Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 4 Mac 2012

SATU KELUARGA PANDDY KUTTY





DARI ANAK LELAKI TUKAR BIN




NOTA:
gambar ini untuk ingatkan panddy kutty
bahawa dulu panddy kutty anak lelaki pandak kutty
kah kah kah



BUMIPUTERA PERLU AGRESIF CEBURI INDUSTRI HALAL: MUKHRIZ – berita hairan

SUNGAI PETANI: Lebih ramai pengusaha bumiputera disarankan menceburi industri halal yang kini mempunyai pasaran global yang semakin besar.

Mukhriz Mahathir, berkata industri halal mengalami pertumbuhan pesat setiap tahun dan "siapa cepat dia dapat".

Mukhriz berkata, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) sentiasa menjadi pemangkin dengan menyediakan pelbagai kemudahan untuk mendedahkan kepada golongan Bumiputera kepada industri halal yang ada.

"Kita sediakan kursus, latihan khidmat nasihat mengenai apa yang perlu mereka lakukan supaya produk keluaran mereka itu layak mendapat sijil halal tetapi akhirnya terpulang kepada usaha sendiri," katanya.


INI SAEKOR LAGI

‘ Myparents taught me all the most important values in life, particularly to be always honest’ – MARINA MAHATHIR – the Star

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BETUL BETUL KELUARGA LAWAK ANAK BERANAK... kah kah kah..

woit... NAK TUNGGU MIRZAN KATA: JAN KEMPEN BAWAK ABAH.... kah kah kah...

kah kah kah...NAK TUNNGU BINI MADEY KATA: GUNAKAN DAUN PANDAN KELAPA UNTUK BASUH RAMBUT.... kah kah kah..

kah kah klah... NAK DENGAR MADEY CAKAP... SAYA LUPA BANGSA SAYA.... kah kah kah..


PANDDY KUTTY MUDAH LUPA


8 ulasan:

kampong lad berkata...

''Mukhriz Mahathir, berkata industri halal mengalami pertumbuhan pesat setiap tahun dan "siapa cepat dia dapat".

halal & haram hanya untuk umat islam, kenapa industri ini dikongsi dgn bukan islam? mana ulaq2 dlm semak aka pukimak? keluarkan fatwa yg bukan islam tak boleh ambil bahagian. jgn dok keluaq fatwa pasal valentine & apa ka pukimak pukimak saja, ini ekonomi umat islam. ekonomi adalah ibadah juga, dok tumpu kat akidah, akidah & akidah maka jadilah anak haram jadah.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana 4000 perwakilan UMNgOk boleh kena tipu dengan pukimak ni? Lebih 3 juta ahli UMNochibai makan taik dia? Ini bangsa dulu orang tua dah kata, jumpa ular pukul pandi kutti dulu baru boleh buat cerita! Apa cite boikot kedai mamak, TT nak hilang ummph ke? Pesatuan mamak dah kasi madras doll ke?

Tanpa Nama berkata...

Eleh, pasal halal/haram ni, gua punya kajian & teori macam nie je beb;

"Lagi banyak ayat Al Quran kat dinding restoran tu, lagi kotor tandasnya."

Kalau tak caya cuba pegi hotel2 yang tandasnya sampai kita bole baring kat lantai; mana ada ayat quran kat dindingnya, berbanding kedai Mamak!

Tanpa Nama berkata...

buto lah, itu hari isu halal haram ni ada keluar dalam satu rancangan tv al hijrah tak silap aku laa..banyak bumiputra yang into halal susah nak dapat sijil. Memang panas rancangan tu malam tu.. yang senang dapat tu lah tauke2 besar tak kira bumi ke non bumi ke, ada duit ada halal itu lah industri halal di Malaysia, puih!!

wonder why berkata...

Cuba semak dengan JAKIM, 95% syarikat yang mendapat Logo HALAL JAKIM adalah syarikat bukan BUMIPUTRA. JAKIM utamakan syarikatbBUKAN Bumiputra untuk mendaoat Status HALAL. Bolih percaya keh dengan LOGO JAKIM. BAIK sembelih sendiri dan buat makan sendiri daripada, percaya dengan LOGO HALAL JAKIM.

Tanpa Nama berkata...

haramjadah punya mukhriz mahathir"siapa cepat dia dapat"hang bole cakap la kunun sedia semua,hantak permohonan sampai ke sudah tak dapat,permohonan tak lengkap la,tunggu n tunggu mampoih...otak semua da penoh RADIOAKTIF

Tanpa Nama berkata...

Secara asasnya HALAL ni WAJIB untuk umat ISLAM.. Kalau umat ISLAM tu betul islam mana WAJIB untuk mencari yang dan guna yang HALAL

Bukan saja makanan orang ISLAM ni kalau berniaga WAJIB juga dengan cara yang HALAL begitu juga memerintah dsb..

Sebab kita negara ISLAM seperti mana yang diistiharkan oleh Tun Mahathir Mohammed seharusnya semua urusan dan produk kita ni HALAL.. :)

pada prinsipnya takda logo halal atau perlu logo HALAL untuk halal sebab produk orang ISLAM WAJIB HALAL.

pemeriksaan harus dilakukan untuk produk bukan islam bagi menyelamatkan orang islam dari makan benda HARAM.

Tapi sekarang sebab umat ISLAM agak lemah ekonomi dan asas ISLAMnya maka halal dan haram sudah tidak dititikberatkan sebab itu semua kena ada logo halal diperlukan untuk produk orang islam sendiri..


mungkinkah suatu masa nanti anak-anak akan tanya mak bapak yang masak samaada mereka ada logo halal :)

mungkin suatu masa nanti isdustri logo halal ni akan berkembang kepada urusan lain misalnya peniaga atau usahawan halal yang dipeprakui.. :)

sebabnya kalau rujuk logo halal - bukan saja dikeluarkan kepada produk TETAPI juga restoran dalam pengendalian produk makanan mereka..

Adakah suatu masa nanti akan ada COP untuk Pendana menteri Halal ? Menteri Halal? dan sebaginya Wallahualam..

felcra changkat lada berkata...

teman sejak dari sekolah rendah sampai le dah umur masuk 50 an ni tak pernah sekali pun percaya kat mamak kutty al haram jadah ni., dari kampung teman ke kg. biak, sambung kg. pulau besar ke permatang pelanduk kami sikit pun tak percaya kat bangsa mamak ni.,