Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 29 Februari 2012

KITA MENUNGGU KUNING DAN HIJAU




INI YANG RAKYAT TUNGGU TUNGGU




PENCERAHAN DARI PEMBACA

Semua Jabatan Agama mesti dimansuhkan dengan segera dan dibuang ke dalam tong sampah sebab ia merupakan suatu alat yang digunakan oleh UMNO dan Raja Gopal untuk menipu rakyat Malaysia. Bukan itu sahaja, ianya juga membazirkan wang rakyat! Sepatutnya mereka yang bekerja di Jabatan Agama yang kebanyakannya tak lulus SPM, diupah bekerja sebagai pencuci tandas di Mid Valley mengambil tempat Mat Bangla dan Mat Indon. Mereka yang bekerja di Jabatan Agama ini kebanyakannya tak lulus SPM atau dapat Gred 3.

Selepas gagal SPM, mereka pergi belajar di sekolah pondok di Pakistan. Bila balik dari Pakistan atau Mesir, mereka akan bekerja di Jabatan Agama. Malaysia kekurangan tenaga buruh mahir dan tidak mahir sebab terlalu ramai rakyat Malaysia yang mengaji agama di Pakistan.

Malaysia kekurangan tenaga buruh dan terpaksa membazir wang berbilion ringgit setahun kerana mengupah buruh asing dari Indonesia dan Bangladesh sebab Pak Arab Celup dan Mak Arab Celup ini malas nak bekerja kerana terlalu suka mengintai apa orang lain buat.

Pak Arab Tiruan dan Mak Arab Tiruan ini adalah pemalas yang hanya mahu mengaji kitab, mengutuk orang lain, berdemo kat konsert, dan mengintai apa orang lain buat di dalam bilik tidur. Mereka ini lebih kurang sama dengan Free Loaders yang malas bekerja. Mereka menggunakan alasan nak mengaji agama sebagai alasan untuk meneruskan kemalasan mereka. Untuk meneruskan gaya hidup pemalas mereka, mereka sanggup diperalatkan oleh Pendusta UMNO untuk menangkap basah sesiapa sahaya yang Pendusta UMNO hendak aniayai. Sebab itu semua Jabatan Agama mesti dibubarkan serta merta!!!!!! Buat apa rakyat Malaysia nak membazir wang menanggung orang malas macam ini? Apa faedahnya Jabatan Agama????

Tak ada faedah langsung. Nak tahu pasal agama, kita semua boleh tanya Tok Lebai Google yang dapat menjawab soalan-soalan kita dengan lebih tepat daripada pemalas-pemalas ini. Lebih baik kita guna wang itu untuk membantu rakyat yang miskin!!!! Saya menasihatkan Tun Hishamuddin Rais berhati-hati sebab kemungkinan besar, Tun Hishamuddin Rais pula akan menjadi mangsa aniaya UMNO sebab Tun Hishamuddin Rais masih bujang. Jadi bila ada gadis cun mengajak Tun Isham keluar, saya harap Tun Isham berhati-hati, jangan terperangkap.
By GERAKAN MANSUHKAN FREE LOADERS on PENCERAHAN DARI BADROLAMIN on 2/27/12

TURUN BERAMAI-RAMAI


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

VIDEO BADRUL AMIN SEDANG LAKUKAN AKSI LUCAH

Tanpa Nama berkata...

Jom ,Jalan-jalan di Jalanraya !


“All that's necessary for the forces of evil to win in the world is for enough good men to do nothing.”
Edmund Burke quote

Tanpa Nama berkata...

Sendiri mau ingat macha,

Surah Yaasin 36:21: "..ikutilah orang yang TIADA minta balasan (MAKAN GAJI) daripadamu; dan mereka adalah orang-orang yang mendapat petunjuk."

~ PENOREH GETAH ATAU PENGANGKUT SAMPAH & SEANGKATAN DENGANNYA YANG MENAGIH REZEKI DARI KUDRAT & TITIK PELUH SENDIRI ADALAH LEBIH MULIA DARIPADA ORANG2 YANG MAKAN GAJI (BUTA) ATAS NAMA UGAMA. ~

~ Sendiri Mau Ingat juga..

Tanpa Nama berkata...

Pembohong betul mamat ni...ada ke orang belajar kat MESIR pemalas? Tolong baca sikit...kat MESIR TU bukan belajar agama je...ada belajar medic kat Mesir...ramai MARA dan JPA hantar...ramai yang SPM terbaik capai semua A+++....halo bro lu jangan cakap sedap mulut je...kalau dah malas baik duduk kat kampung isap dada...tak pun pergi rempit...tu yang yang pemalas tu!!! bodoh punya mamat cakap!!!!

Pelajar SPM berkata...

Saya amat setuju degan tulisan Gerakan Mansuhkan Free Loaders dan Surah Yaasin 36:21. Jika kebanyakan ulama terdiri daripada orang yang gagal SPM, itu bermakna mereka ini juga dungu dari segi agama.

Ulama Malaysia selalu mendabik dada mengatakan mereka lebih arif tentang agama sebab mereka belajar di Al Azhar. Orang awam yang bukan ulama tidak layak bercakap tentang agama Islam sebab hanya ulama yang layak kerana mereka belajar di Pakistan dan Mesir.

Tetapi jika ulama ini terdiri daripada mereka yang tidak pandai belajar semasa di sekolah menengah, iaitu golongan yang lemah matematik, fizik, kimia, biologi, perakaunan, dan lain lain, itu bermakna bila mereka ini belajar Al Quran, tahap pemahaman mereka tentang Al Quran juga akan lebih lemah daripada orang-orang bijak di dalam lain matapelajaran. Sebab itu kebanyakan ulama Malaysia hanya tahu mengeluarkan fatwa fatwi yang bodoh dan hanya berminat bercakap pasal seks sahaja. Lain perkara, mereka ini tidak tahu langsung.

Jadi ulama Malaysia tidak harus angkuh mendabik dada kerana kononnya mereka sahaja yang tahu tentang Al Quran sebab mereka ini pakar Al Quran, manakala orang biasa tidak layak bercakap pasal agama jika tidak ada sijil. Sebab kemungkinan orang yang IQnya lebih tinggi lebih faham tentang isi kandungan Al Quran daripada ulama-ulama yang gagal matematik dan fizik peringkat SPM atau STPM.

Tanpa Nama berkata...

Saya Sokong 100% Idea Bijak

pak yeh berkata...

Kah,kah,kah. Betullah kata Tukartiub. Ulamak semuanya dari golo9ngan tercorot dan mudur pelajaran.ie golongan idiot. Kah,kah,kah Sunggoh benar.
Tutup sahaja jabatan yang di jawat oleh idiot2 tu.Kah,kah,kah.
Tukartiub.You rock.

ANTI USTAT berkata...

memang betul. aku dulu pon sekolah agama sebab mak bapak aku suroh. pasal aku lemah dalam matematik dan sains. subjek agama macam bahasa arab tinggi, shariah dan quran sunnah senang saja sebab cuma melibatkan pembacaan dan pemahaman.

tapi aku tak minat pasal cekgu2 sekolah aku semua kerek2 muka nak ketat saja. ustat/ah kebanyakannya lulusan timur tengah. jadi mereka mahu semua pelajar2 jadi seperti mereka iaitu perempuan wajib bertudung labuh. jaga perlakuan, tak boleh bermesra lelaki perempuan, takleh dengar muzik rock, takleh pakai seluar jeans.

padahal pelajar2 lelaki ramai yang kaki melancap!

lepas tamat spm, ada yang sambung belajar ke timur tengah spt mesir, jordan, syria dan yaman. bila habis belajar nak cari kerja susah jadi pakat ramai2 minta jqaf dan kpli, ajar budak sekolah rendah dan menengah.pasal itu yang paling senang mintak.korporat dan kerajaan mana ada nak amik budak agama pasal tak reti bahasa inggeris. paling tinggi pon kerja jabatan agama.

padahal yang balik2 negara arab ni tak layak pun nak mengajar agama pasal majoriti student kat sana mengamalkan aktiviti tidur, chatting, tengok movie, makan, berak takpun gatal nak kawin. pergi kelas pun tak wajib. dorang nilai seseorang bukan berdasarkan ilmunya tapi pakaian. nampak student pakai serban berjubah terus kata orang tu suci.masa periksa guna kaedah menghafal saja, lepas periksa semua lupa.musim cuti plak aktivitinya ialah tido, melancong atau kerja kat UK.

bila balik malaysia mula nak buat muka ketat tawaddu' pulak lepas tu mengaku diri ustat/ah. ajak turun berdemo takut pasal kerja kerajaan. kalau tak kerja takut tak ada duit nak beli kereta. sebenarnya dalam kepala otak orang2 agama ni pon nak kaya raya jugak. satu malam mengajar surau dapat RM200, kalau sebulan dapat berapa? masa ceramah sempat lagi promote produk itu ini, buku itu ini, derma anak2 yatim lagi.tapi kena la guna perkataan derma/tolong-menolong untuk kebaikan untuk menyucikan kehendak mereka.

cuba tanya ustat2 sapa yang tak pernah melancap? tipulah kalau kata tak pernah pasal jatuhlah imej mereka nanti. aku angin dengan ustat/ah ni pasal dorang suka cerita keburukan orang lain dalam erti kata membahan. tapi kena la guna perkataan 'pengajaran' untuk menyucikan kata-kata mereka. cakap pernah uruskan mayat yang kena azab la. tengok2 semua ustat cerita benda yang sama macam ada satu pakatan pulak.

ustat/ah pun bukanlah terer mana. sebenarnya sebelum bagi ceramah dorang akan menghafal dulu ayat2 quran/hadis yang akan digunakan untuk penonton. itu yang terpesona penonton tengok kepetahan ustat/ah.

aku bukan nak kondem golongan agama tapi jangan buat kerek muka ketat2 sudahlah. aku sampai sekarang angin je dengan cekgu2 sekolah lama aku. tak sporting langsung. nak guna kaedah tarbiyah la kononnya padahal tu sebenarnya deraan mental iaitu mengongkong anak2 muda. tapi masa pilihanraya mulalah nak pergunakan anak2 muda kan. cakap kamu ialah pemuda islam la bagai macam ali bin abi talib. statement dorang ni nampak macam baik puji-memuji tapi kena teliti elok2.

esok2 kalo aku mati kena sambar petir time main bola, dah kena bahan dek ustat, cakap aku banyak buat dosa masa idup di dunia. bukan leh caya dorang ni..

Penternak Lembu berkata...

Memang betul sepanjang zaman!!!

Siapa ketua agama Islam di Malaysia? Bukan Allah SWT tetapi RAJAH GOPAL!

Agama Islam telah diperalatkan oleh Rajah Gopal untuk terus berkuasa. Sebab itu hanya ulamak ulamak upahan sahaja yang dilantik bekerja di Jabatan Agama.


Rejim UMNO memberi kontrak kepada NFC untuk menyembelih lembu.

Adakah tidak lama lagi hanya lembu yang disembelih oleh suami Shahrizat akan diiktiraf sebagai HALAL?

Nampaknya memang jelas sekali, agama Islam telah diperalatkan oleh Rajah Gopal & UMNO untuk terus berkuasa dan terus free loading, dan terus cetak duit.

PAS pun sama. PAS mengguna agama Islam untuk tujuan politik untuk berkuasa manakala UMNO menggunakan agama Islam untuk terus berkuasa.

Sebab itu saya sokon Parti Keadilan Rakyat - KEADILAN UNTUK SEMUA! TIDAK KIRA BANGSA ATAU AGAMA, MAMAK ATAU INDIA!

motogp berkata...

wakaka memang betul yg belajar mesir pemalas kecuali yg buat medic tapi tu berapa kerat je berbanding yg buat usuludin syariah dan bahasa arab? yg bukan buat medic tu pemalas freeloaders ceramah surau ambik duit. sokong pakatan tak dpt ceramah surau. siang dpt gaji lagi pergi intai orang. kahkah ulama krrja intai orang? tak produktif langsung macam mufti fatwa bongok. yg makan hasil judi.mcm najib dgn.lidah kontot kenapa tak keluar fatwa? itu maknanya mufti ulama jahat walhal tiap bulan ada meeting semua mufti. buat apa? ngabiskan rete rakyat. tutup mata tutup telinga asal dapat beli kereta tunai.bangsat.

Tanpa Nama berkata...

Wah sedap semua mengata.....tak mengapa, yg ditulis tu semua akn dihisab....ingatlah hidup ini tak lama sngt, nnt akn dihitung satu persatu tiada yg missing, ingat tu ...tu janjji Allah, walaupun puak2 tu hang semua kata tak berapa bijak.....itu atas penilaian awak semua....tp kan ilmu akhirat.....sekurang-kurangnya mereka memahami ilmu Allah,....nnt klau meninggal nak panggil sapa? Puak2 yg pandai mate & sains? atau puak2 yg masa SPM dpt 12 A1+, fikir2kan.....