Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Jun 2012

BACA APA KATA MADEY PADA KAY JAY




JAWAPAN TUN KEPADA KAY JAY

Kepada yang berkenaan:
Adalah dimaklumkan bahawa Pejabat Yayasan Tun Perdana telah menerima sepucuk surat dari seorang manusia yang tidak jelas jantan betinanya tetapi telah mengakui dirinya sebagai Kay Jay. Adalah diberitahu bahawa surat tersebut telah difailkan dalam Pejabat Yayasan. Adalah juga diberitahu isi kandungan telah difahami. Maka surat dibawah ini adalah jawapan resmi dari Yang Teramat Mulia Pekuda Tun.

Kay Jay,
Sebelum beta...opsss...kami meneruskan surat ini adalah dinasehatkan supaya kamu menyediakan kertas tisu atau sapu tangan. Kami sedar bahawa ketika kamu membaca surat ini hingus kamu akan meleleh. Kami tidak mahu surat suci kami ini akan dinajiskan dengan hingus cair kamu.

Adalah kami maklumkan bahawa apa sahaja yang kami tulis disini adalah benar. Tidak ada apa-apa yang benar melainkan pembohongan belaka yang kami nyatakan sebagai benar.

Sebelum memanjangkan surat ini adalah beta... opps... kami ingin memberitahu bahawa kami tahu semua tidak tanduk kamu. Kami juga tahu bagaimana kamu telah cuba-cuba mengurat ahli parlimen Lembah Pantai satu ketika dahulu. Kamu ingat beta...opss.. kami tidak tahu semua ini. Riwayat kamu cuba mengurat ahli parlimen ini telah kami ketahui bukan dari orang lain melainkan dari Tun Musa sendiri.

Tun Musa itu dilihat oleh orang ramai sebagai orang yang agak rapat dengan bapak mentua kamu. Tetapi adakah kamu sedar bahawa Tun Musa yang mempertahan bapak mentua kamu dengan hujah ‘ elegant silence’ - sunyi yang megairahkan - itu sebenranya adalah mata-mata kami.


Malah apabila kamu mula mengurat isteri kamu sekarang, Tun Musa telah menyindir kamu. Sila ingatkan kata-kata Tun Musa kepada kamu ‘ Khairy ..you are doing good...not only you work for the boss , you also married to the boss’s daughter...’

Ingat atau tidak akan kata-kata Tun Musa ini? Kamu jangan jadi Melayu yang cepat lupa. Tun Musa telah menyidir kamu. Pada ketika itu kamu hanya bekerja sebagai pegawai khas kepada Timbalan Perdana Menteri yang akhirnya menjadi bapak mentua kamu.

Ketika Tun Musa menyindir , kamu yang bermuka tebal buat-buat tidak mendengar sindiran itu. Kamu memang bernasib baik. Muka tebal kamu ini telah dibantu pula oleh kulit kamu yang hitam.

Tahukah kamu kenapa Tun Musa membuat semua laporan kepada kami? Disini ingin beta... opps... ingin kami terangkan bahwa kami ada menyimpan semua gambar dan rekod Tun Musa yang suka bertogel dan suka berompi pompi. Malah rekod bapak mentua kamu juga masih ada ditangan kami. Jadi disini kami beri amaran kepada kamu agar jangan kamu cuba mengada-ngada.



Tahukah oleh kamu kenapa beta...opps... kami melantik Abdulah Badawi sebagai Timbalan Perdana Menteri dan kemudian menjadi Perdana Menteri Malaysia? Jangan sesekali kamu silap faham. Jangan kamu anggap bahawa bapak mentua kamu itu memiliki kualiti Perdana Menteri. Tidakkah kamu sedar bahawa Abdullah Badawi ini hanya berkeupayan untuk menjadi Ketua Penanggah jika ada kenduri kahwin di kawasan Felda. Tidak lebih dari itu.

Adakah kamu tahu bahawa beta...ooops... kami melantik bapak mentua kamu itu bukan kerana dia bijak tetapi kerana dia tidak memiliki keupayaan untuk berfikir. Inilah kualiti yang beta...ooops.... yang kami perlukan sebagai pengganti beta...oopps... sebagai pengganti kami.

Apakah kamu tidak sedar bahawa beta..ooops...kami melantik Abdullah Badawi itu sebagai ‘tilam dunlop’ agar orang ramai dapat terkencing diatasnya. Apakah kamu lupa kesah riwayat sesudah Abdullah Badawi menanda tangani surat Kementerian Dalam Negeri untuk menangkap pemimpin Gerakan Reformasi pada bulan April 2001 dahulu. Apakah kamu lupa apabila bapak mentua kamu ditanya tentang penangkapan ini dia berkata “Saya tidak tahu menahu...”

Inilah sebenarnya kualiti yang menjadikan Abdullah Badawi kami pilih untuk mengganti beta... ooops ... untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Beta...ooops... kami telah merancang untuk menjadikan Abdullah Badawi ini sebagai ‘tukang ikut’ apa sahaja arahan beta...ooops... arahan kami. Tetapi kamu dengan licik telah merancang untuk menjadi menantunya walau pun anak Abdullah Badawi ini bukan ‘taste’ kamu. Dari laporan mata-mata, kami tahu ‘taste’ kamu ialah gadis-gadis cun, kurus langsing lagi bergetah saperti Altantuya, Ziana Zain atau Maya Karin. Tetapi kamu sanggup menyeksa batin kamu untuk tujuan politik kamu.


Beta menjadi murka... oppps... kami menjadi marah kerana kamu telah mengagalkan semua perancangan kami. Kamu dengan licik telah mengumpulkan kawan-kawan kamu untuk bekerja di tingkat empat Pejabat Perdana Menteri. Secara angkuh kamu kelihatan memiliki kuasa yang lebih dari kuasa bapa mentua kamu.

Jangan ingat kami tidak melihat betapa ganasnya kamu berkempen di pilihan raya kecil Ijok. Ketika itu kamu hanya Naib Ketua Keadilan oopss... Naib Ketua Pemuda United Malays National Organisation. Dalam kempen di Ijok kamu dilihat rancak dan ganas. Kamu berkelakuan sademikian kerana kamu telah mendapat ‘kuasa surat nikah’. Dengan lesen nikah ini kamu dilihat bagitu berani menibai ke hulu ke hilir.

Kami juga tahu bagaimana ketika di pilihan raya kecil Pengkalan Pasir kamu telah menggunakan khidmat tiga orang polis trafik bermotosikal untuk mendahului perjalanan kereta kamu. Amat jelas kepada beta...ooops... amat jelas kepada kami bahawa kamu telah berlagak sebagai seorang menteri.

Kay Jay,

Peranan kamu sebagai ‘ level floor boys’ tidak dapat beta...ooops... tidak dapat kami maafkan. Biar kami terangkan jenayah yang telah kamu lakukan.

Pada mulanya kamu telah memberi arahan kepada akhbar dan tv agar tidak melaporkan apa yang beta...oppps...apa yang kami suarakan. Kamu telah membuang barua-barua.... ooopps... wartawan-wartawan kami di NST. Kamu telah menggantikan dengan seorang jantan yang bernama Kalimulah.

Jantan Kalimulah Bangla yang asal usulnya amat-amat disyaki. Kami difahamkan bahawa Kalimulah ini juga bekerja sebagai ejan Ah Seng. Mata-mata kami telah memberi laporan bahawa Kalimulah ini hanya akan mendengar arahan dari kamu dan dari ajen Ah Seng.

Kamu telah menjadi rakan niaga kepada ajen Ah Seng ini sehinggakan kamu menjadi kaya raya dalam sakelip mata. Kontrek-kontrek yang dahulunya diberikan kepada kroni beta...oppps ...diberikan kepada kontrektor Bumiputera kini telah kamu rembat.

Kamu jangan buat deek macam bapak mentua kamu. Kamu jangan buat-buat lupa bagaimana abang ipar kamu telah merembat semua kontrek-kontrek yang dahulunya akan diberikan kepada ahli-ahli perniagaan Bumiputera yang berkebolehan lagi berjaya saperti Mokzani Mahathir... saperti Mirzan Mahathir.. saperti Marina Mahathir.


Kamu dengan abang ipar kamu bersama seorang lelaki berketurunan Chingling yang bernama Patrick telah bersubahat untuk merembat harta kekayaan negeri Terangganu. Kamu jangan buat-buat ‘konfuse’ apabila beta...oopss.. apabila kami menggunakan perkataan Chingling. Chingling ialah keturunan China Keling.

Ketika bapa mentua kamu sedang tidur kamu bertiga telah merancang satu projek tipu yang kamu panggil Monsoon Cup di Terangganu. Pada ketika ini negeri Terangganu dibawah pimpinan Idris bin Jusuh. Kamu, abang ipar kamu, Mat Chingling dan Idris Jusuh telah membuat projek-projek bangang sebagai cara merembat duit minyak Petronas yang bernilai berbilion-bilion ringgit.

Bukan beta tidak tahu...ooopsss... bukan kami tidak tahu Projek Monsoon Cup ini bertujuan untuk menandingi Projek F1 di Sepang. Kamu anak beranak telah merosakan kawasan Seberang Takir dan Pulau Duyong. Pekan China di sebelah Pasar Kepayang yang beratus-ratus tahun umurnya itu juga telah kamu musnahkan. Kamu ingin menandingi Projek F1 dimana harga tanah di Sepang telah naik berganda-ganda.

Kamu menuduh beta...ooopps....kamu menuduh kami merosakkan Kuala Lumpur dengan menghodohkan bandar ini dengan projek LRT dan Monorail tetapi apa yang kamu lakukan itu seribu kali lebih hina. Kuala Lumpur yang di hodohkan adalah bandar milik China. Makala kamu menghodohkan kawasan-kawasan sejarah yang seratus peratusnya milik orang Melayu.

Untuk mengolah persetujuan orang ramai kamu, abang ipar kamu dan Mat Chingling telah mendirikan apa yang dipanggil Taman Tamadun Islam. Projek ini sebenarnya hanya projek untuk merembat duit Wang Ehsan. Projek bangang kamu ini telah menjadikan kamu, abang ipar kamu, Mat Chingling ini kaya raya. Tidak cukup dengan ini kamu telah merekrut Jackie Chan dan Michelle Yeoh untuk meng ‘ glamour’ kan projek haprak kamu itu.



Kay Jay,
Beta rasa...ooops... kami rasa hingus kamu semakin cair. Justeru kamu jangan merasa bangga kerana dapat mengalahkan putera beta...oopss.... anak kami untuk menjadi Ketua Pemuda. Mata-mata kami memberi laporan bahawa kamu dengan bantuan Mat Chingling telah membelanjakan berjuta rinngit untuk membeli undi.

Mukhriz anak kesayangan kami telah menangis meraung mengadu kepada beta... ooops... mengadu kepada kami tentang kelakuan kamu membeli undi untuk menang. Jangan sesekali kamu lupakan jenayah kamu ini.

Akhir-akhir ini telah sampai ke pengetahuan beta bahawa kamu telah mencadangkan penubuhan satu Tribunal Jenayah Mahathir Muhamad Terhadap Rakyat Malaysia. Beta dengan ini memberi amaran bahawa jika beta dihadapkan ke tribunal ini, beta berjanji ayah mentua kamu juga akan beta libatkan sama.

Beta memberi ingatan walau pun kereta beta tidak memakai angka WWW 1 , ini tidak membuktikan bahawa beta tidak berkuasa dan tidak berdaulat. Kamu jangan sekali-kali mengungkit-ungkit nama-nama tongkang yang membawa datuanda beta ke Pulau Pinang.

Kamu janganlah berangan-angan untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kamu jangan bermimpi-mimpi. Apakah kamu juga sedang tidur saperti bapak mentua kamu. Tidakkah kamu lihat bahawa Pakatan Rakyat akan mengambil alih negara ini. Jika tribunal yang kamu cadangkan ini berjaya diwujudkan maka inilah tanda-tanda bahawa tongkang yang bernama United Malays National Organisation itu akan tenggelam.

Sekian dari beta...ooops... dari Yang Teramat Mulia Pakuda Tun.

p/s:
Jangan kamu berangan-angan
untuk mengambil kerusi selamat di Kepala Batas.(TT)






NOTA:
tulisan ini telah disiarkan
dalam akhbar
SUARA KEADILAN
yang terbaru - sesiapa ingin
melanggan akhbar mingguan ini
sila pukul talipon
: 03-22-72-40-45



20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

penulisan kreatif.ooooo kay jay ko nak mengurat nurol ijah dulu ye.

Tanpa Nama berkata...

Apa pasal banyak Beta2 ni Bro. Susah nak faham la. Surat ni , kau yang tulis atau Mahafiraun yang tuli. Merapu macam orang hisap ganja.

RD

Tanpa Nama berkata...

kah3x...buah kotey mamak pedukang

Tanpa Nama berkata...

Merapu tapi benar
Kah kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

madey banyak cakap apanama.. :D

Tanpa Nama berkata...

yop

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 2.53,
Kau ambil ICE ke? Stim sampai tak boleh nak faham.
kah...kah...kah...

Man Bunga berkata...

kalu lu tak bole faham surat ini, sila hantuk kepala kat dinding. Lepas tu rendam kepala kat lubang tandas.

tunggu 5 minit. Lepas tu gerenti lu akan faham apa makna tulisan tersurat/ tersirat 'yang mulia pakuda tun' ini

Tanpa Nama berkata...

ooppss telebih banyak sudah beta tu...kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

Rd oi..hng ni mmg buta tuli..xqeti pa benda..mngkin thp pemikiran Rd ni dithp bdk hingusan..dah la..xpyh crita lbh la ngn rd tnok no..

Tanpa Nama berkata...

Rd oi..hng ni mmg buta tuli..xqeti pa benda..mngkin thp pemikiran Rd ni dithp bdk hingusan..dah la..xpyh crita lbh la ngn rd tnok no..

Tanpa Nama berkata...

Mabuk ganja..hisap dam..itulah kehidupan ku Isham Tukar Tiup Angin Kelam. Bertatu mcm budaya, solat lima waktu entah ke mana tp bercakap mcm dunia yg empunya. Baca sajak mcm sial, buat teater mcm celaka babi..(sekadar pinjam ayat anak buah ko si Rahmat Harun al Tatu ). Tiada apa yg ku doakan. Semoga ko dan rakan rakan diberikan hidayah dan petunjuk oleh Allah swt. Kami barisan Pemuda PAS ni.dah tak larat nak nasihat kamu lg

Tanpa Nama berkata...

mahathir memang pun sultan melayu lebih berdaulat. jika melayu ni bukan islam dah lama dah mahathir dijadikan tuhan.

cheh! bangsa ulat taeeeikk mana ada otak? jiwa hamba! terror setakat jadi barua hang samseng!! tanahair sendiri tak reti nak jaga. sejak parameswara sampai ke mamak tongkang serah bulat-bulat. yg ada lak mat zzzz jadi pm. tak termasuk cukong chingling kah kah kah!! tapi bila ada mat mongol lagi merapu. melenting-lenting mcm ulat taaeeeiiikkk!!

ps. gue ingat jika pas memerintah ampat kali jiwa hamba maa!!

the neutralist berkata...

Nampaknya cybertrooper UMNGOk yang baru RD @ anon 2.53pm telah muncul, hoi RD dari hisap ganja baik hang pegi hisap tetek mak hang lagi banyak faedah kah....kah.....kah krook tui

Tanpa Nama berkata...

Kau da kering idea ye? kah kah kah

Aku rindu tulisan-tulisan social observation dan anecdotes yang selalu gak kau tulis sekitar 2003-2007 dulu dan jugak masa Off The Edge masih wujud

Tanpa Nama berkata...

Dr Mahathir cakap lampu yamg menerangi bangunan dikuala lumpur pada waktu malam menunjukkan negara kita bakal menjadi negara maju.(Disamping itu dapat mengkayakan kroni2 IPP nya.)

Tanpa Nama berkata...

SEPUCUK SURAT brerhasrat benar, ada tersirat stori dan tanggapan raiter yang yg sinis, berani melempang dan cakap ajuk yg menyakitkan.
TT macam biasa menukilkan stori kartun sambil menumbuk dan mengetuk kepala watak2nya.Isham adalah pak dalang yg bijak mengcorrect... correct...correctkan sirah ori menjadi wayang yang tanggung dan jawab. Coolkan kepala, kipaskan badan sambil menerjah dan menonyel kepala 'si beta'kutty tu atau kepala kay jay!

-zunodeng.TMalim.

Tanpa Nama berkata...

RD,

mai hisap peliaq aku ada juga kebaikan.....
aku boleh kasi kau minum air barli bergetah...
kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

7.43

pala but lu lah!!!!

Tanpa Nama berkata...

kesian tgk org pr.merapu xtentu hala.bila komen tak senada dgn korg dikatakan cybertrooper umno.sempit betul pemikiran.kutuk2 juga.cuba bandingkan apa yg mahadhir buat dgn apa yg korg buat.macam langit dgn bumi.setakat keyboard warrior je la.kah kah kah.