Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 28 Oktober 2012

HATI KU TERGURIS KERANA LAGU MU SAYANG




NOTA:
perkasa telah boikot malauysiakini
sekarang boikot jaclyn victor

kenapa tak boikot youtube
ini lah kepala hangguk
yang menyiarkan klip ini
baru betul kah kah kah



TERKINI 
dari laporan malaysiakini
jelas pembacanya telah merosot
apabila perkasa menjalankan kempen boikot

dari kajian tim teknikal
jelas pembaca malaysiakini
telah jatuh dari  465,000 orang  sehari
ke 462,000 orang

penurunan sebanyak tiga orang ini
telah menimbulkan krisis sidang pengarang
ini satu penirunan yang mendadak

untuk memperbaiki keadaaan malaysiakini
mungkin akan menggunakan penyanyi  jaclyn victor
sebagai duta untuk memperbaiki imej malaysia kini

jika gagal mungkin  sesudah pru13 ini
dr.koh tsu koon  yang paling hilang pekerjaan
akan dipelawa untuk  diberi kolumn
kah kah kah


PERKASA TERUSKAN BOIKOT LAGU KRISTIAN DALAM BAHASA MELAYU - minsider

KUALA LUMPUR, Oct 28 — Perkasa menegaskan umat Islam di seluruh negara mesti memboikot penyanyi popular Jaclyn Victor kerana menyanyi lagu “Harapan Bangsa”, sebuah lagu Kristian dalam bahasa Melayu di mana kumpulan garis keras hak Melayu itu mendakwa merupakan satu penghinaan kepada Islam — dalam ribut antara agama terbaru meletus di Malaysia yang mempunyai penduduk yang mengamalkan pelbagai agama.

Setiausaha agungnya, Syed Hassan Syed Ali turut menuduh Menteri di Jabatan Perdana Menteri,  Koh Tsu Koon  sebagai tidak “bertanggungjawab” kerana tidak mahu mengambil pendirian jelas mengenai perkara tersebut.

Menteri yang bertanggungjawab terhadap perpaduan dan integrasi nasional semalam enggan mengulas mengenai isu tersebut dengan berkata: “Saya tidak mahu mengulas tentang itu. Mereka (Perkasa) boleh memboikot jika mereka suka. Ini sebuah negara yang bebas.”

“Tetapi apabila Tsu Koon berkata ia adalah hak Perkasa untuk memboikot penyanyi Jaclyn Victor kerana negara ini adalah bebas bagi sesiapa sahaja untuk bersuara, itu adalah kenyataan yang paling tidak bertanggungjawab yang pernah saya dengar dari seorang menteri. Adakah ini jawapan terbaik daripada Menteri Perpaduan?“ Syed Hassan memberitahu The Malaysian Insider, dalam kiriman SMS ketika dihubungi semalam.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit....  INI AMARAN KEPADA SEMUA PENULIS LAGU.... kah kah kah...

kah kah kah.... KENA BAGI   PERKUSA UNTUK LULUS LIRIK.... kah kah kah...

kah kah kah...KERANA PERKUSA CEPAT TERGURIS HATI.... kah kah kah..

kah kah kah...BUNYI GEDEBE ... TAPI DALAM HATI ADA TAMAN.... kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN  TAMAN BUNGA....  TAMAN CENDAWAN.... kah kah kah..

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... TERIMA KASEH PADA PURKASA....kah kah kah..

kah kah kah...KALAU PURKASA TAK BOIKOT .... TAK ASA SAPA PUN TAHU KLIP INI.... kah kah kah


SILA TENGOK KLIP 
SENDIRI TANGGUNG

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alamak bro..aku dah tgk vc jac ni..habis murtad la aku ni..perlukah aku jumpa hassan akidah?...mungkin vc ini menggunakan tenaga solar..

Tanpa Nama berkata...

perkusa taknak repot polis atau jakim ke?

apa kata perkusa suruh jaclyn victor mohon logo halal dari jakim.

Tanpa Nama berkata...

Pengaruh kominis sosialis dah meresap...Awas...lebih bahaya dari rosmoh...
ajaran kominis sodialis boleh kongkek dengan siapa saja.No hal. Kalau tak dapat ambil kaedah pak chu chin yang selalu pak TT amalkan.

Tanpa Nama berkata...

baik orang-orang perkasa boikot makan nasi....sebab kesemuanya kaki perut buncit macam big mama !!

......lepas tu boikot magnum 4D, toto dan big sweep !! kah,kah..kah....

Kuda Kepang berkata...

Lirik lagu mengharapkan pemulihan Malaysia. Takde pun mengutuk Islam atau agama lain. Akidah aku takde pun tergugat! Pukida nih lemah sangat ke akidah dorang?

Tanpa Nama berkata...

Bagi aku ni lagu anti Gerombolan. Mengharapkan 'Tuhan' memulihkan Malaysia. Maknanya yang mengaku Yesus tuhan tu sangat mengakui Malaysia kini sudah sangat nazak dan sangat perlukan pemulihan/pembaharuan.
Maka aku sebagai Muslim hanya perlu menyanyikan lagu ini dan menukarkan Yesus kepada Allah. Kerna harapannya sama sahaja. Mudah kan?
Perkusa sepatutnya berdakwah kepada Jac dengan menerangkan kesesatan Nasrani dan kebenaran Islam. Ada beran?

didi kota belud berkata...

persepsi dia persepsi dia...persepsi kita persepsi kita......ada bley pakai ada takbley.......satu soalan...berapa banyak yang berdoa untuk kesejahteraan negara dan bangsa malaysia sebelum masuk tidur...aku tak pernah...anda?...bagaimana?...ada...?

Tanpa Nama berkata...

Dah takde isu lain ker....damage control? Kat sarawak nie org kristian khutbah guna bahasa melayu, agak-agak bila purkasa nak ambik tindakan hahaha

Tanpa Nama berkata...

Aku kadang2 doa masa sujud moga Allah selamatkan Malaysia tanah airku dari tangan pemimpin2 sekarang yang rosak lagi merosakkan. Semoga ada sinar untuk Malaysia yang baru selepas pilihanraya yang akan datang ini. Ameen
Mari semua kita berdoa.

Tanpa Nama berkata...

so buat pe lah kita nak sokong dia dalam hal hiburan.. mari kita doakan dia agar dia di berikan hidayah utuk masuk islam