Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 22 Julai 2012

MARI KITA SEMUA BERLAKU JUJUR DI BULAN PUASA INI



ADAKAH MUKA INI MUKA MELAYU?




NOTA:
hari baik bukan baik ini
mari kita berlaku jujur
jangn tipu diri sendiri

perhatikan gambar ini tepat tepat
perhatikan gambar ini elok elok

apakah ini muka melayu?
apakah ini ada iras melayu?

macam ini ini jadi melayu?
apakah ini yang dikatakan ketuanan melayu?


USAH POLITIKAN KETUANAN MELAYU - meloya

Istilah ketuanan Melayu tidak harus diputarbelitkan semata-mata untuk mendapatkan keuntungan politik.

Ahmad Zahid Hamidi berkata, istilah tersebut sering menimbulkan salah faham dalam kalangan rakyat negara ini berikutan tindakan tidak bertanggungjawab pihak-pihak tertentu.

"Istilah ini bukanlah perkara baru, ia bagi menggambarkan orang Melayu adalah etnik asal dan seharusnya mendapat hak-hak istimewa berbanding kaum lain seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

"Sebenarnya isu ketuanan Melayu digunakan pihak tertentu untuk menghapuskan hak-hak istimewa orang Melayu dengan harapan selepas ini tidak ada lagi satu kaum yang mempunyai kelebihan atau keutamaan," katanya.

Menurut Ahmad Zahid, apa yang diperjuangkan oleh kelompok tersebut ialah mahu memastikan setiap rakyat mendapatkan hak yang sama.

"Apabila wujud keadaan ini, seperti sedia maklum, orang Melayu dan bumiputera masih belum mencapai tahap yang disasarkan. Akhirnya, siapakah yang mendapat keuntungan besar?.

"Justeru, sudah sampai masa kita tidak terlalu berpolitik sesama sendiri sehingga melupakan kepentingan masa depan negara," jelasnya.

Istilah ketuanan Melayu kata beliau, masih relevan jika ia bermatlamat untuk membantu meningkatkan taraf hidup masyarakat itu secara keseluruhan dan bukan segelintir sahaja.

MELAYU KENA TIPU BULAT BULAT


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... JANGAN SILAP FAHAM....JANGAN KENA KELENTONG... kah kah kah..

kah kah kah..KETUANAN MELAYU DI KATAKAN SUDAH 54 TAHUN... kah kah kah

woit... INI SEMUA TIPU... MANA ADA KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... 54 TAHUN BUKAN KETUANAN MELAYU.... kah kah kah..

woit... KALAU 54 TAHUN ADA KETUANAN MELAYU... TAK KAN MELAYU MEREMPAT...kah ah kah...

kah kah akh... KALAU KETUANAN MELAYU KENAPA MELAYU DI KG BEREMBANG TANAH KENA REMBAT?..... kah kah kah..

kah kah akh....KALAU KETUANAN MELAYU KENAPA TANAH DI PLENTONG KENA JUAL... kah kah kah...

kah kah akh..KALAU KETUANAN MELAYU...KENAPA TANAH KERETAPI TANAH MELAYU JUAL MURAH PADA SINGAPURA...kah kah kah..

woit...AJENDA KETUANAN MELAYU INI HANYA NAK TIPU MELAYU...kah kah kah...

kah kah akh...TAK ADA KETUANAN MELAYU... TAK WUJUD KETUANAN MELAYU... kah kah kah..

woit...YANG ADA KETUAN GEROMBOLAN MELAYU JUAL TANAH MELAYU....kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH AKH

woit...TAK PERCAYA?.... jkah kah kah...

NOTA:
beri kad pengenalan segera
pada mat bangla
pada mat indon
pada mat burma
pada mat pilipina
ertinya juakl tanah melayu


hanya radio bangsar yang tidak mengenal bangsa:




11 ulasan:

Yong berkata...

Salam Yob

Selamat Berpuasa.

Kali ni Yong gelak bila miker suruh ameno bersifat jujur. Sejak bila depa boleh bersifat jujur? Bangsa pun depa tipu. Mamak mengaku Melayu.

Inferen dari fenomina ini, yakni mamak tapi mengaku Melayu, maka sebenor2nya pencalonan mereka dalam PRU yang lepas tak sah sebab dah tipu bangsa! Jadi, selama ni kita telah diperintah oleh gerombolan yang tak sah! Ini bukan hanya berlaku di Perak yang ada MB mamak!

Tanpa Nama berkata...

hisham rais kau memang xder standard. anjing yahudi dan anwar omega. Hidup ibarat anjing yg sentiasa menyalak yg hanya buat bising. Anjing akan senyap masa berjubo...

Sumbat hishamuddin laknat ni dalam sel dan kasi dia ganja banyak2. Dia akan hisap banyak2 sampai otak dia tercabut.

Tanpa Nama berkata...

Lu puasa gak ka bro??? Gua ingat komunis suci tak puasa...Eh...semahyang cam mana bro ????? sorry bro....

Tanpa Nama berkata...

bro TT,
tanah KTM yg di singapura digadai isteri bikmama. org hanya ingat tanah stesen keretapi tanjong pagar, tapi sebenarnya, tanah rel KTM sepanjang singapura, dari woodland ke tanjong pagar. banyakkan? banyak lagi yang telah dan akan dijual gerombolan haramjadah ni!
kakitangan KTMB

Tanpa Nama berkata...

Terbaek TT!Ketuanan melayu memang tak wujud.Semua melayu dah kena kencing dengan Madey.mamak tipu melayu hanya nak rembat hartabenda tanah melayu.Mamak kena belaku jujur, kalau muka hitam legam,dan yang dicuci botox kalau mamak mengaku saja mamak.Kalau berbohong bulan puasa,puasa tu dapat bala pula.Kata Hang Tuah takkan melayu hilang di dunia juga adalah slogan penipuan dari gerombolan, sebab Hang Tuah sendiri bukan melayu!Nama Hang sama seperti Puteri Hang Li Po,seorang cina.Jadi Hang Tuah dan ketuanan Melayu memang tak wujud, dan sebenarnyanya ketuanan melayu adalah lesen untuk merembat harta negara oleh mamak-mamak mandaliar.Kah..Ka..Kah. Melayu semua dah jadi Bongok...

Tanpa Nama berkata...

sampai bila2pun org2 Melayu tidak akan mencapai tahap ekonomi yg disasarkan selagi kuasa politik ditangan gerombolan perompak umno apco ni!
55 tahun
raja-raja org Melayu
ketua2 kakitangan kerajaan org Melayu Umno
PM dan TPM org Melayu Umno
MB2 org Melayu Umno
kakitangan kerajaan majoriti org Melayu Umno
towkey korporat besar mcm tuan punya Bank CIMB, tuan punya arak San Miguel, tuan punya Beras Bernas, Petron, Scomi, Kencana Petroleum dll
jadi kenapa org Melayu yg susah dari dulu sampai skrg masih susah dan makin ramai yg tambah susah???
sebabnya selama ini,para pemimpin Umno hanya menjadikan majoriti org2 Melayu bawahan, sebagai hamba/abdi/alat sokongan mendapatkan undi semata-mata.
sekarang tuan-tuan Melayu sudah takut kerana HAMBA-HAMBA ALLAH keturunan Melayu sudah sedar. HAMBA-HAMBA ALLAH AKAN MERDEKA DARIPADA PENJAJAHAN TUAN-TUAN MELAYU (jawa,mamak,bugis...) INSYAALLAH, TAKBIR!!

malu jadi mlayu..kahhkahh berkata...

ketuanan layu adla bro..bani mlayu akn trus kna tpu samp kiamat..kahhkahh

Tanpa Nama berkata...

sekarang ramai org2 Melayu dah sedaq ttg pecah amanah, menang tipu, rasuah, skandal2 gerombolan umno apco, rompakan harta negara, rembat tanah2 rakyat. org2 Melayu dah sedaq tak mau jadi hamba pada tuan-tuan pemimpin Umno.
maka untuk para pemimpin Umno kekal menjadi TUAN, maka lar ni depa dok import 'hamba-hamba' baru - tu yg depa bagi IC kat mat bangla, mat indon, mat burma.
rakyat merdeka dari Umno!!!

Tanpa Nama berkata...

sma jg yg blaku d sabah...org kadazandusun masuk UMNO, ada kah d urg jg mau ckp pasal Ktuanan Melayu...tp time nyanyi lagu UMNO bkn main lg...ahhh yaaa....pooorah...

Tanpa Nama berkata...

Ko tanya posa dia? Napa posa ko dah ok sangat ka? Semayang tak semayang tdk perlu heboh2 bro...

Tanpa Nama berkata...

Tanah kat kl pun dah nak d lelong.dlm kl ada beberapa lg tanah org kg dr kepong spi ke sg besi..tanah2 tu bernilai pada pada puak2ni..bro tt hari ni ada taklimat psl tanah2ni nak dilanjutkan pjkan..tp bkn pasal ljutan pjkan tp ialah nak kumpul geran org kg untuk tipu bila masuk ptg..lu tgk nti habis tnh org kg bg pd cukong..memeng ketuan melayu ni celaka