Ahad, 25 Mac 2012

PANCUT DI PERUT - PENCERAHAN PEMBACA





GUNAKAN GUA KALAU NAK PANCUT








PANCUT ATAS PERUT
Saya setuju dengan pendapat pensyarah universiti Islam bahawa kondom patut diharamkan. Dizaman Nabi tidak ada kondom getah macam sekarang. Orang Arab pada zaman itu menggunakan 'azl bagi mengelak perempuan daripada mengandung. 'AZL ialah perkataan Arab yang bermaksud mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar masuk kedalam burit wanita yang disetubuhi.



Jadi mengikut Hadis Muslim 3371 dan 3373 seperti yang tertulis di laman web International University Islam Malaysia, para sahabat menggunakan cara 'azl semasa melakukan hubungan seks untuk mengelak perempuan-perempuan tawanan daripada mengandung. Didalam Hadis tersebut, baginda Rasul Allah melarang para sahabat daripada melakukan 'azl (iaitu mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar).


Jadi larangan 'azl ini boleh ditafsirkan sebagai larangan Rasul Allah bagi umat Islam daripada menggunakan kondom kerana pada zaman dahulu orang menggunakan kaedah 'azl bagi mengelakkan perempuan daripada mengandung, tetapi pada zaman sekarang orang menggunakan kondom. Jadi "kondom" pun memang wujud pada zaman Nabi cuma kaedahnya sahaja yang berlainan. Jadi penggunaan kondom adalah haram bagi umat Islam.
By KONDOM ADALAH HARAM!!! on LAGI AJENDA PENCERAHAN DARI PEMBACA on 3/24/12


KONDOM DAN HADIS
huh pakai kondom haram? Apasal takda fatwa atau sekor ulamak dunia habaq pasal ni? Yang aku pernah dengar dan faham adalah haram merancang keluarga sebab miskin risau takda rezeki ke apa.. sebab setiap kehidupan di dunia ni telah ditentukan rezekinya oleh tuhan.. SYIRIK kalau begitu.. sebab percaya rezeki ni manusia tentukan..


Ini menepati Hadis dalam nikah kawin sama-ada ko rancang pakai kondom kea apa kalau tuhan dah takdirkan manusia tu lahir dia tetap akan lahir.. kalau tak ditakdirkan lahir pancut dalam sebanyak berapa tong pon takda izin Allah tak akan lahir.. Tu ada pasangan kawin sampai berpuluh kawin takda anak walau dah berusaha sedaya upaya sebab menghidupkan dan memberi rezeki ni atas ketentuan tuhan.. 3 perkara yang diluar pengetahuan manusia iaitu 1- hidup/mati, 2-jodoh dan ke-3 rezeki


Tetapi ada khilaf atau pendapat dalam merancang anak kerana tak mampu nak mendidik jaga etc.. yang tu dibenarkan.. Pasal pakai kondom ni mengelakan anak zina.. dah la zina tu berdosa tambah dosa lagi lahirkan anak zina pastu buang anak lagi dsb.. Sebab tu dalam Islam mengharamkan Zina mengelakan gejala sosial dan zina ni..
By Anonymous on LAGI AJENDA PENCERAHAN DARI PEMBACA on 3/24/12


SOSIALIS ADA AGAMA
AKU MEMANG BERFAHAMAN SOSIALIS... TETAPI AKU BERAGAMA ISLAM! aku mengucap seperti kalian, aku bersembahyang seperti kalian, aku berpuasa seperti kalian, aku tak dapat pergi mekah sebab tak de duit... KENAPA KAMU BERFAHAMAN NASIONALIS TAPI ISLAM BOLEH AKU BERFAHAMAN SOSIALIS DIHARAMKAN?


Tahukah anda kalian, Parti Buruh di UK pun berfahaman sosialis? Agak-agaknya, merakyatkan harta kerajaan/sumber asli negara bukan dalam Islam??? Agak-agaknya, monopoli dan penindasan hak milik sumber asli negara ada di dalam islam? Agak-agaknya, keuntungan melebihi 100% merupakan perniagaan dalam Islam? Kata mahu Islam, tapi keuntungan melebihi 100% dari harga kos adalah riba...


Agak-agaknya, wang zakat dalam sistem feudal/kapitalis boleh dilaburkan "secara islam"??? Mana Islam korang sebenarnya kalau kapitalis? Sekurang-kurangnya, sumber ekonomi sosialis ada sedikit sebanyak dalam Islam tetapi sumber ekonomi kapitalis jelas-jelas bertentangan dengan Islam! Sistem feudal dikaitkan dengan Islam tetapi lihatlah, apa raja gopal pukitiang SELURUH DUNIA sekarang buat? Semua bodoh kerana propaganda kapitalis... dari US, UK, Arab Saudi sehinggalah ke Malaysia...


MANA IMAN KORANG YANG KORANG KONON-KONONNYA TUDUH MEREKA YANG SOSIALIS ITU ANTI ISLAM? Pro Rakyat, Sheikh Al-Farisi... sila tambah ilmu anda dengan membaca semua ruang lingkup bacaan supaya tidak terdedah dengan mana-mana propaganda... LEBIH BAIK SEORANG DOKTOR MEMILIH HIDUP DI HUTAN DARI SEORANG ANAK RAJA SAMPAI MATI HIDUP DI ISTANA... doktor yang hidup dihutan kerana memperjuangkan orang miskin, sanggup hidup bersama-sama si miskin, ITULAH CHE GUEVARA!
By Pro_Pembaharuan on PENCERAHAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB on 3/22/12


16 ulasan:

kampong lad berkata...

ada satu cerita lawak.....seorang ibu bawak anak2 dia shopping kat pasaraya. anak2 dia ni cukup la 'jemuan' berlari kesana, berlari kesini, kacau sana, kacau sini & barang2 permainan semua depa punggah habis. siibu cukup tension, naik angin gila2 , naik darah (turun darah tak cukup hari lagi)lalu dia menjerit sekuat2nya sampai pengunjung2 lain tergamam...."i should have swallowed you all"

Tanpa Nama berkata...

sebab itu lah Dr Che Guevara dibunuh CIA, sebab dia memperjuangkan keadilan golongan yg ditindas.

sosialis ada agama. yg tak ada agama ialah Josef Stalin, dia yg sekat kebebasan agama di USSR, itu bukan idea yg dibawa komunis, itu idea stalin. Stalin itu fasis. sebab itu ada yg kata "josef stalin is fascist rather than communist"

Guna kondom haram? abis tu mengentot luar nikah itu tak haram? tak payah lah nak cakap haram halal lagi. Mengentot luar nikah itu pun haram. dah lah berzina, buang anak pulak. itu yg kamu nak???

korang tau tak Hadith pun ada byk kontroversi. Korang ingat semua hadith tu boleh pakai? korang ingat semua hadith tu betul2 sahih?

korang tau tak apa tu hadith? hadith ialah cerita2 tentang nabi Muhammad yg diceritakan oleh orang2 yg mendakwa dirinya mengenali nabi. Cerita2 itu kemudian dibukukan. Tak semua hadith itu reliable. Ada yg direka reka, dan ditokok tambah! Sebab itu Syiah tolak hadith dan Sunnah nabi.

Forget about the Hadith! wajib pakai kondom!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Betul ke Kondom tu haram?

kalau suami ada HIV dan hendak tonggeng isterinya , macham mana?
Tak boleh pakai kondom sebab sarkot adalah haram?

MELAYU SOSIALIS berkata...

Tengok kritikan terhadap sosialis oleh lebai-lebai kat TT, nampaknya lebai-lebai ini berfikiran tertutup kerana otak mereka tak terbuka kepada lain pandangan atau lain pendapat. Mengapa? Mungkin kerana kepala mereka ditutupi oleh kopiah, songkok, atau tudung yang ketat macam kondom menutupi kepala pelir. Jadi ilmu tidak boleh masuk kedalam kepala otak dia orang macam air mani tidak boleh masuk kedalam burit.

Kalau kau orang nak luaskan pandangan dan tambahkan ilmu, cubalah engkau orang tinggal di luar negara selama beberapa tahun macam Hishamuddin Rais. Cuba tinggal di negara Arab, Eropah, dan Amerika Syarikat, dan bandingkan cara hidup dan pemikiran dia orang. Lihat sendiri dengan mata kamu dan nilai dengan kepala otak kamu mana yang paling best. Membaca apa yang ditulis oleh tok lebai didalam buku atau akhbar tidak mencukupi kerana pandangan mereka ini berat sebelah.

KAH KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

Nasib baik ko keluar lalu lubang lebih satu inci di atas, kalau tidak pasti ko jadi taik - kata si sewel memarahi anaknya.

Tanpa Nama berkata...

Aku juga sosialis! Selain Rasulullah SAW sebagai ikon umat islam, Umar Abdul Aziz adalah pemimipin yg berprinsip sosialis yag aku kagumi. Tidak menggunakan harta kerajaan untuk kegunaan bukan rasmi. Woit...... suruh TGNA tinggalkan kereta MB kat pejabat, naik bas Ekspres Mutiara kalau nak ke Taman Melewar atas urusan parti! Baru ori sosoalis..kah kah kah

Batu Tepi Jalan berkata...

Tak pernah jumpa lagi masjid yang dilarang membaca. Inilah masjid yang pertama.

http://batutepijalan.blogspot.com/2012/03/ada-juga-masjid-yang-melarang-orang.html

Tanpa Nama berkata...

apa ke dah makin mengarut bodoh blog ni... tak habis2 meroyan pasal kondom. bodoh bodoh... byk lagi isu2 negara yg ko boleh ketengahkan, tak habis2 dgn kondom

pro rakyat berkata...

Wahai pro pembaharuan, bagi aku sistem ekonomi sosialis hanya akan memundurkan ekonomi sesebuah negara kerana rakyat akan terlalu bergantung kepada kerajaan ditambahi lagi memiliknegarakan perniagaan akan menambahkan lagi kemerosotan daya saing, produktiviti serta kreatifiti rakyat sesebuah negara.

Sekiranya kita lihat realiti hari ini negara sosialis hanya tinggal berapa sahaja dalam dunia ini, kebanyakan negara sosialis seperti People Republic of China telah berubah menjadi separa kapitalis, kenapa Deng Xiaoping pemimpin PRC selepas Mao Zedong mengubah dasar ekonomi PRC dari sosialis kepada semi-kapitalis adalah supaya PRC menjadi kaya,maju,kuat dan dihormati seperti yang kita lihat hari ini. Selain itu Fidel Castro dalam satu temubual pada tahun 2008 mengatakan sistem ekonomi sosialis tidak lagi sesuai untuk rakyat dan negara Cuba. Kalau kita bandingkan Korea Utara yang masih setia lagi dengan sistem sosialis-komunis dengan PRC dan Vietnam, kita dapat lihat perbezaan yang sangat ketara dari segi taraf hidup rakyat.

Aku bukanlah menyokong sistem ekonomi kapitalis dan menolak sistem ekonomi sosialis secara total, bagi aku sistem ekonomi ideal ialah sistem ekonomi yang makmur,maju dan produktif tetapi tidak mengetepikan unsur-unsur kebajikan seperti perubatan percuma, pendidikan percuma dari tadika hingga universiti, kadar harga utiliti yang tidak membebankan (air,elektik,telefon,internet dan sebagainya) dan lain-lain lagi. Pada aku sistem baik bukanlah yang dicipta oleh akal manusia tetapi yang dicipta oleh Maha Pencipta iaitu Islam. Kepada mereka yang kurang tahu Islam bukan hanya tertakluk kepada solat,puasa,zakat,haji dan zikir tetapi merangkumi keseluruhan cara hidup manusia. Adalah kurang tetap dan silap andainya kita memisahkan agama Islam dengan politik,ekonomi dan sosial. Semua sistem ciptaan akal manusia yang lemah seperti kapitalis, komunis, sosialis dan sebagainya telah terbukti gagal. Sistem Islam terbukti berjaya tetapi disabotaj hingga gagal.

Satu lagi, wahai pro-pembaharuan aku bukanlah seorang nasionalis(assobiyah) tetapi seorang mencintai agama aku iaitu Islam. TT tolong siarkan tulisan aku ni.

Tanpa Nama berkata...

Buat orang Islam pertama kena faham akidah.. hati2 jangan terkeluar kerana sesuatu perkara..

Hukum pakai kondom..

https://www.youtube.com/watch?v=0pyh_GUC2ac

pro rakyat berkata...

aku setuju dengan anon 25.3.12 5.41pm, macam dah takde topik lain nak diketengahkan, satu lagi blog tt mula mengamalkan double standard banyak komen aku tak disiarkan, anda mendakwa memperjuangkan kebebasan bersuara tetapi anda sendiri menyisihkan pandangan yang tidak sehaluan dengan pandangan anda, cakap tak serupa bikin, aku walaupun banyak kena hentam kat sini aku tak kisah sebab ini adalah kebebasan bersuara dan pandangan masing-masing, siarkan semua komen aku dan mereka yang tak ngam dengan kau, kalau tak orang hilang kepercayaan kepada kau

Tanpa Nama berkata...

//Jadi mengikut Hadis Muslim 3371 dan 3373 seperti yang tertulis di laman web International University Islam Malaysia, para sahabat menggunakan cara 'azl semasa melakukan hubungan seks untuk mengelak perempuan-perempuan tawanan daripada mengandung. Didalam Hadis tersebut, baginda Rasul Allah melarang para sahabat daripada melakukan 'azl (iaitu mengeluarkan pelir daripada burit sebelum air mani keluar).//

1/2 past 6 skolar skolar mcm ni percaya "evolusi adalah haram" bertengtangan dgn ..percaya "mlm jumaat adalah suci" yg bertentangan dgn <[Yusufali 2:187] Permitted to you, on the night of the fasts, is the approach to your wives. They are your garments and ye are their garments. Allah knoweth what ye used to do secretly among yourselves; but He turned to you and forgave you; so now associate with them, and seek what Allah Hath ordained for you, and eat and drink, until the white thread of dawn appear to you distinct from its black thread; then complete your fast Till the night appears; but do not associate with your wives while ye are in retreat in the mosques. Those are Limits (set by) Allah: Approach not nigh thereto. Thus doth Allah make clear His Signs to men: that they may learn self-restraint.>..kelentong "Allah adalah tuhan untuk muslim yang hanya satu" yg bertenganagn dgn <[Yusufali 2:171] When We shook the Mount over them, as if it had been a canopy, and they thought it was going to fall on them (We said): "Hold firmly to what We have given you, and bring (ever) to remembrance what is therein; perchance ye may fear Allah."..[Yusufali 12:41] Seest thou not that it is Allah Whose praises all beings in the heavens and on earth do celebrate, and the birds (of the air) with wings outspread? Each one knows its own (mode of) prayer and praise. And Allah knows well all that they do.>..dan " semua yahudi adalah zionis" ygn bercanggah dgn <[Yusufali 34:10] We bestowed Grace afore time on David from ourselves: "O ye Mountains! Sing ye back the Praises of Allah with him! and ye birds (also)! And We made the iron soft for him;-..[Yusufali 2:87] We gave Moses the Book and followed him up with a succession of messengers; We gave Jesus the son of Mary Clear (Signs) and strengthened him with the holy spirit. Is it that whenever there comes to you a messenger with what ye yourselves desire not, ye are puffed up with pride?- Some ye called impostors, and others ye slay!>

komunis berkata...

Tanpa Nama 5:41 - anda yang sebenarnya bodoh - TT ulas isu ini berhari2 berbulan2 bertahun2 untuk mendidik masyarakat agar lebih bertanggungjawab - memantat tanpa nikah memang sedap tapi janganlah sampai pancut dalam lepas tu keluar budak buang tepi longkang - kalau nak tembak dalam jugak pakailah sarkot/sarbu - jangan salah faham, hisham bukan ada syer dengan - dia bagi pencerahan sebab setiap hari buka meloya meleleh air mata baca cerita bayi dalam tong sampah - kau kata ini bukan isu negara?? hang memang bangang abadi.

Tsya berkata...

Nanti jap, aku konpius ni. Awal2 artikel nih ada sebut pasal hadis muslim 3371 & 3373 dalam web UIA (aku tak visit pun website tu). Katanya Rasulullah menghalang para sahabat melakukan 'azl terhadap perempuan tawanan bagi mengelakkan mereka mengandung. Itu yang aku paham. Yang aku tak paham sekarang, boleh ke romen pompuan tahanan masa tu???

Budak Tak Berapa Faham Inggeris berkata...

Aku juga macam Tsya keliru dengan Hadis 3371 & 3373 sebab aku tak berapa pandai bahasa Inggeris. Jadi harap ada bro yang boleh tolong terjemahkan Hadis tersebut yang boleh dibaca di laman web Universiti Islam Malaysia http://www.iium.edu.my/deed/hadith/muslim/008_smt.html ke dalam bahasa Melayu.

Kalau betul yang aku faham tentang isi kandungan Hadis itu, aku nak tanya:

(1) Bolehkah bersetubuh dengan wanita tawanan?

(2) Jika tak boleh lakukan 'azl, bukankah wanita yang disetubuhi akan mengandung? Jadi mengapa Rasul Allah tidak benarkan para sahabat pancut air mani kat perut?

(3) Jika boleh bersetubuh dengan perempuan tawanan, mengapa pakai kondom tak boleh?

(4) Jika para sahabat yang sudah kahwin boleh bersetubuh dengan perempuan tawanan, mengapa berkhalwat dengan kekasih tak boleh?

Harap yang arif tentang agama boleh memberi pencerahan.

Aku tak berapa faham Inggeris ini bukan salah aku. Ini semua salah Mahathir sebab menurut ayah aku, semua budak-budak generasi Hishamuddin Rais pandai berbahasa Inggeris. Bila Mahathir jadi menteri pelajaran, dia tukar bahasa Inggeris ke bahasa Melayu. Jadi bila dia nak bersara, dia cuba membuat pembetulan dengan menukar balik ke bahasa Inggeris. Tetapi tak berjaya.

Pro_Pembaharuan berkata...

Budak tak berapa pandai Inggeris...

Soalan anda MEMANG POWER! TT tolong siarkan komen dia kat front page... biar terbuka sikit otak-otak yang kurang cerah seperti Pra-Rakyat dan jugak Sheikh Al-Farisi...

Salahkan Mahathir itulah yang TERBAIK sekali!

Kah Kah kah!

Salute to Bro "Budak tidak berapa pandai Inggeris"