Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 21 Julai 2012

SELAMAT BERBUKA PUASA





MANIS DAN TERMANIS




HARI PERTAMA TELAH SELESAI

piyan habib kata
lagi 29 hari nak raya

sepanjang hari kuala lumpur redup
sepanjang hari mata hari direhatkan

hendaknya redup ini
hendaknya cuaca ini ditabur ke seluruh bumi
hendaknya baginilah sepanjang bulan

NOTA:
hari ini tak ada ada apa spesial
tak ada kueh melayu
tak ada buah kurma
hanya ada buah manggis:

berbuka lah kamu diatas buah manggis
saperti orang orang terhadulu dari kamu
untuk menyokong buah buah tempatan - tt







NOTA:
masih belum pasti hendak
makan dimana?
tapi yang saheh sedang
merancang untuk makan di luar

untuk tahu dimana
sila ikuti radio bangsar utama

8 ulasan:

mek berkata...

manggis paling saya suka.
selamat berbuka puasa tt :)

Tanpa Nama berkata...

nanti mat2 serban kata kau tak makan kurma tak ikut sunnah la, pesong akidah la, sesat la dan dan dan..... kah kah kah

selamat berbuka. tq

Tanpa Nama berkata...

TT, apa kate ko pegi terawih ke serata ceruk masjid/surau sekitar KL terutamanya yg tersorok, pastu ko updatela antara masjid/surau yg plg cool untuk berterawih... huhuhuhu... Baru la marhaen...

Tanpa Nama berkata...

OCS Balai Polis, Kuala Dipang hari ini memberi amaran kepada semua parti-parti pembangkang supaya tidak mempolitikkan Pilihan Raya Umum ke-13. Menurut Koperal Ahmad bin Maslan, kegiatan mempolitikkan PRU 13 akan mengancam kesejahteraan UMNO dan sekaligus akan mengugat keselamatan negara. Beliau juga berkata bahawa pasokan Polis Kuala Dipang akan mengambil tindakan keras kemana-mana pihak yang melanggar arahan ini.

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS bulan Ramadhan baca quran..lu bro bukak lagu rock n roll ka????? Untuk naikkan semangat melawan???????

Militia Buruh berkata...

Selamat berbuka TT walaupun agak terlewat sikit.

Puasa ni melatih kader2 sosialis untuk lebih tahan lasak dalam perjuangan. Kdg2, pekerja kena mogok untuk lawan majikan. ketika mogok, mesti tak dapat gaji. Jadi, dana untuk mogok perlu ada untuk membiayai perbelanjaan makan pekerja2 yg sdg mogok atau sedang berdemonstrasi.

Tapi kdg2, bekalan makanan terputus sebab kekurangan dana dan sumbangan. Jadi, pekerja terpaksa ikat perut untuk meneruskan perjuangan. Oleh itu, saya digalakkan amalan berpuasa ini sebagai latihan asas kepada para pekerja dan kader2 sosialis untuk berhadapan kemungkinan terputus bekalan makanan ketika berjuang.

Selamat berpuasa kpd TT dan seluruh komrad2 sosialis yg beragama Islam. Puasa jgn tak puasa. Latihan kelasakan ni (puasa sebulan penuh). Bila dah berlatih, baru jadi bertambah kuat utk berjuang :D

Suasana Politik Malaysia berkata...

As salam Saudara Tukar Tiub,

selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa.

Tanpa Nama berkata...

Tuan... Jangan tanamkan sangka buruk terhadap orang lain. Yang dimaksudkan sbg mat2 serban tu siapa? Orang agama ke? Ada ke diorang cakap macam yg tuan andaikan?... Jgn sebar andaian buruk dan jahat ni... Dlm bulan ramadhan pula tu