Sabtu, 3 Disember 2011

RAKYAT MALAYSIA DIMINTA JUJUR




SELURUH RAKYAT MALAYSIA DIMINTA JUJUR DAN IKHLAS



rakyat malaysia dari semua bangsa
pembaca tukar tiub dari semua bangsa
sila lihat gambar dibawah ini
lihat dengan jujur
lihat dengan hati terbuka
lihat dengan hati yang ikhlas
lihat betul bertul

kemudian:
dan sila tanya
betul kah muka ini muka melayu
betul kah ini sosok melayu?

kemudian
baca potongan berita ini:


One leader, Shaik Hussein Mydin, claimed that Malays and Islam were at risk in Penang, and said that PKR and PAS had “no power” to stop the repression of the Malay community there.

“PKR and PAS are ‘bapok’ (transvestites) and ‘pondan’ (effeminate) as these days they have no power to challenge DAP.

“A vote for DAP is a vote for the destruction of Islam,” said the Penang Umno Youth chief to loud applause and shouts of
PKR, PAS tak ada telur!”

DENGAN TULUS DAN IKHLAS





KEMUDIAN SILA TANYA LAGI

siapa sosok ini
adakah ianya melayu
kenapa cakap hal telooo
kenapa cakap hal bapok
kenapa cakap hal pondan

lihat kembali gambar di atas
kemudian sila tanya sekali lagi

apakah muka ini muka melayu?
apakah sosok ini sosok melayu?

sila jangan tuduh tt rasis
lihat muka dan baca potongn berita
lihat dengan jujur
dan baca dengan tulus ikhlas

tepok dada
dan jawab dihati

48 ulasan:

mek berkata...

'tepok dada
dan jawab dihati'
i like....

bising betul geng2 eeee...
tak habis nak jadi melayu.

Tanpa Nama berkata...

Salam

Sejujurnya agama dia Islam (seperti di i/c), namun dia boleh dipanggil India muslim tetapi bukan Melayu muslim... ada beza kepercayaan seseorang itu dengan bangsa dia... kenapa tidak ada definisi begini

Cina muslim
India muslim
Melayu muslim

Namun di Malaysia ini telah mendefinisikan kalu masuk Islam ialah masuk Melayu... Islam telah disignifikan kepada Melayu...

Kalu Cina masuk Islam akan disebut masuk Melayu, kalau India masuk Islam juga akan disebut masuk Melayu... dan kalu Melayu masuk Kristian ialah masuk jadi omputeh... kah-kah-kah...

batu pelangi/BZ berkata...

Orang buta raba pun dah tahu keturunan Mamak Tuleken!!!!!

gua bukan racist berkata...

Kah...kah...kah....
gelak guling-guling
mata gua jadi juling.....

Orang Melayu?
maaflah gua bukan racist...
kalau Melayu..mungkin lahir di salah satu benua di Afrika...

IbnAbdHalim berkata...

Ada gaya jadi hero filem Tamil tak?

AkuBudakMelayu berkata...

Tuan ti,
Hamba telah melihat dan meneliti akan gambar dan berita tersebut dan hamba berkata dengan sesungguhnya bahawa sosok ini SAH bukan melayu asli.Ini melayu celup!!

Dengan ingatan tulus ikhlas

Tanpa Nama berkata...

united mamak nation organisation.

dlm politik ni..terutamanya malaysia ni..

mana yg tamak haloba sikap yg mementingkan diri sendiri semenjak kecil..kedekut..berkira..org dan puak mcm itulah yg jd kepala dlm jwtn politik...

melayu kan sopan santun..jkool..layu..jd pengikut pun dah tak pa dah..kan..kan..kan..

qierana berkata...

beliau sgt tidak melayu,tetapi menurut perlembagaan,bercakap melayu,beradat melayu dan beragama islam adalah org melayu...ah screw the perlembagaan..

amin berkata...

Sejak kebelakangan ini, tidak keterlaluan jika saya katakan sejak UMNO hilang kuasa di 5 buah negeri, UMNO sudah meracau dan seolah-olah hilang akal. Pertama mereka mengamok, kedua RAMPAS Perak dari pakatan dengan secara HARAM. Instituisi kehakiman telah membiarkan dirinya dirogol oleh gerombolan ini dlam usha untuk MERAMPAS PERAK. Seterusnya, UMNO dan kuncu-kuncunya terdiri dari NGO atau boleh saya kata NGOK2 yang dalam usha membodek pembesar2 dalam UMNO menyerang kerajaan2 pakatan PULAU PINANG dan SELANGOR. Tekanan demi tekanan telah diberi kepada kedua-dua menteri besar negeri2 ini. Tapi allhamdulliah dalam keadaan tertekan pun mereka berjaya mentadbir negeri dalam suasana cemerlang. Ini diakui sendiri oleh KETUA AUDIT NEGARA. SELANGOR dan PULAU PINANG MENDAPAT PUJI-PUJIAN DALAM USHA MEREKA MEMBANGUNKAN NEGERI MEREKA DAN HUTANG MEREKA TERUSUS DENGAN CEMERLANG. AKHIRNYA KEDUA-DUA NEGERI INI MEMBENTANGKAN BAJET SURPLUS BUKAN DEFICIT.
KEDUA-DUA NEGERI INI MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT MEREKA DENGAN BAGITU BAIK BERBANDING DENGAN UMNO/BN YANG MMERINTAH DALAM KEADAAN HUTANG NAIK MENDADAK DAN TERPAKSA DITANGGUNG OLEH KERAJAAN PAKATAN. BAYANGKAN SELAMA 54 TAHUN MEREKA PERINTAH APA YANG RAKYAT DAPAT. ZERO. YE! DAPAT TELOO.
INI ADA SEEKOR DUA MAMK TONGKANG YANG BISING GELAR PENYOKONG DAP BANGSAT. SAYA MINTA ORANG ITU MOHON MAAF SECARA TERBUKA DARIPADA SEMUA PENYOKONG PAKATAN KHUSUNYA DAP. SEKALI LAGI SAYA AMIN AKAN MENYOKONG DAN UNDI DAP UNTUK PERINTAH PULAU PINANG SELAGI SAY NAMPAK MEREKA LEBIH BAIK DARIPADA UMNO/BN. PROPOGANDA TERKINI YANG DISIARKAN OLEH TV3 HARI INI KUNUNNHYA DI PULAU PINANG SEKUMPULAN AHLI PAS KELUAR PARTI DAN MENYERTAI UMNO. BILA SAYA LIHAT GAMBAR/IMAGE ORANG2 ITU TIDAK UBAH WAJAH SAMA DENGAN MATREMPIT MATREMPIT YANG MENYERANG KOMTAR BARU2 INI. TIDAK ADA IMEJ ORANG PAS DALAM MEREKA. INI NAMPAK SATU USHA OLEH KETUA2 BAHAGIAN NAK TUNJUK KEPADA KEMIMPINAN BAHAWA MEREKA ADALAH 'WINNABLE CANDIDATE'. KAHKAHKAH...KAHKAH. SAYA DOA, YA. ALLAH TURUNNKAN BALA KEATAS ,MEREKA INI YANG BERDUSTA KEPADA RAKYAT DEMI UNTUK KEPENTINGAN DIRI. ALLAH NAMPAK PEMBOHONGAN YANG MEREKA LAKUKAN. MEREKA FITNAH KERAJAAN DAP SEDANGKAN DAP TELAH MEMBERI KHIDMAT TERBAIK KEPADA RAKYAT KHUSUSNYA MELAYU JATI P.PINANG. PERUNTUKKAN HAL EHWAL AGAMA ISLAM NAIK MENDADAK BANDINGKAN APA YANG UMNO/BN BAGI DULU. SETIAP KELAHIRAN BARU MENDAPAT FAEDAH. WARGA EMAS DAPAT FAEDAH DLL LAGI. JADI USAH LAH DOK FITNAH. REEZAL A/L MERICAN JANGAN NAK FITNAH. KITA ORANG MELAYU INI MASIH MEMPUNYAI AKAL FIKIRAN DAN TAHU BEZA KACA DAN PERMATA.

binjai berkata...

bro....

najib sendiri kata dalam ucapan dasau pau2011 mamak itu melayu

"Hatta Mamak dan Malbari pun dah serap jadi Melayu. Celah-celah itu, ketiga-tiga Naib Presiden kita tampaknya terdiri daripada Jawa, Turki dan Bajau Laut atau lanun. Saya kata takpalah, yang penting semua kira Melayu…" - petikan ucapan dasar presiden umno

gila punya lanun melayu.....bangsa sendiri pun tak kenai, mamak tu asal india...mesti mahathir suka ucapan najib ni.

Tanpa Nama berkata...

Potret zahirnya bagai pantat kuali dan perjuangan kelirunya juga bagaikan pantat hantu.Itu pun bani Melayu Pulau Pinang tidak nampak kerana mereka dah dibongsaikan penglihatan dan minda mereka. Bani Melayu Pulau Pinang semasa dibawah pemerintahan Kedah tak diendahkan nasib mereka, semasa pembukaan Pulau Pinang oleh Syarikat Hindia Timur juga tak ambil pot orang Melayu, masuk merdeka sehingga kini UMNO pun tak peduli sangat Bani Melayu Pulau Pinang dan kini pantat kuali ini nak memperjuangkan bani Melayu Pulau Pinang? KAH KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

Potret zahirnya bagai pantat kuali dan perjuangan kelirunya juga bagaikan pantat hantu.Itu pun bani Melayu Pulau Pinang tidak nampak kerana mereka dah dibongsaikan penglihatan dan minda mereka. Bani Melayu Pulau Pinang semasa dibawah pemerintahan Kedah tak diendahkan nasib mereka, semasa pembukaan Pulau Pinang oleh Syarikat Hindia Timur juga tak ambil pot orang Melayu, masuk merdeka sehingga kini UMNO pun tak peduli sangat Bani Melayu Pulau Pinang dan kini pantat kuali ini nak memperjuangkan bani Melayu Pulau Pinang? KAH KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

"mak bapak org india K.L, aku org melayu." hahahaaa...

Tanpa Nama berkata...

Malasla nk layan mamat cebik ni. Pertama nama dh mydin, then warna gelap... Aku pn gelap tp gelap melayu main panas dgn gelap mamak lain beb. Mamak gelap ada merelit skit huahahha.... Biar je la dia bermatian kata dia melayu... Ni nama dia melayu bapuk@pondan, x asli. Melayu naik bakul angkat sendri huahahah

Tanpa Nama berkata...

Uncle Hisham..saya dgn fikiran yg sempurna, suci hati serta tanpa paksaan mana2 pihak, mengaku bahawasanya dari pengamatan saya,kawan2 dan anak saya berumur berusia 10thn,mengsyakki bahawa foto manusia yg Uncle paparkan itu sebenarnya menjadi gelap akibat kamera yg d gunakan tersilap setting, menyebabkan warna bertukar menjadi gelap dan besar kemungkinan juga pada waktu itu langit terlalu mendung, menyebabkan kegelapan..tak caya tanya zul nodeng..tak caya lagi tanya kak jat..klu tak caya lagi..rujuk pada MB Metalica..

Tanpa Nama berkata...

camna mamak keling bengal spesies org minyak ni blh join Umno...napa tak join MIC ke KIMMA ke PUKIMAK.

Tanpa Nama berkata...

muka macam paria!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kompom keling

INDIA MALAYALAM berkata...

Dia ni bukan Melayu tetapi MALAYALAM!

Ini semua salah Jabatan Pendaftaran Negara.


Bila bapa si Mamak ini mengisi borang untuk buat kad pengenalan bagi anaknya, bapa dia tulis bangsa MALAYALAM. Tetapi pegawai Melayu yang bodoh tak tahu berbahasa Inggeris itu menaip MELAYU ke dalam komputer sebab ingatkan MALAYALAM sama degan MALAY dalam bahasa Inggeris. Jadi sebab itulah ramai kaum EEEEE dari MALAYALAM disangka kaum MELAYU.

Jangan salahkan dia. Dia benar-benar ingat dia berbangsa MELAYU sebab ianya tertulis di kad pengenalan dia. Tetapi bangsa sebenarnya ialah bangsa INDIA MALAYALAM.

Kalau tak percaya cuba tanya lebai GOOGLE IMAGE cari gambar MALAYALAM. Banyak gambar-gambar yang serupa dengan si Mamak ini yang mati-mati menyangka dia kaum Melayu.

KAHKAHKAHKAHKAH

Tanpa Nama berkata...

Saudara tukar tiub, maaf cakap, tuan yang sebenarnya tidak ikhlas. tuan tidak ikhlas kerana tidak memahami perlembagaan. bacalah perkara tafsiran di dalam perlembagaan, siapakah melayu, apakah definasi melayu dan tuan akan mengetahui mengapa dia seorang Melayu. tuan ajak pembaca agar tidak rasis, tetapi soalan tuan teramatlah rasis. rasis kerana tidak mengetahui siapa melayu di sisi perlembagaan. tuan mirip dap. katanya tidak rasis, tetapi lakunya amat rasis. moga Malaysia terus aman dan harmoni dijauhi golongan-golongan rasis. Amin.

tukar tayar

Tanpa Nama berkata...

'Rakyat diminta "apply permit"
untuk membaca puisi di taman KLCC oleh "security guard"....'

Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....

http://www.malaysiakini.com/news/183114

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=W4tagdk2HNY

Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....

Siapa dia "security guard" ?!

Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....
Kah...kah..........kah....

Kill the bill
Kill the bill
Kill the bill

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan Pemuda MIC ka?
hihiihih....

Lang berkata...

secara jujur dan ikhlas... dia ni memang meeelayuuuu... sebab dia bersunat, dia pakai baju melayu masa raya, dia sebut nama tuhan dia allah... di mesia ni kan kalau islam tu melayu dan melayu tu islam... masuk islam kiranya masuk melayu...

hehehe.... gambar tu sohih meeelayuuu bukan melayu...

Tanpa Nama berkata...

Awang Luku cakap....

hahahaha.. kulit melayu dlm dunia atau di asia ini adalah sawo matang!
dlm gambor org diatas hitam berkilat!
nak bagi tau dlm dunia ini hanya ada
2 bangsa saja warna ini.. negro di
Afrika dan India di Benua Keling...
maaf ya bukan menghina.....

Tanpa Nama berkata...

mamak tu memang jahat !!!

tengoklah kedai 1Malaysia Mydin...jual semua barang sub-standard, yg kena kelentong tu kabanyakkan orang2 Melayu !!

Wahai orang2 Melayu, jangan diperbodohkan oleh geng2 mamak lagi !!

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan melayu, ini sosok negro nigeria.Kah..Kah..Kah.Tipu melayu lagi. Kah,,kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

mak aihhh... nala punya metalik..

Tanpa Nama berkata...

tuan tt

maaf cakap.....

itu bukan keling ke???

KAH..KAH..KAH...

Penang mai berkata...

Dey macha, lu sapa? lu bising2 pasal pakatan, lu ahli pakatan ka? LU ada TULUR ka? Do your own business la bro.
Lembu dah kasi makan?
paklah sihat?
Projek sudah masyuuuk?
Kalau dah desperate pon, jangan la cakap kat press. Buat malu kaum jerr.
110% wa kata ini pariah. Tapi sebab malaysia takde kasta, maka dia otomatik jadi EEEEE.....

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

ini KOLING!
mesti kat rumah si koling ni cakap TAMIL.

kat luar ngaku melayu!!omak dio mesti ada nandek

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Anneh ni naik tongkang mai malasia

Tanpa Nama berkata...

bro tt
saheh dan jujur,si mangkuk ni kat rumah cakap hindu.bab kata tub teja dalam sejarah melayu:jumpa ulaq katok berok ni ni dulu,

tgt

Tanpa Nama berkata...

16 tahun saya membesar di tanjong. Sekolah rendah di sek keb Dato keramat Jln perak. Tinggal di Jln patani. Inilah gambar melayu paling gelap kulitnya. Pastilah bukan sawo matang jugak bukan kuning. Melayu tulen ada sebelah bayan lepas hingga ke balik pulau mcm yusmadi atau zaharin. Entah asal mereka asal pulau atau tanah besar tak tahu pulak. Tapi tahniah pada umno Krn setelah ramai ahli pas masuk umno, Barisan kepimpinan masih gelita!

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH....MELAYU TIPU....
ORG MELAYU MEMANG SENANG DITIPU...
DAH SETENGAH ABAD ORG MELAYU MALAYSIA DITIPU...

Tanpa Nama berkata...

Ini bangsat UMNO EEEE.....

Tanpa Nama berkata...

bercakap pasal jujur, teringat kat satu entri tt mengenai musa hasan dan penyanyi syella..... tt pernah claim yg semua yg diterbitkan oleh tt adalah benar, betul, tepat, terkini bla bla bla....now apa dah jadi....org tu nampak gayanya bukan org yg didakwa tt...hadoi malu wei...harap tt boleh ulas sikit....

Khun Pana aka johanssm berkata...

Dari gambar tu..jelas bukan muka Black Metallic.
Tapi itu gambar muka Black Buntut Kuali kepunyaan umgok.

melayu celup berkata...

Woit TT

Aku keliru berul dengan gambar yang ditayangkan nih... Tak pasti nak bagi jawapan tepat... Dulu time aku belajar Engineering, ada jugak belajar pasal Calculus & Algebra, aku selongkar balik rak buku lama aku nak apply mana mana formula nak daptkan keputusan jitu tentang soalan mencabar minda kau nih, tapi habuk pun tarak....


Last resort, aku discusslah dengan member baik aku, Encik Google sambil layan kretek, nah... tarjawap sudah segala teka teki yang mengusutkan otak karat nih....


Jawapannya mudah, sosok ini adalah MELAYU JADIAN yang paling tulen dari KERALA, SELATAN INDIA. Apa tepat jawapan aku ini TT? Aku tak nak apa2 hadiah yang menyiksa batin, kalau First Lady kat MY nih cun ketat getah pekat macam Carla Bruni ke, Macam Hairunnisa Gul ke ok lah jugak nak tanggah tanggah TV tapi... duhai bani Melayu, bangkitlah dari lamunan mimpi senja kamu... Janganlah terdaya lagi dengan Wanita Pertama yang sangat slim....


Sedikit pengalaman dikongsi bersama, tadi time lepak makan malam kat Shah Alam, sempat jugak aku tengok Babak Akhir Sarkas Persidangan Gerombolan... Lawaknya lebih melucukan daripada filem filem Rowan Atkinson daa... Aku tengok Badak Air menari, aku tengok Beruk Jalanan melompat, Tapi aku agak bernasib baik tak tengok Lembu selak kain daa... kalau tidak... boleh dapat suwei woo... Mintak kau pawangkan semua anak anak muda di Malaysia nih dari terkena bencana tengok Lembu angkat kain daa heh heh heh


Hidup Rakyat Malaysia Bersatu Hati !!


Kita Humbankan Gerombolan Dalam Tong Sampah Segera !!!


Kita raikan kehidupan baru Malaysia dalam satu bangsa dan rumpun yang benar!!


Kita Tolak Selama Lamanya Gerombolan Dari Menjarah Kita !!


Kitalah Tuan Tanah Di Malaysia Dan Kitalah Yang Melantik Kerajaan


Hidup Rakyat !!

Hidup Rakyat !!

Hidup Rakyat !!

anakkedah.com berkata...

saya ada satu kiriman untuk TT review...saya sudah hantar ke email TT

opisboi berkata...

secara jujur aku yakin mamak pedukang ini adalah melayu sejati dalam umno.

Tanpa Nama berkata...

Salam TT. Punjabi tukar nama pon ahli parti dia.

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/12/4/nation/10030769&sec=nation

Tanpa Nama berkata...

Susuk badan dan muka saya memamng keturunan Mamak, tapi saya bukan mamak. Nenek moyang saya Krala mari juga.

Kami, keturunan mamak banyak-banyak berterima kasih dengan penjajah yang telah membawa kami ke Pulau Pinang untuk mengembangkan zuriat kami.

Dewasa ini kami menguasai tampuk pemerintahan negara Malaysia.

Tuanku Abdul Rahman keturunan Siam
Tun Razak keturunan Bugis
Tun Hussein Onn keturunan Turki
Tun Mahathir keturunan mamak
Tun Abdullah Badawi keturunan Arab
Datuk Seri Najib keturunan........

Mana buktinya orang Melayu yang memerintah negara Malaysia?

Melayu adalah keturunan sakai.

mat kumando berkata...

salam semua,

dlm perlembagaan ade ckp org melayu adalah yang ckp melayu, agama islam dan amalkan adat melayu. tp xde pulak dlm plembagaan ckp mamat dari kerala datang penang masuk islam boleh jadi melayu...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

forget about perlembagaan, perlembagaan tu semua mengarut...

ada ke patut mamat macam ni dicap melayu..

Dayak Iban totok macam aku ni lagi Melayu daripada dia.... fakoff punya mamak!

Tanpa Nama berkata...

memang betullah, PAKATAN RAKYAT....rasisssss!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT, di luar dia memang meeeelayu....tapi bila dia masuk rumah...dia sudah cakap tamil sama emak dan bapanya.....nasi dia pun bukan nasi biasa...mesti nasi pulut...eeeeeeeeee....tak malu ke?Berbanggalah wahai Mamak Mamak sekalian...adakah anda semua telah hilang jati diri???

Sam Kai Cheong berkata...

Jangan hina sangat mamak tulukan ni. Bukan semua nya jahat. Ada jugak mamak tulukan yang sokong PR
Korang boleh baca tulisannya di
Chulia Street Tulukan

Walaupun dia tak sokong BN tapi kepala hotaknya tetap sama

Tanpa Nama berkata...

Sori Bro ..gua mmg rasis terhadap binatang keling mamak ni...membodoh kn orang melayu jer keje diorg...