Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Februari 2012

GAGAK HITAM DARI NIGERIA - WAPADA




SURAT RAMBANG YANG SELALU DI TERIMA




Grana, Nanette Nanette.Grana@allkids.org
show details 7/14/11

Hello my name is Azlene Zahrul, i was going through profiles and came across yours and i felt like contacting you cos my dad is from Malaysia and that's make it my home country lol..I don't mind if we can be friends? write back and let me have your email address so we can get to know more about ourselves my email id is ( azlene.zahrullov@live.com ) have a nice day. please contact me directly on my email..Awaiting your email..Salam






NOTA:
nigerian yang baik
hanya nogeria yang sudah mati!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt... kau nih penah kena scam dgn gagak hitam ke? slalu je citer psl diorg...

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa kesian plak kt gagak2 ni. Ye la sbb sorang dua yg wat hal, abis kita lebel gagak2 ni jahat. Apa kita ni pon apartheid jgk ke? Drogba,obama,mike tyson n ramai lg keturunan gagak ni adalah selibriti dunia.. Jd kalu kita ambik diorang ni jd warganegara, untung2 top la jgk negara kita, yg semakin lama semakin hampeh ni.. Terutama dlm sukan.. Dari kita dok ambik mamak plukang n indon yg xtau apa sumbangan yg diorang bleh wat selain dr dok tipu melayu n angkut kaum krabat dia beduyun2 dtg sini.. Tq

Tanpa Nama berkata...

nigerian yang baik hanya nogeria yang sudah mati!

Aku bukan nak berpihak pada awang hitam, tapi aku memberi pandangan aku sendiri. Cerita yang selalu tt keluarkan berkaitan dengan orang negeria adalah jahat-jahat belaka. Yang baik cuma setelah mati...gitu ?

Membuat tuduhan memang mudah, tidak perlu keluar belanja cuma cakap saja tapi kenapa orang negeria itu berperangan dan berkelakuan seperti itu ? Tiada siapa yang peduli, cuma bila dah lakukan kesalahan maka mereka tetap bersalah dan jahat.

Rakyat negeria jadi jahat kerana mereka didik sebagai hamba yang tidak ada masa depan. Keturunan mereka dizalimi ketahap maksima sehingga diri setiap mereka dinilai tidak lebih dari seekor keldai. Boleh disuruh, diperintah, yang perempuan dijadikan pelacur, boleh dijual beli tanpa mempedulikan hak asasi manusia yang layak mereka terima.

Kepada siapa nak mengadu ? Tiada siapa kecuali Tun Mahathir yang memahami keadaan kesusahan mereka sehingga membenarkan mereka memasuki negara dengan begitu mudah.

Alasan Tun Mahathir amat mudah, "kita kena tunjuk baik, biar orang antarabangsa pandang kita baik, kita tak risau depa nak buat hal tak baik kerana kita ada polis, kastam, imigeresen. Depa boleh uruskan...."

Kesan yang kita lihat hari ini kemasukan mereka seperti tidak terkawal, semua agensi yang disebutkan oleh Tun Mahathir itu secara tak langsung terlibat dengan rasuah sehingga kita tidak dapat nak membezakan siapa pendatang dan siapa warganegara kerana antara awang hitam dari negeria dengan maplei dari india sama hitam.

Ramai warga negeria beragama islam, tapi ulamak mereka sama seperti ulamak diMalaysia. Jual agama untuk kesenangan diri sendiri. Lihat menteri agama diMalaysia, selamba saja guna duit zakat untuk kepentingan diri sendiri.

Negara negeria diperintah oleh kerajaan yang korup dan kuku besi. Ekonomi rakyat tidak menentu. Pemerintah tidak mempedulikan kesusahan rakyatnya malahan mereka mencipta jurang dimana yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah merempat. Pengangguran sentiasa meningkat sedangkan perut perlu diisi dan hidup perlu diteruskan. Apa caranya kalau tidak dengan menipu, mengedar dadah, jadi askar upahan....

Sebenarnya ada hikmah disebalik kehadiran warga negeria kenegara Malaysia ini. Ianya adalah untuk mengingatkan kita bahawa pada suatu ketika nanti tidak mustahil rakyat bangsa melayu akan jadi seperti awang dan minah hitam warga negeria. Hidup merempat dinegara sendiri kerana kebodohan sendiri menyokong kerajaan yang zalim, penipu, rasuah, menindas seperti yang dilakukan oleh Barisan Nasional.

Masih nak sokong UMNO Baru/Barisan Nasional jadi kerajaan ?

haniraiha berkata...

Salam Pak TT, saya ada kawan Nigeria, orang Islam.Kawan saya tu lebih baik dari orang Islam di Malaysia ni.yang datang wat kacau banyak tu orang Kristian.harap Pak TT tak buat generalisation.Sekian, wassalam.

cupid angel berkata...

bro... lubang itam nk try lu le.. camne ngn ummi hafilda lu tu..

hikhikhik