Isnin, 24 September 2012

BERHIMPUAN MELAWAN DI PENGERANG AHAD PAGI 30 SEPTEMBER



 MARI KITA SEMUA TURUN KE PENGERANG
semua dijemput
semua di persilakan datang
semua boleh buat ramai

ramai ramai kita berjumpa disana
radio bangsar akan membuat laporan
radio bangsar akan merakam program ini

PAS sokong Himpunan Hijau Lestari Pengerang


JOHOR BAHRU: PAS Johor menegaskan menyokong  penganjuran Himpunan Hijau Lestari Pengerang yang akan diadakan pada 30 September ini. Perhimpunan ini  digerakkan sepenuhnya oleh badan bukan kerajaan (NGO) termasuk yang membantah projek Lynas tempoh hari.

 
Menurut beliau pada sidang media kelmarin , PAS dan Pakatan Rakyat memberi sokongan padu di atas usaha tersebut kerana ianya melibatkan kepentingan rakyat untuk jangka panjang.





PADA 13 OBTOBER KITA TURUN KE KELANA JAYA
 


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pakcik syam,saya pohon siarkan tulisan ini bagi pencerahan.

dulu pakcik ada menulis pasal nafta cracker pengerang,dan kenapa ia perlu dihentikan.

satu dunia tahu ia bukan pasal pembangunan tapi bagi menyekat China membeli minyak dari negara2 asia.

sejarah telah berulang.tp ia berlaku dizaman encik Lydon Baine Johnson,presiden USA ke 36,sebelum encik Nixon.

saya ingin membawa pembaca ke zaman kemuncak perang vietnam: satu perang yang mengubah peta dunia selama-lamanya.perang vietnam ialah bagi mengunci pengaruh kominisme dari turun dari indo-china dan bergabung dgn indo-nesia.bung karno giler otai jam tu.adalah dikhuatiri gabungan 2 pengaruh dari utara dan selatan akan membentuk blok ekonomi dunia kedua yang ampoh dan kuat dan menyekat aliran minyak dari asia ke barat.

tahun2 perang dingin itu,kennedy telah ditembak oleh sniper pentagon.encik Lydon Baine Johnson,presiden US ke36 telah dilantik kapitalis bg mengetuai perang itu.

tahun2 pertama kerjanya sbg presiden,beliau telah melawat beberapa negara (baca:pangkalan tentera USA).beliau juga ada melawat Labu, negeri sembilan...tapi,mengapa negeri sembilan?beliau mahu berjumpa pakcik hisyam kah?atau beliau telah menghasut pakcik hisyam dan anwar ibrahim supaya berteriak mengancung tangan di University Malaya dan Baling?

encik Lydon B. Johnson telah datang ke Labu bg menanam sepokok getah.bukanlah bagi menamatkan hayat saigon selama-lamanya dengan pokok getah itu,tetapi bagi berjumpa askar-askar amerika di port dickson yang berehat rehat mengisi minyak dan mengancuk ancuk dipantai port dickson.

nama encik Lydon B. johnson ini saya timbulkan kerana peneroka Felda Lydon B. Johnson (Felda LBJ) sudah tiada lagi dalam peta malaysia dan dibina litar lumba kereta laju sepang pula diatasnya.