Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 4 April 2012

JANGAN KENA TIPU SEKALI LAGI




KOMENTAR TUKAR TIUB


jelas penipuan berterusan
jelas gerombolan terus menipu
jelas spr barua kepada gerombolan

jika tidak mahu ditipu
jika tidak mahu jadi bodoh
jika tidak mahu jadi bangang

kita ke jalan raya
sebelum ke pilihanraya!






BERSIH 2.0 : PENIPUAN PILIHANRAYA AKAN BERTERUSAN
- mkini

Gabungan pendesak reformasi pilihan raya BERSIH 2.0 kecewa kerana laporan jawatankuasa pilihan parlimen untuk menambahbaik proses pilihan raya (PSC) tidak membawa lima isu utama yang dipertikaikan.

Menurut BERSIH 2.0, lima isu berkenaan ialah:

Manipulasi dalam daftar pemilih;
Skandal undi-untuk-kewarganegaraan di semenanjung Malaysia;
Penguatkuasaan Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954 dan mengukuhkan takrid kesalahan pilihan raya;
Rancangan untuk menghentikan 'politik kotor'; dan
Pemerhati undangan antarabangsa


Sehubungan itu, jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0 menyatakan kebimbangannya bahawa penipuan pilihan raya dan perkara lain yang tidak kena "berkemungkinan tinggi" akan berterusan tanpa dibendung.

“Peluang keemasan untuk membetulkan kesilapan dan untuk berbakti kepada rakyat Malaysia buat masa kini dan masa depan, dengan dukacitanya telah berlalu," kata jawatankuasa itu dalam satu kenyataan hari ini.



3 ulasan:

pro rakyat berkata...

Adakan demo bersih 3.0,4.0,5.0 dan seterusnya sehingga perubahan sistem pilihanraya dibuat. Kalau boleh demo bersih dibuat diseluruh negara semua ibu negeri dan bandar-bandar besar terlibat. Perlu ada desakan dan tekanan kepada kerajaan untuk menubuhkan suruhanjaya diraja untuk perubahan dan pembaikan sistem pilihanraya. Sekiranya pru diadakan sebelum pembaikan sistem pilihanraya dibuat, pilihanraya hendaklah diboikot sebab tak guna terlibat kerana memang dah sah kena tipu. Umno-bn pada hakikatnya memang tak berminat nak melakukan pembaikan sistem pilihanraya kerana itulah cara mereka nak menang dan mengekalkan kuasa, hanya demo besar-besaran seperti yang dibuat oleh rakyat tunisia,mesir dan yemen sahaja yang dapat melakukan perubahan.

Tanpa Nama berkata...

Isham Rais , apa pasal SEMUA penyokong PR lembik - lembik nak mampos ek ? kenapa selama ini bila puak UMPORNO hantam , geng-geng PR macam pondan , senyap jerk !

Gua dah lama dok peratikan dah . Bila ada kezaliman puak-puak UMPORNO terutamanya PUKIDA hantam budak-budak PR cam Adam Adli baru-baru ini , kenapa tak de lawan balik ? Kenapa geng-geng PR ni lemah sangat ? kenapa berlembut sangat ? Kenapa nak bersabar ? Kenapa geng PR semuanya takde teloooorrrr ek ?

Dalam perjuangan 'Ancung Tangan Ke Langit' mesti ada perlawanan ! Mesti ada pergadohan ! Mesti ada sesi bertumbuk dan terajang ! Itu adalah wajib ! Ini baru perjuangan . Setakat melebong sana sini , kemudian kene hantam diam , baik main telor ! Baik amik batang konek masuk dalam bontot sendiri ! puihhhh!

So , gua sebagai penyokong PR yang agresif mencadangkan agar semua geng-geng PR keluarkan telor masing-masing ! Tunjukkan kote masing-masing ! Berani lawan dan berani lawan balik ! Biar kita dengan ratusan atau ribuan atau jutaan penyokong PR ini lawan keganasan PR dengan keganasan . Lawan dengan penumbok ! Lawan dengan terajang ! Lawan dengan penyepak ! ini semua menghasilkan 'rasa' !

Minta jasa baik lu siarkan komen gua . Gua rasa sudah cukup masa PUKIDA main tahi . Sudah cukup masa POLIS main kotor . CUKUP !!! Sudah tiba masanya kita lawan kotor dengan kotor . Tenaga dengan tenaga . Biar mati takpe , asalkan cucu cicit nanti ingat !

Ingat tu Isham , kalau setakat kene hantam tapi penyokong PR masih simpan TELOR dalam JUBOR , baik potong TELOR kasi ANJING makan ! TELOR KITA DICIPTA UNTOK LAWAN ! Bukan simpan ! kalau simpan , mana nak datangnya seperti Dataran Tahrir ?

average joe berkata...

*jangan kamu kena tipu bila kumpulan Kera bagitau pilihanraya dah bersih
*jangang mu keno lebong bilo gerombolang Kegho ghoyak transformasi doh berjayo
*jangan hang kena kelentong bila puak Kegha habaq baghang nek harga tadak bagi susah oghang sikit apa pun
*jangan kau kono bongak bilo sukusakat Kogho koba lineh tu selamat takdo ghacun takdo
ghedio yang ektip
*jangan kitak oghang kena bulak bila kaum Kera cakap negara selamat sik ada masalah

abu!

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI (LET'S LEARN AND UNDERSTAND)