Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 30 Mei 2012

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA - PECAH BERITA SEDUNIA




LORI LANCAR MOGOK DI MELAKA









BERITA TERKINI

pemandu lori sedang mogok
di ayer keroh melaka

sebanyak 50 lori telah melintang jalan

pemandu lori ini menghalang
satu laluan jalan
ini menjadikan jalan sesak





DARI PEMBERITA TT MELAKA

Pemandu Lori Berdemo Lebih 100 orang pemandu lori pasir berdemo di jalanraya berhampiran Seri Negeri Melaka. Mereka berdemo bagi menyuarakan kekesalan terhadap tindakan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) yang sering menahan pemandu lori walaupun muatan yang dibawa dikatakan memenuhi spesifikasi yang telah ditetapkan. Hal ini dibebankan lagi dengan kos pembaikan yang tinggi dan kos-kos lain seperti cukai jalan dan lesen memandu.

Menurut salah seorang pemandu lori, beliau seringkali ditahan kerana dikatakan membawa muatan lebih daripada had sedangkan ukuran pasir memenuhi spesifikasi. "Setiap kali saya bawa lori, mesti bawa pasir sikit. Tak melebihi badan lori. Itu spesifikasinya. Jadi kami ikut. Tapi, saya tetap disaman sebab tak ikut spek katanya. Takkan kami nak bawa pasir separuh dari badan lori. Duit kami dapat RM30 je. Nak bayar diesel pun tak lepas."

NOTA:
pemandu lori
telah mula berani
menunjukan kekuatan mereka
syabas!



5 ulasan:

febhi berkata...

bila pemandu lori pun dah mula demo.. ini tanda gerombolan nak bungkus!

Matt berkata...

kah kah kah..
Mahafiraun kata bukan budaya kita..
kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Kalau PR menang, pemandu lori gembira sebab pemandu lori boleh bawa lebih muatan kembali. Sebab memang dasar PR tidak suka menghormati undang-undang

Tanpa Nama berkata...

demo jgn tak demo!!! itu je ubat utk pemakan-pemakan rasuah & suap, kalau tak suap mula kena saman, tak ikut spek lah, tak ikut itu ini, cuba kalo bagi seketul dua, pejam mata mcm tu. skang ni semua org bangkit & tunjuk sikit kpd pemakan-pemakan suap yg negara ni bukan bapak diaorang yg punya. negara ni ada undang-undang, rakyat ada hak utk bekerja dan mencari rezeki dgn baik, bukannya celik mata kena tindas, celik mata kena buli. Bangkit lah rakyat!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Pemandu lori di Melaka aku tak tau.
Tapi di Selangor ni pemandu lori patut digantung.
Semau cermin kereta pecah kerana pemandu lori bawak batu dan pasir.
Bila tahan dia kata buat report polis lah!!!!
memang senang cakap tapi kalau kereta ko kena selalu apa ko nak cakap?
pasal 30 ringgit satu trip kita tak mahu tahu sebab ko yang terima banyak tu. Sam amacam gunting rambut. kalau dah caj 10 ringgit ada orang datang bawak 5 ringgit tak payah gunting lah.
Apa masalah?
Yang jadi masalah hampir semua yang bawak lori ni tak sekolah dan mentaliti gangster. Sebab kenderaan dia besar.
Ko kira berapa ramai orang dah mati sebab lori. Tak kira lah motosikal, anak sekolah jalan kaki, kerta dan sekali mati paling ramai bila bas langgar belakang lori berhenti atau bawak perlahan di lebuhraya.
Barapa banyak lori pecahkan jalan.
Jalan berlubang, asap macam serombong kapal api.
Bawak ikut suka speed dia nak bawak.
Aku memang sokong SPAD ambik tindakan.
Alasa harga barang naik ni mat fit pun kata heroin dan ganja dah naik harga. Nasi lemak Mak Bedah pun dah jadi 1.50 tanpa telur.
Kenapa tak ada isu lori pasir dan lori besar di Singapura Kenapa Tak ada masalah yang sama di Thailand?
Jawapannya bukan kena pau polis tetapi sebab memang lori di Malaysia di terutama di Selangor kurang ajar. Aku tak kesian anak dia tak ada susu sebab rezeki bapa dia cari tu memang kena sumpah setiap hari kena pengguna lain jalan raya.
Pemandu lori lah perosak jalan dan pembunuh no.1 di Malaysia ni.
Sila semak statistik JPJ.
ehhh jangan kira BILANGAN kemalangan tetapi per kapita kemalangan melibatkan lori. mana peratus paling tinggi.