Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 30 Mei 2012

YAM AMPOOOON




TAHNIAH !






BUKAN GUNA WANG RAKYAT
- meloya

KUALA LUMPUR 29 Mei - Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menafikan bidaan nombor plat WWW 1 oleh ayahandanya, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar menggunakan wang rakyat.

Malah titah baginda, keluarga Sultan Johor juga tidak sesekali menggunakan wang kerajaan negeri untuk membida nombor plat tersebut.

"Keluarga Kesultanan Johor tidak mengambil wang daripada kerajaan negeri. Boleh tanyakan kepada Menteri Besar Johor atau mana-mana pegawai kerajaan negeri.

"Wang yang diperuntukkan kepada ayahanda sebagai Sultan Johor dan saya selaku Tunku Mahkota Johor setiap bulan pun disalurkan kepada Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim.

"Tujuan (penubuhan) yayasan itu adalah untuk rakyat dan membantu kerajaan negeri," titah baginda seperti dipetik melalui akaun Twitternya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

kah kah kah....YA AMPOOON....TAHNIAH...BAGUS SEKALI.... kah kah kah..

ka kah kah...YA AMPOOOON .... AMAT BERTANGGUNG JAWAB.... kah kah kah

woit.... YA AMPOOOON.... KERJA APA?..... kah kah kah..

kah kah kah...YAM AMPOOON KAH KAH AKH.... kah kah akh...


sila layari berani langgar laporan jelas:





23 ulasan:

mek berkata...

kerja jual tanah Johor kepada Singapore la.

kah kah kah

Prince of Noob berkata...

bro hisham kenapa la asyik selalu nak kena tergelak2 kah kah kah mcm tu... takde apa yg lawak pun

bigfish berkata...

Ini buktinya negara Malaysia kaya-raya aman makmur. Duit melimpah ruah, berkepok-kepok di gudang di darat dan di laut.

Untuuuuung rakyat malaysia, kena bersyukur banyak2..jangan dok sibuk-sibuk nak berdemocrazy.

Tak lama lagi kita nak dapat BR1M 2.0 lak. Fuhhh

Aku tak komen artikel di bawah, kan? hehe

Tanpa Nama berkata...

apa nak bida2....nak pakai no plate apa2 pon bleh...

macam2 huruf pon bleh pilih, WWWW bleh...even JMF pon sultan dah ambik utk askar dia...

yang hak rakyat tu....bagi ajerlah kat rakyat...tak payah nak berbida2 dgn rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Liow Tiong Lai tu sapa?

Tanpa Nama berkata...

X patut x patut! Sepatutnya Raja WP yg Guna pakai no tu...

nunu berkata...

abg isham, bole tulis pnjg sikit isu free loader, tak puas baca geeee :-D

Tanpa Nama berkata...

kerja apa ek??g jln2 nek moto leh dpt duit ke??kahhkahh

Tanpa Nama berkata...

budak freeloader masalah terbanyak....
kah...kah...kah.....
bila masalah banyak.....
memang dia akan kelentong....

Tanpa Nama berkata...

ya ampoon.....haramjadah
ya ampoon.....cibai
ya ampoon.....lancau
kah...kah...kah....
bila nak mampos?

anak johor berkata...

anak johor moden.
Warga Johor ramai lagi yang miskin dan susah.Patut duit itu digunakan untuk membantu rakyat.Satu lagi kembara mahkota johor guna duit mana?.Dah bayar zakat ke?.

Tanpa Nama berkata...

Berkaitan dengan no plate WWW 1, kecoh serata dunia UMNO Baru khasnya Azalina Othman Said berkata, tindakan Nizar itu satu niat mengaibkan dan mewujudkan kebencian terhadap kerabat diraja.

Isu yang berkaitan dengan raja memang menjadi makanan istimewa bagi pemimpin UMNO Baru. Waktu senang mereka lebih raja dari raja, bila susah mereka melutut mencium dan menjilat kaki raja minta pelindungan. Inilah dia mahazab sikitol.

Komen yang dikeluarkan oleh Mohamad Nizar Jamaluddin mengikut fahaman aku, beliau mempertikaian pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 bernilai RM520,000 oleh kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Ismail, sebagai membazir sedangkan pada pengiraannya sebagai ahli politik masih ramai rakyat di negeri Johor perlukan perhatian dan bantuan dari raja dan kerajaan negeri.

Tapi Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Idris ibni Sultan Ibrahim bertitah menerusi mesej Twitternya, mempertahankan pembidaan nombor pendaftaran WWW 1 oleh ayahanda baginda Sultan Johor sambil menegaskan, kerabat diraja Johor tidak mengambil sebarang wang daripada kerajaan.

Selaku ahli politik pandangan beliau memang boleh dimanipulasi oleh pelbagai pihak, namun Mohammad Nizar Jamaluddin telah pun memohon maaf berhubung mesej Twitternya. Itu hanya setakat tegur saja bukannya nak menderhaka.

Persoalannya ketika Tun Mahathir menegur perangai raja-raja melayu semasa 22 tahun memerintah Malaysia dulu tidak biadap ke ? Malah Tun Mahathir sendiri pernah berkata, jangan takut menegur raja kerana setakat menegur bukan menderhaka pada raja.

Bila raja kata tak guna duit rakyat untuk bermewah, alhamdulilah, rakyat Johor dapat raja yang berdikari. Segala peruntukan yang mereka terima dari kerajaan pusat dimasukan kedalam tabung yayasan untuk kebaikan rakyat.

Semuga rakyat negeri Johor dapat menikmati kehidupan yang lebih selesa. Cuma nak ingatkan kalau ada masa sila jengok semula perjanjian jual beli air antara kerajaan negeri Johor dengan Singapura. Mengapa kerajaan negeri menjual air mentah ke Singapura dengan harga yang murah, tetapi terpaksa membeli air yang sudah dari dirawat dari Singapura dengan harga yang mahal. Apakah kerajaan negeri Johor begitu bodoh sekali sehingga tidak tahu merawat sendiri air untuk kegunaan rakyat dan industri.? Siapa yang diperbodohkan, siapa yang menipu, dan siapa yang mengaut keuntungan atas angin dari hasil dari jual beli air Johor dengan Singapura. Perlu disiasat.

Kalau di Selangor, kita memang tahu bahawa kerajan pusat dan syarikat kroni bersubahat mencipta projek logi air langat 2 untuk mengaut keuntungan yang tidak munasabah yang akhirnya penyelewengan itu menjadi masaalah dan terbeban kepada rakyat..

Kita patut bersyukur kerana kita dilahirkan sebagai rakyat biasa kerana tanpa rakyat siapa kerajaan dan raja nak tunjuk lagak ?

Tanpa Nama berkata...

MTBC- makan tanggung berak cangkung!

Non-Governmental Individual berkata...

haram jadah!

Tanpa Nama berkata...

dia ada plantation.. :)
apa la beshnye www tuh pon..

northerner berkata...

untuk berlaku adil... sila baca
http://www.rbfonline.net/2012/05/isu-nombor-kenderaan-mari-sini-saya.html

hasbullah zainal berkata...

Membazir itu amalan Sultannnn... Opss!!.. Setannn..

Non-Governmental Individual berkata...

kerja entot2 pun dpt duit..

Tanpa Nama berkata...

TAKDE NAK PANGGIL TENGKU MAHKOTA TENGKU MAHKOTA AIHHHHH...PANGGIL MAMAT JE SUDAH..

MAMAT TU SAMSENGG KAKI PUKUL ORANG..ADE BRANI ONE BY ONE DENGAN MUSA HASAN LAA TENGOK SAPE KUATTT..

Tanpa Nama berkata...

kepada pencacai prince of noob, anda x kan fhm lawak smpi terkah kah kah bro tt..sbb anda sbhagian dari ketuanan melayu yg tebal dgn sikap HAMBA kepada freeloder..

bet berkata...

bosannye geng2 freeloader ni.
ade je alasan.
drp zaman gambar hitam putih duet xpernah putus ye.

http://untoldhistoriesofmalaya.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

semua manusia sama di sisi Allah
yang dibawa ke alam akhirat ialah agamanya

FY berkata...

"Melayu kita, Taat.
Taat diperhamba.
Junjung tinggi sang raja ke langit.
Yang satu di angkat, yang ramai di pijak.
Setia buta itu Melayu.
Patuh tuli itu Melayu.
Daulat tuanku?
Patik pilih derhaka. Jiwa ini merdeka."