Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 11 Januari 2012

AWAS - DUIT NEGARA SEMAKIN KERING




INI CARA MEMASANG LUKAH










DBKL BERI DISKAUN KOMPAUN TRAFIK SEMPENA HARI WILAYAH – mStar

KUALA LUMPUR: Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) akan memberikan diskaun untuk bayaran kompaun kesalahan trafik sepanjang bulan Februari ini sempena Hari Wilayah Persekutuan yang disambut pada 1 Februari.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata dengan pemberian diskaun selama sebulan itu, bayaran kompaun dikurangkan kepada RM30 bagi setiap kesalahan.

Kompaun trafik yang terlibat ialah kompaun yang dikeluarkan sebelum 1 Mac 2011 kebanyakannya melibatkan kesalahan trafik.

Setiap kesalahan trafik biasanya dikenakan kompaun sebanyak RM100 seperti kesalahan lalu lintas, halangan berada di kawasan garisan kuning, halangan berada di siar kaki dan meletakkan kenderaan di kawasan bukan parkir yang asal.

NOTA:
waspada!
kerajaan sudah abis duit
salah satu cara ialah kenakan saman sebanyak mungkin
beri saman adalah industri yang paling berkembang
beri saman memberi pendapatan lumayan untuk bujet negara

NOTA:
keluarga yang pendapatan dibawah 3000 ringgit
akan diberi 500 ringgit
sebelum duit di beri
borang wajib di isi
borang ini akan di proses
oleh lembaga hasil dalam negeri
kah kah kah
bijak kah kah kah

sekarang berita telah mula sampai
ramai tertiba mendapat surat dari lembaga hasil dalam negeri
untuk membayar cukai pendapatan

orang ramai tertipu kerana inginkan 500 ringgit
rupa rupanya 500 itu hanyalah umpan
kerana satelah borang diisi nama akan tercatit dalam senarai
lembaga hasil dalam negeri

kenapa ini berlaku?
kerana kerajaan tidak ada duit
melalui cara ini kerajaan dapat cari duit
sama macam saman jalan raya
bila polis trafik menyaman
bermakna kerajaan dapat duit
kah kah kah



6 ulasan:

Lang berkata...

lang menghilang bukan lang masuk ameno berkata...

saman adalah bisnis bermodal kecil... untung banyak...

bisnis durian runtuh ialah bisnis 500. ramai akan daftar nama untuk bisnis ini dan bergumbira kerana mendapat bantuan modal. bagi sibijan, ini dinamakan bisnis kolam pancing... taruk umpan dapat ikan besar...

cow@jb berkata...

'donia2, meniaga manusia lebih untong dpd meniaga onta'- jamal pak tongko (filem 3 abdul)

MRD berkata...

kawan kpd kwn kpd kwn aku dh cerita benda ni lama dah. padan la muka rakyat2 malaya yg tak bayar cukai. dulu kemut duit nak bayar cukai, sekarang termakan umpan, kena la bayar cukai. silap2 haribulan, LHDN dpt detect rekod majikan, pastu trace back all working history, datang pulak surat mintak bayar cukai tertunggak (dengan saman sekali) bwahaha...

Anti Pembodek UMNO & BN berkata...

duit RM500 tu utk rakyat yg xkeje dan berpendapatan rendah yg tergolong sbg golongan yg xlayak dicukai....

ape ke bangang nyer yg meniaga & yg bekerja gaji atas RM2500 tapi xdeclare/isytihar pada LHDN tamak sangat nak jugak mintak bantuan tu....dah tentu masuk perangkap seperti yg MRD 11 Januari 2012 10:25 PGulas tu...padanla muka...korang ingat pemerintah UMNO dan BN tu ikhlas sangat ke???

aku suspek baki duit RM500 yg xdituntut berjuta2 tu akan dimanfaat pemerintah BN & UMNO utk belanja kos pilihanraya diorg....sehingga laporan ketua audit negara sahkan duit bantuan ni telus mmg bagi pada rakyat dan baki dipulangkan semula kepada Bank Negara baru la aku xde syak dan sangka bukan2....

Tanpa Nama berkata...

hehehe mcmlah tukar kepimpinan can change all that! hahahaha..sama je!! suma masuk poket sendiri..

Anti Pembodek UMNO dan BN berkata...

Tanpa Nama 11 Januari 2012 3:46 PTG, komen ko menunjukkan ko ni jenis seorang yg berputus asa, kemungkinan jgk ko ni jenis pentingkan diri sendiri sbb suku sakat ko dan ko sendiri dah kaya mendapat faedah dari dasar DEB...maka ko rasa puas hati atas apa pencapaian ko tanpa memikirkan bagaimana pula nasib rakyat Malaysia yg terbanyak yg bukannye senang dan mewah mcm ko....

cuba la tukar kerajaan baru ko tahu apa perubahan yg boleh berlaku BKN UTK KO SORANG SAHAJA TAPI UTK SELURUH RAKYAT......bila parti UMNO dan BN kesayangan ko tu dah insaf dan improve....ko undi la balik....bongok! changing cannot be done overnight...itu pun xbole pikir...