Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 21 Jun 2012

YA AMPOOON YAAAAA AMPOOOON

PENCERAHAN DARI ILMUAN



PENCERAHAN DARI PEMBACA
anak johor moden. Rakyat moden sekarang tidak takut lagi untuk kritik raja-raja.Rakyat susah tanggung sendiri tetapi raja susah cari rakyat.Ingat tahun 1946 ketika Malayan Union,rakyat yang pertahankan raja-raja tetapi raja yang takut hilang jawatan sanggup terima Malayan Union.Raja hanya berubah setelah didesak oleh rakyat.

Jelas Nizar mendapat sokongan rakyat tetapi raja terus dikritik , ingat Azlan Shah kata bahawa jika raja tidak mahu berubah kita akan dapat tengok raja di muzium.Hanya UMNO yang peralatkan raja.
By Anonymous on YAM AMPOOON on 6/18/12

SEMBAHYANG SENDIRILAH
ah sultan johor ni memang dubrak. ada ke buat arahan WAJIB pada semua imam2 solat kat masjid mesti doakan anak beranak dia (yang ntah semayang nyah tidak) xkira solat 5 waktu dan solat jumaat. aku sekang pg masjid dah xbdoa skali dah dengan imam pasal si pukimak tu
By Anonymous on YAM AMPOOON on 6/18/12

ANAK DAN AYAH SAMA
sedih betul aku tengok kerabat johor ni..mcm pepatah mat salleh pernah kata 'LIKE FATHER LIKE SON'.. HAHAHAHAHAHAHA....bila lah keturunan mereka ni nak jadi baik ek??? pukul orang,rogol bini orang,bunuh,ugut,curi tanah wakaf anak yatim,kaki pempuan,kaki mabuk, mcm-mcm lagilah rasanya tak payah di sebuk majoriti rakyat malaysia tahu dah masalah kerabat johor nie...taubat lah kamu hanya raja didunia jer kena ingat tu...mati sama-sama ketanah jugak..jangan disebabkan korang golongan raja boleh buat sesuka hati..

ni lagi satu bukti yang menunjukan bagaimana sultan@setan ni boleh memutar belitkan undang2 kerabat sama kerabat pon tak seltle lagi ni lagikan lawyer kamal dengan sultan..harap kamal kali ni akan bongkarkan semua keZALIMAN sultan@setan ni biar satu malaysia tahu kebenaran sebenarnya...lepas ni lagu johor dah kene tukar tak payah "ALLAH SELAMATKAN SULTAN" tukar "TOLONG PENJARAKAN SULTAN"...
By Setan on YAM AMPOOON on 6/18/12

APA JADI DENGAN KES INI?



KESIAN ORANG JOHOR
Saya sebagai rakyat Johor amat sedih dengan rakyat Johor yang lain yang kaki ampu dan kaki bodek yang sanggup mengampu dan membodek Rajah Gopal dengan kata-kata manis walaupun ia amat jelas bahawa Rajah Gopal itu adalah seorang yang berketurunan pembunuh, penyamun, lanun, pembuli, kaki pukul, samseng dan pembazir wang rakyat.

Sebagai umat Islam saya amat sedih dengan umat Islam di Malaysia yang sanggup mempertuhankan Rajah Gopal dan menyembah Rajah Gopal sebagai Yang Maha Mulia. Sebab itu "Yang Maha Mulia" ini pantang ditegur dan dikritik. Kalau dikritik mahu bunuh, mahu pukul dan mahu tangkap. BANGUNLAH ORANG MELAYU! INI ABAD KE 21 TAHUN 2012. CERITA HANG TUAH YANG BODOH DAN BENGONG HANYA SESUAI UNTUK PANGGUNG WAYANG SAHAJA.
By RAJAH LANUN RIAU on YA APOOOOOOON - INI NASIHAT YANG BETUL on 6/18/12

republik ada sultan ker??? PERGI HOWOOOWLAAA DENGAN KESULTANAN MELAYU!
By Pro_Pembaharuan on ANTARA DUA DERAJAT on 6/4/12



PROGRAM KITA BERDEMO DI BALOK




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Orang sekarang kalau mak/bapak pon leh buang leh dakwa.. apa la sangat sultan dan raja-raja yang takda kait langsung..

Tanpa Nama berkata...

teringt first time dok johor.study kt sna..ada ke doa lpas solat utk suma kaum krabat dia.gila apa..baik la aku doa para sahabat nabi ngn mak bapak aku dr doa utk freeloader ni.bkn dpt untng apa pn

Tanpa Nama berkata...

kalau nak dihormati, mesti hormat orang lain.

senang je. ini terpakai untuk semua orang tak kira agong, raja, sultan, pencacai, rakyat dan sekalian makhluk.

kalau nak dikenali sebagai ketua agama negeri, tunjukkan contoh tauladan yg baik. mainkan peranan sebagai ketua agama dan jgn hanya jadi simbol.

Tanpa Nama berkata...

lauya kamal? budak ni hampeh.. sama macam sultan johor dan anak beranak dia jugak.. rakyat berjiwa sultan.. kahkahkah.. patut la setan johor tu marah..

Tanpa Nama berkata...

cuba tanya lebai google pasal 'uncleseakers'

pukulan maut wooooo!!

Tanpa Nama berkata...

jgn terlepas pandang memuliakan makluk dlm mesjid boleh jatuh syirik.

cukuplah jadi patek pacal yg hina. awak tu org Islam. hormatlah antara kita sbg anak adam: kentut sama busuk, taeikk sama kuning!

ps yg gila bukan sultan tapi rakyat yg banggang. raja tak ujud tanpa rakyat. rakyat yg lebih berdaulat bukan raja. mulia raja sbg kalifah sanggup mensyiarkan Islam dan mentahtakan al Quran. tapi kalau setakat mentedarah arak lu sendiri la faham.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah baca lagi sejarah bang
ini kan Sultan Johor Bharu....
Sultan Johor Lama - Kesultanan Johor Riau dah lama bungkus...anak Sultan Ali telah dengan hinanya dipencenkan Inggeris...jadi Sultan Ali ini asalnya keturunan Temenggong jeer..
kahkahkah
jangan hairan...
rakyat Malaysia bersedialah...sebab sekarang ini sebenarnya Orang yg beRaja di mata, berSUltan dihati itu sebenarnya adalah keturunan para pembesar gerombolan.

altantunya sharibu berkata...

raja manusia paling bangang kt dunia..pelik org melayu nie sibuk nak pertahankan raja tu apasal...raja tu bukan ada pekdah tu utk rakyat...aku pelik lah tgk org melayu nie...terlalu agungkan sgt si raja biol tu kenapa..sedih aku tgk bangsa melayu ni..