Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 29 Februari 2012

GEROMBOLAN SEKSA RAKYAT











3 JAM DENGAR CERAMAH UMNO SEBELUM DAPAT RM500
– harakah daily

TUMPAT, 28 Feb: Dua, tiga jam terpaksa memekak telinga mendengar ceramah pemimpin Umno sebelum mendapat duit RM500 Bantuan Rakyat 1Malaysia.

“Kalau program penyampaian dibuat pada waktu petang, ada penduduk yang tidak sempat hendak menunaikan solat.

“Ini kerana semua pemimpin Umno mahu berceramah, bukan seorang dua. Sedangkan duit itu bukan duit Umno,” kata Timbalan Pesuruhjaya PAS Kelantan, Mohd Amar Abdulllah.

Seorang peniaga yang mahu dikenali Ahmad, 54, dari Melor pula berkata, beliau terpaksa mendengar ceramah pemimpin Umno termasuk Ketua Bahagian Ketereh, Tan Sri Annuar Musa sebelum mendapat duit RM500.

Katanya, bukan seorang yang bercakap, malah semua pemimpin Umno mahu menggunakan program penyampaian BR1M bagi menghodohkan PAS dan kerajaan negeri.

“Saya mendapat RM500 pada majlis yang diadakan di Yayasan Kemiskinan Kelantan baru-baru ini,” katanya.

Mohd Amar yang juga anggota Exco kerajaan negeri berkata, Umno menggunakan sepenuhnya program penyampaian wang BR1M bagi menarik undi rakyat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH AKH


kah kah kah... INGAT GEROMBOLAN BAGI DUIT KERANA APA?.... kah kah kah..

woit... INGAT SEDEKAH JARIAH KE?..... kah kah kah..

kah kah kah.... INI LAH SATU CARANYA GEROMBOLAN DAPAT KUMPULKAN RAKYAT.... kah kah kah..

woit..BILA DAH KUMPULKAN BARU BOLEH DI SEKSA DENGAN CERAMAH..kah kah kah..

kah kah kah...SILAP HARI BULAN DISEKDA DENGAN CERAMAH HASAN ALI....kah kah kah..


MARI SAMA BERDEMO

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Itulah salah satu bentuk umpan yang secara terang-terangan mahu membeli undi rakyat..adakah dikira rasuah..? Kalau motto rakyat kepada rakyat...memang betulla untuk rakyat...pemimpin bukannya kerajaan...kerajaan adalah rakyat...duit rakyat mestilah kepada rakyat...Kerajaan bukan hanya untuk org Melayu sahaja...malah sesiapa shj yang bernaung dibwh Tanah Melayu adalah Rakyat Tanah Melayu tetapi bukannya orang Melayu...hahahaha..poning den...bagaimanapun...org bagi..ambik je la...bila undi...undilah Kerajaan Tanah Melayu..bukannya Kerajaan UMNO..

melayuT berkata...

Kerajaan gerombolan makin terseksa, setiap program yg mereka buat, duit yg mereka ber, rakyat tak ambil peduli & takmau ambil. Oleh itu, tempoh permohonan BR1M dilanjutkan hingga Mac dan hingga kopek borosmah lanjut sampai perut.
GEROMBOLAN UPAH SAMSENG TAIK KUCING UTK TAKUT2KAN RAKYAT, RAKYAT JADI TAKUT & LARI TINGGALKAN UMNGOK. Maka itu, tempoh PEMUTIHAN dilanjutkan hingga April dan hingga telor haji jib lanjut sampai lutut.
Tarikh PRU dijangka pd 11/11/11, TERPAKSA dilanjutkan hingga najib putus nyawa.

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah

padan muka melayu

Tanpa Nama berkata...

padan muka sama rakyat yang boloh..

mari bercanda bersama anak badak: http://www.youtube.com/watch?v=KGdeFfxVHAQ

Juasseh Cafe berkata...

Jangan risau masih banyak lagi habuan untuk rakyat, dia orang masih belum rasa cukup kuat lagi.

tapi ingatlah, "kelemahan rakyat adalah kekuatan mereka, kekurangan rakyat adalah kelebihan mereka"

Tanpa Nama berkata...

berani bg rm 500 setiap tahun laa

Tanpa Nama berkata...

Cerita dari mereka yang pergi...baru baru ni najib pergi perak betul tak?? Okay..menurut orang pergi rombongan dari seluruh pahang sebanyak 40 bas..sebelum naik bas dapat air kotak ngan sandwich.vroom.sampai genting sempah.stop.makan lagi.air ngan kueh muih.then straight ke perak.makanan hidangan per meja.aneka juadah.penuh semeja. The best part..sorang dapat rm100...okay..sorang dapat rm100.sebuah bas ada at least 40orang.dah rm 4000...kali plak ngan 40bas.brape sedara??? Itu baru pahang...menurut saksi lain2 negeri pun ada wakil.. semua guna duit?????FELCRA..

kicap berkata...

lepas tu MB Perak yg muka mcm kicap dan mengaku melayu tu dgn angkuh mengaku berjaya kumpul rakyat. kalau dah keling memang tetap keling mcm anak penjual roti dipekan rabu. kahkah.