-mana kedua mereka menyokong prinsip-prinsip dan hala tuju parti Islam itu sebelum ini.

“Ada tanda soal di sini. Kami faham kekecewaan tewas dalam pemilihan. Tetapi, ia tidak harus menjadi satu isu,” katanya.

KOMENTAR TUKAR TIUB
apa yang sebenarnya sedang berlaku?
dalam politik ini dipanggil perjuangan dua garis
apa dia perjuangan dua garis?

garis satu ialah ketuanan melayu
garis lagi satu ialah ketuanan rakyat


inilah sebenarnya yang sedang berlaku sekarang

hasan ali dan nasa walau pun memakai kopiah islam
sebenarnya kalau di carik kulitnya akan timbul melayu
malah ramai dalam pas
malah ramai dalam pkr
kalau dicarik kulitnya akan keluar melayu
bagitu juga dalam dap
kalau dicarik kulit nya akan keluar cina


kes hasan ali ini bukan ganjil
hasan ali memiliki masalah hutang di bank
ini diketahui umum
hutang dibank ini menjadikan hasan ali terperangkap
ini samalah macam kes zul nordin tipu cap mohor spr

untuk selamtkan diri hasan ali menjual islam
islam ini hanya topeng untuk menutup hutang dibank
sekarang ini hasan ali jual islam lebih islam dari islam
ini samalah macam madey nak angkat sumpah
ini samalah macam obama nak buat umrah
ini samalah macam najib bersumpah tak pernah entot altantuya

kembali pada malam kemenangan 8 march 2008 dulu
hasan ali cuba buat deal dengan toyo
untuk tubuh kerajaan campuran di selangor
hasan ali bercita nak jadi menteri besar
cita nak jadi mb ini bukan satu jenayah
kalau jadi meneri besar boleh dapat banyak projek
dapat banyak projek boleh bayar hutang
ini dalam kepala hasan ali

hutang banyak ini bukan satu yang menghairankan
khalid ibrahim mb selangor sekarang pun banyak hutang
khalid ibrahim masih ada kes hutang saman menyaman

kesah hasan ali nak jadi mb ini bukan rahsia lagi
malah perundingan antara pas dan gerombolan berterusan
perundingan diteruskan sesudah tertubuh kerajaan pakatan di selangor
ini bukan fitnah dari tukar tiub
khalid samad sendiri mengaku
khalid samad pernah pergi ke jalan bellamy
pergi ke rumah mat ngantuk untuk berunding
menubuhkan kerajaan campuran
ini untuk mengenepikan pkr dan dap

asanya ialah: ketuanan melayu

ini juga bukan satu yang pelik
politik bukan agama
agama hanya digunakan untuk mengolah persetujuan
politik ialah kuasa
ada kuasa dapat rembat harta kekayaan negara
ini realpolitik



politik tidak ada agama
politik tidak ada bangsa
politik tidak ada gender
politik ialah seni untuk mendapat kuasa
agama
bahasa
bangsa
adalah unsur-unsur untuk diolah sebagai jalan untuk mendapatkan kuasa


mari kita kembali kepada ketuanan melayu
agenda ini telah hancuuuus
ini kerana gerombolan yang mengajukan ajenda ini
adalah lanun dan perompak
malah dalam suasana politik dunia hari ini
ketuanan apa saja akan dilawan
ini jelas bahawa ketuanan melayu ini telah kaput

masuk ketuanan rakyat
ini ajenda baru
ajenda ini di kahwinkan pula dengan negara berkebajikan
ini menjadi satu pengolahan yang ampoh
ini menjadi satu kempen yang menjanjikan
ini menjadi satu program yang menarik hati


hasan ali dan nasa telah main kayu tiga
main kayu tiga dengan gerombolan
hasilnya mereka telah di tendang oleh ahli parti dalam muktamar yang lalu

waspada!
kulit melayu masih banyak dalam pas
sama macam banyak kulit cina dalam dap
sama macam banyak kulit gerombolan dalam pkr
gerombolan sedar hal ini


rancangan gerombolan cukup senang
pecahkah pakatan rakyat
keluarkan pas dari pakatan
ini kerana pas adalah satu satunya parti politik massa

gerombolan telah merancang:
mula mula ajak pas masuk barisan
bila gagal maka dimunculkan hasan ali dan nasa

inilah peranan hasan ali
ini lah peranan nasa
mereka akan bikin kacau dalam pas
kalau dalam pas terggangu
makan tempiasnya akan menggangu pakatan rakyat

strateji gerombolan cukup senang
sebelum pru13 ini jika pas pecah
sebelum pru13 ini jika pakatan pecah
maka gerombolan akan terus berkuasa
apa yang dilakuan oleh hasan ali dan nasa
ialah bikin kacau dalam pas
ini bukan tuduhan tukar tiub
ini kata kata mustapha setia usaha pas sendiri
mustapha ini pada satu ketiak dulu
masuk juga dalam tim yang hendak menubuhkan
kerajaan perpaduan
hari ini mungkin telah sedar



kita tak perlu pergi havard untuk belajar politik
kita tak perlu pergi oxford untuk belajar politik


jadi apa yang perlu kita lakukan?
jangan percaya orang politik yang amat heboh cakap hal islam
jangan percaya orang politik yang amat heboh hal bangsa
lagi banyak cakap hal islam
lagi dalam maloan ini nak menyelam

malaon macam hasan ali dan nasa
ada dimana-mana
kalau di pejabat dia kaki bodek boss
kalau dalam dalam kilang dia kaki bodek tuan empunya kilang
kalau dalam askar dia tukang gosok kasut sarjan

tugas kita hanya satu
humbankan gerombolan!





16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wow.....canggih, gua caya lu lah bro.

Tanpa Nama berkata...

Salam... sekiranya apa yang tuan paparkan ini tidak benar dan fitnah semata-mata, jawablah dengan Allah di kemudian hari nanti..

muslimah

lan berkata...

Nyah kan saje depa 2 ni!

lan berkata...

Lagi byk suara lagi kompleks isu ni. Tell him to resign !

Tanpa Nama berkata...

Hasan mau jd soya oo...
Hasan pengecut, x mcm abg ajis,
Hasan pengecut, x mcm abg ajis,
Hasan pengecut, x mcm abg ajis,

1Crony berkata...

Kalau Munafik tak berlebai itu dah biasa kita lihat dan dengar, yang menjadi susah sikit kalau Munafik berlebai ini.....

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

What do we do without U?

Tanpa Nama berkata...

Humban ajelah dua ekor malaon ni.

kampong lad berkata...

1. ketuanan meLAYU (umno/bn) lagu lama cuma penyanyi saja baru...la ni orang dah meluat dah tak laku. 2. ketuanan rakyat (pr) tempo baru, banyak yg terpengaruh. bila 2 garis ini digabungkan maka lahirlah garis yg ke3..ketuanan mengeyangkan perut. semua ini adalah ciptaan orang2 politik utk berkuasa dan terus berkuasa agar boleh bermaharajalela. ingatan utk politikus, nak berpolitik, politik lah 100% sapa pun tak halang, tapi jgn champoq hadoq dgn bab2 ugama. salah satu kriteria orang politik ialah kena pandai & berani kelentong & tak malu berputaq belit. sistem yg diamalkan sejak merdeka adalah sekular peninggalan penjajah...apa sangkut paut...apa kena mengena dgn ugama? habag mai sat!

Adha berkata...

Ulasan Terbaik!

Entry Terkini : Produk

Tanpa Nama berkata...

malaon macam hasan ali dan nasa
ada dimana-mana
kalau di pejabat dia kaki bodek boss
kalau dalam dalam kilang dia kaki bodek tuan empunya kilang
kalau dalam askar dia tukang gosok kasut sarjan

salut la brader.. banzai TT

----------------------------------
ini ayat2 minah sengal (21 Disember 2011 1:32 PTG), nak menang bicara dengan cara terbaik ialah menjadi alim dan memiliki Allah, maka dialah yang akan monopoli kebenaran:

Salam... sekiranya apa yang tuan paparkan ini tidak benar dan fitnah semata-mata, jawablah dengan Allah di kemudian hari nanti..

muslimah

Tanpa Nama berkata...

betul ke?dah kaji?dpt dosa adalah...sian ko eh...

Tanpa Nama berkata...

'masuk ketuanan rakyat ini ajenda baru ajenda ini di kahwinkan pula dengan negara berkebajikan ini menjadi satu pengolahan yang ampoh ini menjadi satu kempen yang menjanjikan ini menjadi satu program yang menarik hati'
Apa pulak akan jadi jika setiap individu rakyat juga lama-kelamaan tumbuh tanduk nak raduk nak sembat segala kekayaan seperti amalan turun temurun ahli politik bila sudah menjadi tuan.
Kami golongan marhain juga yang dok tarik pukat di laut, tebas rumput di kebun, kutip sampah dari banglo2 mewah milik 'gajah2' yang berkelahi berebut singgahsana sang raja rimba di hutan belantara batu.
Kedengaran bunyi seolah2 seperti meletakkan Allah di sudut bilik macam orang tua yang tak tahu menahu tentang politik. Begitu juga golongan marhain ini hanya layak untuk dimomok dengan janji bulan bintang. Entahlah......sekadar melantun rasa.

- golongan marhain.

Tanpa Nama berkata...

wah tiba2 je keluar semua keburukan hasan ali dan nasha ni.....kl hasan ali ni ada 3 bini kl dulu didorokkan sekarang akan dibongkarkan...kl dulu hasan ali naik kancil..sekarang akan dibongkarkan yg kancil tu dah ditarik bank.....dunia2......semakin kusut meluhat org melayu yg semakin hari semakin bodoh dgn ketaksuban....

mafiaburger berkata...

Kpd kampong lad...mai nk habaq nie..mu dengor baik2,mu nie sedak jew komen..mu nie bdk2 lg..m'baca biar byk ckit..dlm islam mmg ade politik,xsalah die nk terapkn nilai2 islam dlm politik..kalo politik yg tiada nilai2 islam mmg jd mcm umno..parti pas mmg b'politik mengikut cara islam..mu tuh bodo wt statement.

Tanpa Nama berkata...

ini teori je bro.sape2 pn boleh ckp.bg bukti la.ckp kosong xguna.silap2 bleh jd fitnah.neraka la tmptnye.