Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 3 Mei 2011

KEMPEN BOIKO KIMMA DI TERUS KAN LAGI





NOTA:
mengikut maklumat
yang disampaikan
oleh saudara mat sabu
restoran syed dan khulafa
adalah pewnyokong kuat
kumpulan kimma

sila beritahu maklumat ini
kepada kawan kawan bahawa
restoran mamak ini adalah kotor
dan mereka menjual agama

kalau tak caya sila masuk
dari pintu belakang kah kah kah

juga sila tanya pelayan bila
kali teakhir mereka mandi dan gosok
gigi kah kah kah]

nota:
jumpa ular kermudian jumpa mamak
ketuk kepala chandra muzaffar dulu
kah kah kah


DUA JAMBAN INI TELAH DI KENAL PASTI























TERUSDKAN KEMPEN ANTI MAMAK KIMMA

Sebenarnya kumpulan mamak ni adalah dari kasta Pariah,disebabkan kasta yang rendah dia orang memeluk Islam, tabiat dan perangai masih pariah. Tak percaya tanya dengan kaum India yang kasta nya tinggi sikit dari pariah ni, mereka sendiri kata yang mamak-mamak ni memang pengotor
Oleh Tanpa Nama pada TERUSKAN KEMPEN BOIKOT RESTORAN MAMAK KIMMA pada 11/04/27


saya penah keja part time kat kedai mamak di paka terengganu sekitar 2007. saya tak pasti tukang masak dan pekerja2 kat situ islam ke tak, mamak malaysia ke atau datang dari tanah india. waktu keja pakai kopiah bukan main, tapi tak penah pon semayang. (utk pengetahuan semua, saya menginap di rumah kedai tersebut.) bila waktu semayang jumaat diorang bertenggek beramai2 tunggu depan pintu kedai..jadi tak semestinya semua kedai mamak pekerjanya islam..cube try suruh mengucap, ntah2 failed..yang paling saya rasa geli bila nampak sendiri depan mata peluh dia jatuh menitik2 atas roti, meja tebar roti dan kuali roti.. bukan sekali dua tapi banyak kali. saya nampak sebab saya tukang ceduk kuah roti dalam piring dan saya perhatikan apa yg dia buat. sejak tu saya x penah makan roti canai yg dia buat dan saya tak penah teringin nak makan roti canai kedai mamak..pengotor..lagi satu, saya penah nampak tukang buat roti tu minum arak dan dia gunakan gelas besi yang dikhaskan utk isi air kosong utk pelanggan. tu belum cite perihal kat bilik air lagi..sisa kencing bertabur kat mangkuk tandas tak dibasuh pon..
Oleh mi pada KEMPEN ANTI KEDAI MAMAK KIMMA TELAH MEREBAK pada 11/04/26




INI ASAS KENAPA KITA WAJIB BOIKOT

KIMMA setia BN walaupun cuba disogok pembangkang - berita hairan

2011/04/18

BATU PAHAT: Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) tetap setia bersama Barisan Nasional (BN) walaupun parti itu pernah ditawarkan wang berjuta ringgit, dijanjikan jawatan penting dalam kerajaan pembangkang serta pelbagai insentif dan projek jika menyertai pembangkang, kata Presidennya, Syed Ibrahim Kader.

Bagaimanapun, katanya, pelbagai tawaran lumayan berkenaan tidak mampu menggugat kesetiaan KIMMA terhadap BN kerana masyarakat India Muslim negara ini tidak sanggup menggadai maruah semata-mata mahu mengejar imbuhan, pangkat serta kesenangan sementara.

Malah katanya, seorang pemimpin pembangkang pernah menghubunginya secara peribadi dan menawarkan imbuhan sebanyak RM55 juta sekiranya beliau dan ahli KIMMA bersetuju untuk menyertai pakatan pembangkang.

“Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Najib Razak dan Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, di sini, semalam.

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

http://i386.photobucket.com/albums/oo307/beautifulnara/baru/mamakpalsu.jpg

Tanpa Nama berkata...

Selamat Petang Pak Long TT..
Ambo nak ajak semua kawe-kawe buat kajian..
1. bawa kertas pergi duduk di kedai nasi campur melayu di daerah yang ramai mamak, kimma dan keling ini. Buat catatan selama 1 minggu berapa ramai mamak, Kimma & keling ini masuk makan di kedai Melayu.

2. Soalan cepu emas sekiranya Melayu muslim bergaduh dengan india hindu.. Sebelah mana Mamak, Kimma muslim ini akan tolong.. Melayu Muslim atau india hindu....Nak jawabpan cepat sila tanya orang kampung Rawa Pulau Pinang

Libang Libu berkata...

Tuan TT,

ribuan terima kasih kerna meneruskan kempen boikot puKIMMAk.

saya percaya jika ini diteruskan, pasti akan ada impaknya kpd puKIMMAk.

dgn jumlah pengunjung TT yg berjuta, nescaya usaha tuan tidak sia-sia.

Tanpa Nama berkata...

Tolong kempen pada orang cina sama, kerana mereka juga turut menyokong melangan di kedai mamak dengan makanan yg hebat-hebat.

Tanpa Nama berkata...

melampau ko suruh ketuk kepala chandra....

dah ler dia tu OKU....

tapi...kalo tengok cara dia u turn 360 darjah mendidih jugak darah...kahkahkah

apa nak buek bro...cari makan ler sabedek ane....amma!(dgn lenggok kepala) kahkahkah

Yong berkata...

Yong pergi ke restoran kat section 8 Shah Alam. Kat situ ada restoran mamak. Masa tu UiTM cuti. Adi tak ramai orang kat Shah Alam. Restoran mamak tu agak sunyi. Jadi pekerja demer dok melepak kat depan restoran sambil sembang2. Alangkah terkejutnya Yong apabila salah sorang pekerja meludah di depan restorannya sendiri. Dia bukan pergi ke longkang dan meludah di sana, tapi dia tembak ludahnya dari tempat dia duduk, ptui! Yong dapat bayangkan apa dia buat dengan makanan yang dia hidangkan.

rantai berkata...

eeeeeeeeeee ni dah dapat dari umno tuduh pulak orang lain yg tawarkan ... setianya hanya pada mic sebab dia keturunan keling ... auta kuat ... RM5dia tak terima sebab umno bagi RM7 juta .... kalau bagi RM10juta ...tentu dia mahu tu ... keling...!!!

Tanpa Nama berkata...

kahh..kahhh..kahhh patutlah 1 monggol 1 sembab suka pada puKIMMAk sbb makan roti canai yg penuh ngan penuh mamak..adey chheet!

cicit ngah layor berkata...

Cuber tengok restoran subaidah diChain Ferry Butterworth.Harge teh ais,kopi ais mahai dr kedai lain,tp gelaihnyer kecik dr kedai lain.Itu pon penoh....terutamer malam minggu.Semuer muker Melayu.

dukun melayu berkata...

mamak tipu duit

http://www.mahkamah.gov.my/causelist/hc/hcs4/latesthcs4/2008/27.03.2008-YA.pdf

Tanpa Nama berkata...

adoih lerrr....
aku dok mencarik kedai makan yg ada free wifi, nak cepat nak cek emel..
setau aku kedai mkaan mamak je yg selalunya bagi free wifi kat pelanggan nih... kedai makan melayu, hampeh.....
pusing punye pusing, last2 aku port kat mcd!
adoihhh... mana satu nak boikot nih??? mamak lokal ke yahudi glokal???!

tapi aku cukup setuju cadangan 3 Mei 2011 2:47 PM yg no.1 tu: analisa sikit statistik, tengok depa tu hadap ke dgn kita melayu nih, yg org2 melayu (khasnya melayu cap umngok) hadap sangat kat mamak tu????

Tanpa Nama berkata...

Belum pun Baru Bian mengangkat sumpah sebagai YB, sudah kedengaran beliau menyesali tindakan nya bertanding dalam pilihan raya lalu. Mulanya Baru Bian acah-acah saja dan tidak pernah terfikir untuk menang! Tiba-tiba beliau menang dan kini terpaksa menanggung semua keperluan penduduk Ba Kelalan.

Masa berkempen dulu, Baru Bian sudah berjanji akan memberi RM400.00 kepada semua warga Ba Kelalan yang berusia 60 tahun ke atas setiap tahun! Sudah ada orang orang tua di Ba Kelalan jumpa dengan Baru Bian untuk tuntut janji tersebut! Lagi memeningkan kepala Baru Bian ialah bagaimana nak tunaikan tuntutan penduduk Ba Kelalan tentang pembinaan jalan raya! Projek Jiwa Murni terpaksa ditangguhkan oleh askar-askar sebab orang Ba Kelalan tak suka dengan apa yang kerajaan BN buat! Ini kerana nak bina jalan raya terpaksa ambil tanah NCR. Kalau tanah NCR kerajaan ambil untuk buat jalan nanti orang Ba Kelalan tidak ada tanah nak berhuma, berkebun atau nak buat ladang! Baru Bian ialah jaguh untuk orang Ba Kelalan mempertahankan tanah adat mereka!

Baru Bian juga pening macam mana nak dapatkan duit untuk beri biasiswa kepada anak-anak pengundi-pengundi yang mengundi beliau. Sekarang musim anak-anak nak masuk universiti kerajaan, bila keluar nanti boleh lawan kerajaan balik sebab tidak puashati! Orang-orang Ba Kelalan juga sudah mahu tagih subsidi baja nak tanam padi. Padi sudah hampir untuk dituai dan perlu tanam semula, jadi Baru Bian kena dapatkan bantuan subsidi untuk orang-orang yang mengundi nya! Takut nanti bila tak ada subsidi, kerajaan juga yang dipersalahkan kerana tidak bantu rakyat! Tapi bila di bantu rakyat tuduh pulak kerajaan tidak adil, yang adil hanya Keadilan Baru Bian!

Jadi kita kongsi lah mesej ini 'undilah Baru Bian untuk memperjuangkan hak asasi dan kebebasan beragama di DUN. Kita perlu wakil yang kuat di DUN. Di Parlimen kita tetap bersama BN dan kita juga ada Datuk Idris Jala. Undilah Baru Bian demi maruah dan agama dan masa depan Lun Bawang'

Seperti kata Nabil 'Lu Pikir La Sendiri'!

Alamak berkata...

Bro...tolong senaraikan restoran mamak yang harus di boikoikan....

Tanpa Nama berkata...

kelam kabut lah korang nie..malu aku jadi melayu..sebab ade jugak org2 perangai mcm korang nie..biar lah depa nak wat apa pun..hang sibuk sangat wat apa..duk hina kasta kaum org lain..

ANAK KAMPUNG berkata...

mcm dah lari dpd tajuk asal.. nak boikot restoran mamak psal diorg support umono or sebab kedai mereka kotor? persoalan utama timbul; kalo kedai mereka jadi bersih selepas nie (pembersihan secara meluas dilakukan selepas pendedahan TT minggu lepas), adakah boikot ini akan dibatalkan/menjadi senyap?? Saya lihat org ramai mainkan faktor sama berulang kali berdasarkan pengalaman "kurang bersih" mereka di kedai mamak. Persoalan kedua saya,Jika kedai mamak tu sokong PR, apakah kita xkan boikot kedai tu, walaupun secara terang kotor??
Isu boikot kat mesia nie, selalu dibuat, tapi xcontinue.. contoh, ada usaha nak boikot Mekedi; katanyer sponser hebat perang, nak tahu sikit, apa terjadi skrg? Bila isu dah lapuk sikit, ramai dah xboleh nak berpuasa mekedi (mungkin ada segelintir kecil berkecuali dalam hal ini)!! So, saya nak tahu.. hope ada sesiapa boleh bagi komen..

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan anda semua, Cafe Bau-Bau Kopi" (kami panggil bau-bau jubur) milik Hishamuddin rais kat CM dah lama melingkup tetapi dia masih iklankan di blognya.
Dulu cafe bau-bau jubur ni merupakan penganjur gig black metal dan menjual arak kepada remaja-remaja melayu..
Korang yang x pernah tengok mesti tak tau kan..
Sekali sekala pegi le Central Market dan tanya orang-orang kat sana tentang 'sejarah' cafe bau-bau jubur ni...
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH!!

mat raja berkata...

kulit gelap, mata bulat, hidung mancung, bulu badan lebat, terdapat semua ciri2 masyarakat india tapi malaoon ni mengaku melayu.......... isisisis.....
bangsa yang paling selekeh n cetek ilmu di muka bumi ni......
seseorang patut bangga dengan asal usul kamu..... jangan campur adukkan bangsa n agama.
kalau mamak ni rupa paras 100% melayu x pe jugak dia nak mengaku melayu......... sedarlah diri kamu wahai mamak.
i bukan nak maki hampa tapi inilah realiti di malaysia ni.

info penting......
kat malaysia ni, orang2 india kasta rendah iaitu (pariah) adalah majaroti convert kepada mamak (muslim) n kristian.
ini kerana mereka x tahan dengan cacian n makian daripada kaum sendiri (diasingkan) so bila mereka convert maka terhapuslah kasta ni.... tis is main reasons.
bukan semua mamak kat malaysia macam ni but majoriti......

Tanpa Nama berkata...

wa sokong cakap ANAK KAMPUNG tu,
Nak boikot kedai mamak@KIMMAK yg sokong UBN atau boikot kedai mamak yg pengotor?.
fokus la betul2 bro. jadi carca marba pulak la ni.Kalau ikut fahaman wa, kita boikot KIMMAK sokong UBN ni dan mamak yg sokong PR kita tak boikot.tak gitu?.
sejak TT lancar kempen boikot KIMMAK ni. dah hampir 2bulan wa tak masuk kedai KIMMAK ni.

jangan lari fokus.

Tanpa Nama berkata...

Salam. Agak nya semua yang bagi ulasan itu ada la orang melayu belaka. Jadi di konteks malaysia , semua orang itu muslim.
Jadi mamak itu semua pariah kata pengulas kerana mereka sikap pariah dan orang bukan pariah memeluk Islam lebih baik martabat nya. Saudara semua, malu saya dengan sikap kamu semua. Islam itu tak pandang rendah pada sesiapa. Islam itu di hantarkan di muka bumi ini supaya kita tak hina sesama lain kerana kelahiran dan kedudukan. Malu sikit lah.
Yang ulas itu macam tahu sangat.

Kalau KIMMA nak support BN itu pilihan politik dia. Tak kena mengena dengan keturunan,. Ada mamak juga support PAS jadi mereka da ta jadi Pariah lagi da. Itu ka perhatian saudara. Kalau nak marah marah politik la. Hujjah dasar dengan mereka. Bukan caci macam itu. Nama mukmin yang rosak.
Kalau mamak tak makan di kedai melayu itu bukan la satu tindakan yang di buat kerana dia nak boikot kedai melayu. Mamak rajin masak. Kari dia dia da adiicted. Jadi dia makan di rumag atau pun daun pisang. Itu satu kesalahan ka. Nak kutuk mamak pula.
Anak muda mamak rupa India juga. Mungkin di suka makanan melayu . Mana sahabat tahu dia ta makan di kedai mamak. Buka hati. Jangan berpolitik sempit.
India dan melayu gaduh, kita nak tahu dulu apa sebab nya. Bukan pergi support melayu membabi buta. Mamak di tanah melayu semenjak empayar melaka. Mereka bersandang jawatan tinggi dalam kerajaan melaka. Mereka tolong merebakkan Islam di rantau ini. Mereka dirikan masjidd di setiap bandar bandar di malaysia tanpa pertolongan UMNO atau pun PAS. Jangan lupakan perkara sebenar.
Nak biokot mesti la atas alasan tertentu. Orang melayu sendiri menyokong UMNO. Apa nak boikot kedai melayu yang berbelah bagi UMNO ka. Jangan cetek fikiran. Kita perlu menjadi mithalan kepada saudara seIslam kita. Orang mamak perlu di lindungi. Kalau ta ada mamak lambang perniagaan Islam lama da hilang di muka bumi yang bertuah ini.

Tanpa Nama berkata...

Bukan mamak hendak sangat nak jadi melayu.
Anda tengok sendiri dalam perlembgaaan malaysia.Semua orang beragam Islam mampu jadi melayu. Itu kata undang undang malaysia ( melayu ).
Kalau melayu ta nak baca cuma cari alasan nak cerca orang, ini la berlaku.
Jadi kalau perlembagaan memberi mandate bahawa mamak layak menjadi melayu, apa salah nya dia tuntut hak nya segi undang undang malaysia.
Orang aceh, java, bengali roti, orang carpet pakistan, hindu masuk islam, cina masuk islam, ini semua boleh jadi melayu tapi kalau mamak nak jadi melayu, engkau orang cakap tak boleh. Apa nak di kata.
Kedai orang melayu bersih sangat ka. Sama kotor juga. Kita adakan kempen boikot semua kedai yang kotor. Itu waras la. Apa pilih kasih.
Kata kedai mamak mahal. Fikir dulu. Roti canai dan teh tarik cukop untuk sarapan. Hanya dalam lingkungan 4 ringgit. Apa tak banding dengan kopitiam. Kurang kurang 8 rinngit kalau nak sarapan. Pekerja sana semua islam dan melayu ka. Dia support BN ka atau PAS. Jangan jadi melayu bodoh. Kita ada maruah Jangan hilang maruah. Kalau bukan mamak idetity perniagaan Islam da lama di ancam di negara ini.