Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 September 2011

KESAH BENAR LAGI SAHEH




NASARUDDIN WAITING FOR GODOT




KESAH AL HASASAN AL BANI ALI DAN MAT BACOK

adalah dikesahkan oleh sehibul hikayat seorang yang bernama al hasasan al bani ali yang telah membeli ijazah phd. tak tahu dimana dibeli ijazah ini. mengikut kata madey al pandy kutty harganya amatlah mahal.

betul mahal – mahal betul betul. akhirnya kerana terlalu mahal maka al hasasan al bani ali meminjam duit dari along. along ini macam maybank. macam ada orang buat loan kalau nak buka training center di hulu selangor

kesah ini disambung lagi dengan seorang jantan bernama mamat dari bacok. mat bacok ini bercita-cita tinggi tapi sayangnya tidak memiliki otak dan gigi. kerana al hasasan ada phd maka mat bacok ini merasa rendah diri. lalu untuk dilihat bijak bistari mat bacok telah mencari seorang peguam untuk jadi juru fikir dan juru mudi

maka mat bacok dan al hasasan berdua ini siang dan malam bermimpi nak jadi menteri. yang ini semua orang sudah tahu.

pukul punya pukul gendang punya gendang al hasasan dan mat bacok kalah bertanding. kalah bertanding ini samalah macam yb hasan ali dan yb nasaruddin mat isa yang bertanding untuk merebut pucuk pimpinan pas beberapa bulan dulu tapi kalah.

hangat punya hanga cerita disambung lagi.

al hasasan adan mat bacok kerana amat kecewa kini sedang merancang. maka telah tersebar berita bahawa al hasasan ini telah bertemu dengan seorang menteri. ini macam berita hasan ali berjumpa hishamudin hussein dua hari lalu.

al hasasan ini merancang untuk terjun kapal. opps... bukan terjun kapal tetapi bertukar kapal. ini macam mat ezam masuk jadi ahli gerombolan.mat bacok juga akan turut sama.

mat bacok dan al hasasan ini akan melunchaikan diri mereka – biarkan biarkan!

adalah juga mengikut kata sahibul hikayat al hasasan dan mat bacok ini telah dapat projek besar. projek berjuta runggit ini adalah untuk mengenangkan jasa baik mereka.

ini samalah seperti berita yang sudah tersebar bahawa hasan ali dan nasarudin mat isa telah mendapat projek di pekan pahang. projek di pekan ini pastiklah telah mendapat restu najib opps... maaf rosmah kerana pahang kini di jaga dan dikawal oleh rosmah mansor

mengikut tuan yan empunya cerita mat bacok dan al hasasan ini dipilihara oleh seorang ahli perniagaan dari negeri sembilan. ahli perniagaan ini amat lah kaya lagi raya. harta bertimbun tambah memiliki perniagaan diluar negara.

lalu orang ramai akan bertanya bila agaknya hasan ali dan nasaruddin amt isa akan meninggal kan parti pas dan masuk jadi ahli united malay national organisation?

semuanya bergantung kepada perancangan yang sedang berjalan di selangor. semua ini adalah sebahagian dari rancangan untuk merampas selangor

BIJAK BERLAKON JUAL ISLAM




SELANGOR


selangor bagitu penting untuk al hasasan kerana dia bermimpi untuk menjadi menteri besar menggantikan mat ezam. mat ezam ketika ini ialah menteri besar kerajaan buangan gerombolan di selangor hari ini. kalau tak percaya kesah ini sila tanya lokman adam musuh ketat mat ezam. lokman adam akan sedia bercerita tentang kesah kesah mat ezam.

selangor amat amat penting untuk mat mongol. selangor pasti akan jatuh ke tangan gerombolan. semua telah dirancang. apabila selangor jatuh ke tangan gerombolan maka rosmah mansor selamat sebagai fat lady of malaysia.

rancangan tawan selangor ini cukup senang:

1 – pengundi indon
2 – pengundi bangla

semua sudah sedia. ada lagi persedian?

rancangan najib nak mansuhkan isa itu bertujuan untuk melicainkan undi tipu ini. kemenangan di selangor akan dilihat masuk akal. ertinya gulungan middle class telah kembali menyokong gerombolan. ini sebahagian dari perancangan tawan selangor

mat bacok dan al hasasan ini adalah sebahagian dari strateji ini

tak percaya?

kalau tak percaya pergi mapoooslaaaaa kah kah kah

BUKAN KESAH DONGENG

kesah ini adalah saheh belaka kerana:

ada manusia bernama hasan ali
ada manusia bernama nasaruddin mat isa
ada peguam yang bantu nasaruddin
ada ahli perniagaan dari negedri sembilan yang menjadi payung
ada projek di pekan pahang


semua ini adalah fakta bukan fitnah atau tohmah

25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

janggut dan kopiah dh kena lacur....

gengjahat berkata...

aku dah agak dah 2 malaon ni mmg tak bleh pecaya...pangkat ngan harta punya pasal sanggup jual agama...bangang...

T T bodoh berkata...

oitt mat TT dan mamat2 soSIALis. tak payah la nak merapu. pegi mamposs laa dgn lu punya sosialis. tak payah nak pecah belahkan ukhuwwah dalam parti Islam. lu tak percaya dgn Islam, lu punya pasal. tak payah duk tanam bara-bara fitnah supaya org benci kpd hasan ali dan ust nasha. lu sekular versi sosialis. lepas kapitalis umno hancor, kita akan berlawan pula, islam vs sosialis. pas akan bantai lu mat isham! siar laa komen gua kalau berani. kah kah kah

Jebon berkata...

Dua orang muka nih nampak macam gaya elistis bukan gaya marhaenis walaupun mendakwa berjuang diatas label Islam....well Islam itu label??... huhuhuhu...

PenganutPAS berkata...

Dia buat loan dengan along .
Lagi baik dari terima dana dari yayasan kritian antarabangsa bagi membiayai parti plitik PKR .

Macam pengakuan anwar ketika di jakarta 30 julai2011.
Rujuk video ini:

http://www.youtube.com/watch?v=hfQMUjFPME8&feature=player_embedded

Tanpa Nama berkata...

nasa + hassan ali + umno = kerajang perpaduang !! baguslah kalau macam tu...seluruh Malaysia sudah selamat !!

bobo berkata...

bastard 4:22pm,
berani maki tak berani letak nama.. dayus. nama samaran pon takdak ka? dasar anak lahir lobang jubor.

Tanpa Nama berkata...

dulu pun aku dah kata puak puak UG dalam PAS akan di beli oleh UMNO dengan harga mahal sehingga memcecah ratusan juta RM, dimana kawan aku kata dia pun dapat imbuhan dari lompatan puak UG+PAS kepada UMNO, kerana duit telah mengawal diri meraka..

Tanpa Nama berkata...

akankah berakhir dengan lakum diinukum walia diiiin?

bolehkah aku percaya 110% nih?

- zunodeng.

Tanpa Nama berkata...

hasan ali & nasa kelabu mata dengan kerajaang perpaduWANG yg membolehkan dapat BUNGALOW macam khir toyol & J.khir

Tanpa Nama berkata...

nasa tu anak didik fadil noor.
agak kurang asam gak la klau dia masuk gerumbulan
demmm
hasan ali. lu kan dah kaya. nak masuk umnu buat apa lg

Nostalgia abkk berkata...

Tengok muka dan gaya pun masuk politik nak cari harta dan kedudukkan.
Ustas UMNO memang layak pun hanya untuk baca doa dan selepas tu sekali sekala tibai PAS.
Fulus masyuk selalu halal haram tutup mata sebelah....cccaaannntttiiikk

JD TIRU UMNO berkata...

http://www.malaysiakini.com/news/176112
Hasan Ali nafi spekulasi masuk Umno

JGN BUAT/SAMBUNG LIDAH SYAITAN JD PEMFITNAH...

INI MCM MEMBERI JALAN KPD UMNO UTK MEMPORAKPERANDAKAN KEADAAN. AMBIK IKTIBAR APA YG BERLAKU DI TERENGGANU KPD PAS, AKIBAT FITNAH BERLELUASA, YG JUGA DI MAINKAN OLEH ORG DLM SENDIRI.

Cucu Si Buyong berkata...

CERITA PASAL HASAN ALI DAN NASA NI KENA TANYA MSO (TINTA MERAH) MUNGKIN DIA TAHU...KAHKAHKAH...

Tanpa Nama berkata...

haha rahsia mat locok dan mat phd telah terbarai.. kesian.. patut la dalam PAS pun depa tak mau..

- dari metropole, phuket

meh melocok kat sini la isham.. hotel aku tengah renovate... 5 star.. double bed, rm120-160..tahun depan siap la bilik naik rm200++.. tak mau breakfast, tolak rm20 jer..

lihat2 orang siam berniaga.. tak sebodoh orang melayu meniaga dan pakat2 pakai kereta protong dan perodua bodoh.. pakat2 kene tipu dengan mamak madir... bodoh sungguh melayu yang pandai cakap bahasa melayu ni.. sini melayu tak pandai cakap bahasa melayu.. meh tengok melayu sini berniaga.. takderlah buduh2 macam melayu sana yang sibuk menggelupoq dengan kete2 mesia.. hidup macam katak bawah tempurung.. patut la chin peng main acah jer nak balik mesia.. woit, kat siam lagi bahagia la isham ooi.. meh bukak mata kat sini weh..

Tinta Hitam berkata...

Kita tunggu dan lihat...

Tanpa Nama berkata...

apa yang korang kalut sangat? bukan Pakatan tu diterima oleh seluruh rakyat malaysia ke? setakat 2 orang tu masuk UMNO tak jejaskan Pakatan pun kan...tak payah le gabra sangat..

Tanpa Nama berkata...

helo tt
itu hari gua ada cakap
mat sembab belum buat kenyataan lagi ... sepatutnye dia lah, orang pertama yang sokong mat monggol ...

tapi kenyataan pertama dia ... macam dia letak bulat bulat atas kepala mat monggol ... dia pun nampak terkejut....

"Tan Sri Muhyiddin Yassin meminta pihak-pihak tertentu dan orang ramai supaya tidak berprasangka buruk terhadap keputusan kerajaan untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (ISA). .....Timbalan Perdana Menteri berkata pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkenaan perkara itu sebenarnya mengejutkan banyak pihak terutama pembangkang yang tidak percaya kerajaan akan berbuat demikian"

kalu baca lagi kenyataan dia....

nampak sangat mat sembab tak setuju ... sape yang terkejut sebeno nye ... patutnye dia sokong terus dan tunjukan keputusan secara kolektif ....
ni nampak macam najib and the gang-hisham aww punya kerja .. sebab isham awww terus sambut, akan buat undang undang baru, sebaik saje najib umum mansuh isa dan ganti dengan dua yang baru ... tapi mat sembab macam oghang mamai ... kita tengok cedey nak kate ape plak ... mukriz dah tentu sembunyi kuku ... Kj memang penjilat serupa sikatak ...

lagi satu, .... masa mat monggol istihar, tak nampak muka mat sembab sebelah mat monggol pun ...sepatutnye dia kena tunjuka muka sokong (walaupun hanya belakon) sebaik saje mat monggol umum perkara sepeting itu ....

TopiJerami90 berkata...

xleh diharap 2 ekor nie..
rakyat2 malaysia..
Cepat la tolak komunis umno nie

Tanpa Nama berkata...

...yesssss btul...4:22 T T BODOH berkata....ada jahat ada baik ..ada malam ada siang .ada gemuk ada kurus.....mesti ada lawan...selepas umno kojol disumbat dalam jamban..islam akan lawan sosialis...mampus la lu mamat perasan muda...lu dh tua beb..rumh kata prgi kubur kata mari...

orangkasai berkata...

teringat betapa berangnya TGNA pada ust nasa tak berapa lama dulu.... bab hasan ali aku tak heran, dia tak banyak membantu, ada dan tak dak ssama saja...

Tanpa Nama berkata...

tak mungkin laa dr hassan dgn ust nasha cenggitu. baik TT team wat pengesahan betul2 sumber ni. sbb kalau salah boleh pecah belah pakatan di buat nye

Tanpa Nama berkata...

DUITOLOGI seperti kata Pak Sako mengatasi segala-gala!

Tanpa Nama berkata...

eleh nasha..nasha nak buat gaya korporat pulak..cakap english pon mana reti mamat tu..asyik2 petik kata2 dr yusuf qardhawi.bila ada apa2 isu yang kena pakatan rakyat, mamat tu asyik diam jer..padan muka kalah jadi timbalan presiden pas. supol dia pon mcm tak terer je si mior isfandy tu.dulu tubuh parti tak lakuu..skang buat bisnes intenet plak. nasha ni tak terer nak folow isu la..kalo bagi ceramah nak orang cium tgn dia jer.dia terikut2 nak jadi ulama besar..kalo nak jadi pemimpin kena la berjiwa rakyat..takpela buatla nasihat ni sbagai pengajaran..

harus sana sini berkata...

apa laa lu ni dah jadi bodoh sangat..?

kalau laa hasan ali nie jadik MB, pastu dia lompat masuk ameno, kan yang lain-lain boley buat undi x percaya tukar MB baru...

itu pun kalo dia jadik MB laaa, yang ko gelabah tak tentu pasal naper..?