Khamis, 23 Ogos 2012

MAT INDERA ANGKAT SENJATA LAWAN PENJAJAH BRITISH





MAT INDERA WIRA BANGSA




PENCERAHAN DARI PEMBACA
Ya betul. Dgn Perjuangan semua anak bangsa di tanah air kita, maka British pun telah terpaksa keluar dari Tanah Melayu dan negara kita telah mencapai kemerdekaan. Tabik hormat kepada para pejuang2 kita dari kalangan golongan berhaluan Islam dan dari kalangan golongan berhaluan kiri. Tapi, saya agak sedikit terkilan.

Kita tak dapat merdeka penuh dari british seperti Yaman Selatan. Yaman Selatan adalah satu2nya negara Komunis yg pernah wujud di Tanah Arab (1968-1990). Mereka merdeka penuh daripada British (di samping dpt menumbangkan Sultan2 mereka yg takut dgn British) dengan perjuangn bersenjata. Dari situ, wujud sosok yg gagah spt Salim Rubayyi' Ali, Abdel Fattah Ismail, Ali Antar, dsb. Di bawah ini, saya attachkan dua video perarakan ulangtahun Kemerdekaan Yaman Selatan yg ke-20 pada tahun 1987. Ini adalah antara 'rare video' yg sukar didapati. Dari sosok mereka, jelas terpancar semangat juang mereka menentang penjajah.

Videonya, Bhg1: http://www.youtube.com/watch?v=mAwtgvnj05M& feature=channel&list=UL Bhg2: http://www.youtube.com/watch?v=7L0It7ayI6o Bhg ringkas (tapi ada pbhg perarakan kaum pekerja) http://www.youtube.com/watch?v=_iSkgDEeff0&feature=channel&list=UL Video2 ni saya tgk masa sebelum saya pergi Bersih 3.0 utk naikkan semangat perjuangan.

Dan juga utk tgk lepas Bersih 3.0 utk kenang2an Dari situ, saya tiba2 nak jadi wataniah utk melindungi perjuangan rakyat an melindungi kedaulatan rakyat walaupun BMI saya tak lepas syarat untuk jadi tentera ahaks :p Salam perjuangan kepada seluruh rakyat anak semua bangsa. Biar pemuda hancur asal tanah menjadi luhur.
By all-out on MAT INDERA PEJUANG KEMERDEKAAN - ANGKAT SENJATA LA... on 8/22/12




SEMUA TURUN
semua dijemput turun
untuk malam 30 ogos
jam 10:00 malam dataran merdeka!


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Layunya Melayu UMNO

http://sakmongkol.blogspot.com/2012/08/layu-nya-melayu-umno.html