Rabu, 27 Jun 2012

KETIKA NEGARA PALING SELAMAT - POLIS BOLEH MENGGANAS



KOMENTAR TUKAR TIUB

lihat gambar dan berita
ini ketika malaysia
di umumkan sebagai negara
paling selamat

bayangkan kalau malaysia ini
negara tak selamat
bagimana rupanya?

lihat gambar
baca berita

ketiak negara paling selamat
polis boleh mengganas
bayangkan kalau malaysia tersenarai
negara tidak selamat
macam mana agaknya

i rest my case ...my lord



TENGOK GAMBAR SUDAH CUKUP




MALAYSIA DIIKTIRAF NEGARA PALING SELAMAT - berita hairan

JOHOR BAHRU: Malaysia diiktiraf oleh badan antarabangsa World Justice Project sebagai negara yang paling selamat di kalangan 19 negara berpendapatan sederhana tinggi di dunia.

Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN), Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi, berkata Malaysia juga diiktiraf sebagai negara yang ke-12 paling selamat secara keseluruhan mengatasi Amerika Syarikat dan Britain.



Sehubungan itu, katanya, rakyat Malaysia seharusnya berbangga kerana tinggal dalam sebuah negara yang aman dan selamat.


"Program GTP (Program Transformasi Kerajaan) dan NKRA (Bidang Keberhasilan Utama Negara) Mengurangkan Jenayah sudah mendapat pengiktirafan antarabangsa, contohnya Global Peace index menempatkan Malaysia di tempat pertama selamat dan aman di Asia Tenggara serta keempat aman di kawasan Asia Pasifik," katanya.



4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mari kita tanya Lebai Google.

Hasilnya:

- Rule of Law Index untuk tahun 2012 BELUM pun keluar lagi. Maknaya yang disebut dalam berita tu adalah index untuk 2011.

Index untuk 2011 ni dah pernah dilaporkan oleh Malaysian Insider tahun lepas - http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/malaysia-trails-in-religious-freedom-and-other-rights-says-new-survey/

- Kalau tak percaya ini laporan basi, sila Google dan bukak laman web World Justice Project ini.

- Dari laman web pertubuhan itu, kita dibertahu ada 9 faktor diambil kira dan 52 sub-faktor. Faktor yang disebut dalam laporan berita haprak tu berapa saje??

Mengapa keluar "berita" ini? Ni adalah teknik propaganda "euphoria", nak sedapkan hati rakyat. Berita macam ni keluar bila pilhanraya nak dekat. Sama macam berita2 rasuah puluh2 ringgit asyik keluar kebelakangan ni.

Tapi rakyat Msia terutama Melayu malas membaca dan berfikir. Sesiapa yg da biasa,sekali baca berita ini, da cium sesuatu yg lain macam. Pelik takde pun akhbar dari negara kapir makan babi yg lapor pasal index ini. Tak de pun sebut apa faktor2 index dengan menyeluruh.

Tanpa Nama berkata...

yang suratkabar kanada cakap najib pemimpin demokratik tipu, buat pilihanraya tapi tak bagi parti lain menang tu takde pulak masuk... kepala hotak suratkahabar malaysia nih...... mencacai sampai mampus lah lu orang

PRDM berkata...

kelakar bila tengok gambar polis-polis tu.

hari-hari dibelasah oleh boss, bila dapat peluang, yg bergari pun nak dibelasah jugak.

dalam jel? eeeii nau'zubillah

janggut berkata...

butuh la...negara paling selamat..getah buku kat kg.aku ni,ari2 ilang...lagi paling selamat..mat pet dah sama byk dgn lembu sarizat..pun..lagi mau cite byk..