Selasa, 4 September 2012

GAMBAR GAMBAR PENCERAHAN DARI PEMBACA





KOMENTAR TUKAR TIUB

masih ada yang tidak sedar
bahawa dunia sudah berubah

masih ada yang bangang
yang tak mahu sedar
bahawa internet sedang membawa perubahan

JANJI DEMOKRASI DAN FACEBOOK REVOLUTIONARY
janji demokrasi adalah contoh terbaik
untuk memahami bahawa
tanpa politikus
tanpa ceramah
tanpa kain rentang
tanpa poster
tanpa mobilisasi
tanpa arahan politikus
20 ke 30 ribu warga telah turun dengan baju kuning

apa maknanya ini?

maknanya yang datang pada malam itu
adalah facebook revolutionary

maknanya yang turun malam itu
mendapat maklumat dari internet


MAT BANGLA DI UPAH BUAR RAMAI



NOTA:
untuk buat ramai
maka mat bangla pun
datang sama jkah kah kah
inilah janji di capati






SEORANG LAGI MAT BANGLA




NOTA:
saekor lagi bangla
bangla pendatang haram
yang mengaku tongkang pecah
kah kah kah








SUKAN COMMONWEALTH NEW ZEALAND 1950



NOTA:

ini bendera sejarah
dua tahun salepas sukan commomwealth ini
nasionalis bernama mat indra
menyerang rumah pasong bukit kepong
bendera inilah yang terkibar

jangan tipu lagi!





KUASA INTERNET TERBUKTI







MALAM INI PELANCARAN RADIO MANDRIN

radio bangsar utama
akan membuat laporan berita
dalam bahasa mandrin

malam ini adalah malam pelancaran
jam 8:00 malam
tempat : bangsar utama
sebelah pejabat malaysiakini

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tidak ada revolusi akan berlaku di Malaysia kerana majoriti rakyat Malaysia adalah penakut. Dengan meriam air dan gas pemedih mata pun lari macam mana nak berdepan dengan peluru hidup. Kalau polis lepaskan tembakan guna peluru dan bom sebenar dijamin tidak ada demonstrasi lagi di Malaysia ini sebab rakyat Malaysia tidak seberani rakyat di negara lain. Revolusi peti undi juga tidak akan berlaku terimalah kenyataan, BN akan terus memerintah Malaysia sehingga dunia hancur.LOL

Tanpa Nama berkata...

Kesian umat melayu ditipu dari zaman penjajah sampai ke pencacai penjajah (UMNO) Bendera Malaysia direka khas kononnya hahahahaha lawak.. Kalau betul reka sendiri kenapa perlu perkernaan King George VI 19 Mei 1950. Dengan itu, buat pertama kalinya bendera Persekutuan Tanah Melayu telah dikibarkan dalam satu majlis menaikkan bendera tersebut yang dianjurkan oleh Pesuruhjaya Tinggi British pada 26 Mei 1950 di perkarangan Istana Sultan Selangor dengan dihadiri oleh DYMM Raja-Raja Melayu dan Pegawai-pegawai Raja George VI. Mmg Mesyuarat Majlis Raja-Raja pada 22 dan 23 Februari 1950. Pada 19 April 1950, Majlis Perundangan Persekutuan telah meluluskan usul yang dibentangkan oleh Pemangku Ketua Setiausaha Negara. Semua org tahu sebelum merdeka Syarikat Hindia Timur mempunyai persamaan dgn jalur gemilang. Cuma bezanya lambang union jack dgn bulan bintang saja. Umat melayu diperbodohkan dgn bendera di cipta oleh anak tempatan arkitek kerajaan di Johor iaitu En. Mohamad bin Hamzah. Pada hal semua perlu perkenaan king george VI. Kesian umat melayu....

Tanpa Nama berkata...

dah keluaq balik cucu penyokong seytan mantan umnu

Jiran Rais Amah Indon berkata...

Siapa pernah tengok wayang 'Bukit Kepong' dulu...dan yang baru-baru ni kat Astro...shoot Bendera Union Jack depan rumah pasong kena delete....hiihihi...nak tipu le tu!!

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah. Tidak akan ada revolusi di Malaysia?? Memang tak ada psl kita masih guna saluran aman damaiuntuk perubahan. Rakyat Malaysia bukannya org gasar macam penccai umngok. pandai mengamuk kat org yang berdemonstarsi aman. terpekik lebih, tapi bila hari demo tak dtg gak, mcm spesies brahim katak dan jamal ikan bakar.

Kita guna perhimpunan aman tanpa sebarang kekerasan. Tapi polis lepaskan tear gas dan air meriam,so siapa yg start provokasi? Rakyat Mlalaysia dah kira beranilah turun demonstrasi menentang kezaliman kerajaan Babi Negara. Diorg bukan penakut wal bacul macam cai2 UMNO yg takut hilang kekayaan, projek, dan hidup mewah kalau melawan.

Tapi kalau betullah peluru hidup atau bom sebenar akan digunakan terhadap pedemonstran aman, tunggulah, nasib rejim UMNO-Babi Negara akan hancur seperti hancurnya Dinasti Romanov di Rusia. Kahkahkah.

Tunggu dan lihat..........Tak akan ada belas kasih sayang lagi terhadap rejim UMNO kalau demikian..........jahkahkah

Tanpa Nama berkata...

BN akan hancur jugak. Setiap yg bermula pasti berakhir. Itulah Sunnatullah.

Anti cai UMNO berkata...

Bodohlah UMNO ni. Awatlah nak upah askar upahan Bangla nak buat ramai sambutan merdeka tsbut. Yg bangla ni pun satu. Byk lagi cara nak cari duit halal, buat pelah nak tambah duit dgn jadi penyokong upahan UMNO. Merendahklan martabat sendiri betul.

Dahlah ramai umat Islam bengang dgn Bangladesh pasal tak kasi pelarian Rohingya masuk negara korg, pastu nak membodohkan diri lagi join majlis Babi Negara.

ps: aku pun start bengang dgn bangla. Kat IPT aku, ramai je student2 Bangla yg join byk persidangan2 Antarabangsa dan Islam yg berprestij, Tapi bila time sembahyg jumaat, duduk saf plg belakang (luar pintu depan masjid), bersembang masa khatib baca khutbah. Hancur umat Islam kalau ada pemimpin sesumpah macam tu.

Militia Buruh berkata...

Anon 11:21 pTG, Melayu tak semudah itu untuk ditipu. Tu pasallah merdeka tahun ni, ramai sgt Melayu2 yg tak kibar jalur temberang. Aku masa sekolah rendah dan menengah dulu pun, (era PRU 10 dan 11)selalu jugak persoalkan kenapa bendera kita macam bendera Amerika. Rasa macam tak bermaruah pulak bila pakai bendera jalur temberang.

Kini, Melayu sudah bangkit. Sang Saka Malaya dikibar kembali. Mereka mahu bebas dari penjajahan UMNO. Lebih baik makan ubi kayu dgn sambal bersama Ahmad Boestamam dan Nik Aziz drpd makan chicken chop dgn foie gras bersama TAR dan Najib.