Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 19 Disember 2012

ABANG LONG ABANG NGOK MEMALUKAN AYAHANDA HINGGA JADI MAK BONDA





 JAWAPAN KITA IALAH
SATU JUTA
KE JALAN RAYA
Insiden Sg Petani: Sebuah Propaganda Gagal


Sungai Petani dikejutkan dengan berita kononnya berlaku pergaduhan antara kaum cuba diambil kesempatan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab dengan menyebarkan khabar angin pergaduhan besar berlaku di beberapa kawasan.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) telah membuat pemerhatian penuh melalui aktivis SAMM yang menetap di Sungai Petani membuat kesimpulan bahawa, pada permulaannya hanya terdapat pergaduhan kecil membabitkan kumpulan anak muda yang gagal mengawal diri dan tiada sebarang kebencian antara kaum berlaku di sebalik pergaduhan tersebut. Namun campurtangan kumpulan extreme kaum merencatkan suasana dan mampu mengundang kecelakaan lebih besar. 

Semua ini terjadi hasil daripada politik perkauman ekstream Umno dan Barisan Nasional yang sering melagakan kaum. Poltik perkauman ekstream Umno Barisan Nasional umpama memasang bom jangka di kalangan masyarakat. Inilah yang mereka mahu, pergaduhan antara kaum akan menyebabkan setiap kaum berpaut kepada parti berasaskan kaum bagi berlindung lantas memberi sedikit nafas kekuatan biarpun memberi kesan buruk kepada seluruh kemasyarakatan dalam jangka masa yang panjang.

SAMM berpendapat tiada gunanya berbilion wang ringgit dibelanjakan atas nama perpaduan semenjak merdeka. Kewujudan Jabatan Perpaduan contohnya hanya membazir bila regim Umno Barisan Nasional sendiri sentiasa membakar api perkauman.

Walaubagaimanapun, keadaan di Sungai Petani terkawal di atas tahap kesedaran yang baik dari kalangan rakyat Malaysia yang belajar betapa pergaduhan antara kaum hanya akan memberi kelebihan kepada parti perkauman seperti Umno. Rakyat pasti tidak sedia untuk memberi nafas baru kepada Umno dan seraya itu menolak sebarang usaha mengembangkan propaganda jahat golongan ini kononnya pergaduhan besar antara kaum berlaku dan merebak ke serata tempat.

SAMM dengan segala rangkaian kekuatan bertekad memastikan negara ini stabil lebih-lebih lagi dengan pilihanraya yang menjelang, kesempatan pastinya diambil oleh Umno dan Barisan Nasional. SAMM akan menyekat segenap ruang terutamanya berita yang membangkitkan bibit-bibit pergaduhan antara kaum, ketika kepedulian pihak berkuasa terhadap blog pro-Umno yang membawa propaganda jahat tidak diambil tindakkan malah menjadi bahan berita untuk media perdana yang dikuasai Barisan Nasional.

SAMM menggesa orang ramai di seluruh negara khususnya di Sungai Petani bertenang dan tidak menghadam berita yang mengghairah kebencian antara kaum. Yakinlah segala usaha 'orang jahat' itu tidak akan berhasil selagi kita menggenggam pedoman betapa isu perkauman sudah berkubur tidak ada dalam kamus Malaysia baru.

Sekian,

Che'GuBard
Ketua Penyelaras SAMM Kebangsaan




INI KERJA ABANG LONG DAN ABANG NGOK
BERSAMA AYAHANDA  DAN MAK BONDA



-------

10 ulasan:

insafdoh67 berkata...

Peduli sama mereka... Jgn kita campur psl gengster dgn kita... Kita tak kawan sama lu.. Pergi mampus semua... Kita kawan dgn tt aje... Jom kita turun kl 112... Ingat seme Bro... Kebangkitan Rakyat pru13.. Kih.kih.kih....

Tanpa Nama berkata...

hahaha..mana ayahanda Pak Lah ni? Tengah lena lagi ke? hahaha

Tanpa Nama berkata...

Ayahanda sangatttttttttt.. Samseng Melayu..

Tanpa Nama berkata...

ayahanda2 kepala butoh

Tanpa Nama berkata...

Di sebuah blog,ada menunjukkan gambar mangsa cedera teruk (tapak tangan terbelah). Adakah gambar itu betul?Boleh sesiapa komen?

Cik Cermin Mata Kucing.

Tanpa Nama berkata...

Pegi lanchoww la ayahanda pukida....set2 gangster memang PUKI daaa....

azmie berkata...

bkn stakat rusuhan kat sg patani. siap perang lg. pbb pun dah hantar askar pengaman dah. cia, kgb, mossad semua dah bkampung kat bangunan ameno. semlm je br sebijik pluru bpandu korea utara mletop kat sp plaza. 500 ribu terkorban, pelarian dr sg patani ke alor star dah meningkat kpd 200 ribu orang. 21 hb ni plak sg patani dijangka kiamat. hahahahahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

ayahanda taik palat bang long taik babi bang ngah bughit...semua pukida sial celaka bangkai.. klu berani betul2 sorang sama soranglah..ni bawak berita finah ko pukida semua butuhlah barua amenongok ko pun semuanya ngok2.

Tanpa Nama berkata...

punx n skinhead troskan bendera hitam kita jgn terpedaya tipu daya syaitan durjana haparat bangsat dajjal...kita pahlawan y bersatu hati dibawah bendera hitam tanpa prejudis dan syakwasangka jgn sesekali berpecah hingga dunia kiamat...kita waris penggegar dunia...

DIDI KOTA BELUD berkata...

berita terkini...sangat serius dan memerlukan perhatian.......seekor semut kena pijak di pwtc...sekian....berita aku suka hati akulah..hehehehehe