Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 Jun 2012

ANAK DARA SUNTI BUAT FAKWA





CULT KLASIK SEPANJANG ZAMAN





FATWA HARAMKAN BERSIH 3.0 TIDAK DI KELUARKAN : MASHITAH - meloya

KUALA LUMPUR: Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan tidak pernah mengeluarkan sebarang fatwa berhubung pengharaman demonstrasi jalanan di ibu negara pada 28 April lalu seperti mana yang didakwa parti pembangkang.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mashitah Ibrahim, berkata jawatankuasa itu sebaliknya hanya mengeluarkan kenyataan media sebagai nasihat daripada anggota muzakarah jawatankuasa berkenaan yang bersidang awal bulan lalu.

"Perkara ini sudah dipersetujui oleh semua ahli muzakarah supaya nasihat mengenai pembabitan umat Islam yang bertindak sebagai perusuh jalanan yang membawa kerosakan dan musibah kepada negara dikeluarkan melalui satu kenyataan media," katanya di Dewan Rakyat hari ini.

Mashitah berkata demikian ketika menjawab ucapan penangguhan oleh Ahmad Kasim (PKR-Kuala Kedah) mengenai fatwa pengharaman perhimpunan jalanan yang didakwa dikeluarkan oleh jawatankuasa berkenaan.

sila baca dari arkib bernama

INI BUKAN KENDURI TAHLIL



DEMO CETUSA HURU-HARA HARAM, KATA JAWATANKUASA FATWA -Bernama

3:27PM Mei 6 2012

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

Pengerusinya Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam telah bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

"Tindakan merusuh, membawa kacau bilau dan merosakkan harta benda awam adalah suatu perbuatan yang ditegah Islam. Malah niat untuk menjatuhkan negara yang sah di sisi undang-undang melalui penganjuran demonstrasi seumpama itu juga haram di sisi agama.

"Sesiapa juga tidak boleh buat, tidak (boleh) bersetuju ke arah (usaha) mendatangkan kemudaratan, keresahan, menjadikan rusuhan sesama kita hingga berpecah, apatah lagi kalau berlaku pertumpahan darah," katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan muzakarah ke-99 jawatankuasa itu di Sepang.

Sehubungan itu, katanya umat Islam yang menyertai demonstrasi itu perlu insaf kerana tindakan itu bukan daripada ajaran Islam kerana Islam tidak pernah menyuruh umatnya bertindak sedemikian sehingga mengancam nyawa sesama manusia demi mencapai sesuatu agenda.

Abdul Shukor berkata sebagai sebuah negara yang mengamalkan sistem demokrasi, banyak saluran perbincangan yang lebih bermanfaat boleh dilaksanakan tanpa menggadaikan keamanan negara.

Beliau berkata turut dibincangkan dalam muzakarah itu adalah gejala Lesbian, Gay, Biseksual, Transgender dan Transeksual (LGBT) yang tidak memerlukan pengeluaran sebarang fatwa kerana ia jelas haram di sisi Islam.

Selain mengelak daripada terjebak dalam seks songsang seumpama itu, Abdul Shukor berkata umat Islam juga diminta tidak terlibat secara langsung atau tidak langsung dengan sebarang gerakan, sokongan atau kempen mengenai LGBT.

"Untuk orang yang menunjukkan sokongan dan simpati kepada LGBT pun haram juga. Tugas menghapuskan gejala ini adalah tugas semua umat Islam dan jika kita sokong perkara yang tidak baik itu dikatakan bersubahat dan berdosa jawabnya," katanya.

Beliau berkata tindakan menyanjung pemimpin yang menyokong LGBT juga perlu dielakkan kerana Islam sendiri menyenaraikan ciri-ciri pemimpin yang boleh dipilih antaranya bermoral tinggi, patuh ajaran agama, berpengetahuan dan amanah.

Abdul Shukor berkata muzakarah turut menyeru pihak berkuasa untuk mengambil tindakan bagi menyekat gejala seks songsang daripada terus berleluasa.

Dalam pada itu, beliau berkata pemimpin, individu atau media dinasihat menghentikan sikap suka mendedahkan secara terbuka perkara-perkara keji yang didakwa dilakukan mana-mana pihak.

"Ini kerana perbuatan mendedahkan keaiban orang lain lebih-lebih lagi yang berkait dengan hubungan seksual amat ditegah Islam. Jika bertujuan untuk menghapuskan kemungkaran, serahkan kepada pihak berkuasa untuk menjalankan tugas," katanya.
- Bernama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... BIAR BETUL.... kah kah kah..

kah kah kah...MAJLIS FATWA ATAU MAJLIS FUKWA?.... kah kah kah..

kah kah kah...JANGAN BAGI ORANG RAMAI KEPALA PUSING.... kah kah kah..

woit...WAHAI ADINDA...KALAU NAK TIPU PUN... JAGA JAGALAAA SIKIT.... kah kah kah..

kah kah kah...ADINDA INI MASIH DARA SUNTI MACAM UMMI HUL FIL DA...kah kah kah..

kah kah kah...ADINDA JANGAN LAAH BUAT KELENTONG.... kah kah kah

NOTA:

kes berebut tanah di gombak
tak ada fukwa ke?
kah kah kah



sila layari sekarang:






8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa tajuk untuk berita ini lebih sesuai di ubah begini:
"Masitah (Kabinet) Batalkan Fatwa Majlis Fatwa Kebangsaan"
Supaya rakyat tak keliru badan mana yang lebih tinggi dalam urusan menentukan hukum-hakam ugama Islam di Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

kalaupun dia ni bukan ahli panel fatwa kebangsaan yang keluarkan fatwa.. Dia ni tak baca paper ka?

Alih2 keluarkan kenyataan yang menunjukan kelemahan diri sendiri..

lenkali wat la research dulu..

Tanpa Nama berkata...

adinda ni ada nak selak kain ke?
kalau selak mesti tak sesat....
kah...kah...kah....
kalau mak lembu sure gelap berimba-rimba.....
cik shit tah nak perbodohkan melayu lagi.....
jawab dulu kes tanah di gombak....
tak payah bersuluh lagi memang hasad dengki....

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! Gerombolan menipu lagi! Isu pemberhentian PTPTN pada Unisel dan KUIS masih lagi panas, dah buat satu isu lagi! Kah! Kah! Kah! Gerombolan betul-betul nak sangat jadi pembangkang ke? Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan dalam negara.

menteri hal ugama islam dah tentu lebih berkuasa dari setakat jawatankuasa hal ugama islam. jadi bila jawatankuasa fatwa telah memutuskan sesuatu hukum untuk mewakili hukum Tuhan, tapi menteri ugama kata itu bukan fatwa, maka selama ni segala "fatwa" yg pernah diputuskan oleh jawatankuasa hendaklah digantung sertamerta dan disemak semula dengan pejabat menteri ugama, dan mana2 keputusan yg diberi lampuhijau oleh menteri ugama sahaja diteruskan sebagai "fatwa" manakala mana2 yg tidak disetujui menteri ugama tidak boleh lagi diheboh dianggap dipakai diperintah sebagai fatwa! sila ambik perhatian, terutama mahkamah syariah dan pendakwa syari'e...

Pengerusinya... berkata jawatankuasa memandang serius isu itu...

mungkin kalau tanya menteri luar dari ugama, dengan penuh aman dan tenang dia akan jawab: ini bukan perkara serius yg perlu kita ikuti...

Beliau berkata turut dibincangkan dalam muzakarah itu adalah gejala...

kalau "keputusan" jawatankuasa sebenarnya bukan suatu "fatwa", maka "perbincangan" mereka pun sebenarnya bukan "muzakarah", sebaliknya hanya "sembang2" atau "chitchat", sama taraf seperti yg terdengar di kedaikopi:
lelaki a: mu zakar ah!
lelaki b: ah, mu pun samo!
lelaki a: ah, mu zakar, ah mu zakar, ah!
lelaki b: ah, mu tu buke zakar, mu tu keletik!
lelaki a: ah, mu zakar, ah mu zakar, ah!
lelaki b: ah, mu tu keletik buke zakar, mu tu lagi teghuk!
lelaki a: mu zakar, ah mu zakar, ah!
lelaki b: mu tu keletik besa! kughe2 mu ngato aku zakar, saheh aku jate meme aku ado zakar! mu tu keletik besa, s'ghupo tino!
lelaki a: adoi, gapo mu caghuk ni??! tok sene aku nok baco sughak kaba c'ghito muzakarah jawate k'waso fatwa ni...!!! minu kopi mu tu diye2 bagi habih selalu, boleh dok???

-average joe-
klakka-la.blogspot: MARI BELAJAR DAN MEMAHAMI: Simpulan Bahasa (LET'S LEARN AND UNDERSTAND: Malay Idioms)

Tanpa Nama berkata...

kelentit dia ok tak?

Tanpa Nama berkata...

menteri pempuan yang dah tak ada masa depan politik

ada ke dia kata dibolehkan.....

patut le banyak pelacor kat malaysia

adakah ini dikira sebagai fuck waa jugak?

Tanpa Nama berkata...

berfuck hukumnya harus??