Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 22 Disember 2012

MAHASISWA MULA BANGUN MELAWAN UNTUK JATUHKAN KERAJAAN



ANAK MUDA BANGUN MELAWAN
 


Kenyataan akhbar
21/12/2012

Gerakan Menuntut Pendidikan Percuma (GMPP) Membidas Keputusan Mahkamah Yang Menghukum Sdr Umar Mohd Azmi secara Berat Sebelah.

Mahkamah Majistret yang menghukum Sdr Umar Mohd Azmi dengan sebulan penjara dan denda RM 1000 kerana dikatakan kononnya menghalang kerja-kerja pegawai DBKL mem’BERSIH’kan Mahasiswa yang berkhemah di Dataran pada bulan April yang lalu.

Kami, GMPP membidas keputusan berat sebelah pihak mahkamah yang hanya melihat tindakan Sdr Umar yang cuba menghalang tindakan intimidasi pihak DBKL yang menghalau para mahasiswa yang berkhemah.

Rakan-rakan kami yang berada ketika itu jelas memberitahu tindakan pihak DBKL adalah satu intimidasi berniat jahat untuk semata-mata menggagalkan sokongan terhadap perjuangan pelajar menuntut  pemansuhan PTPTN  dan perhimpunan Bersih.

Hukuman sebegini memberi satu pandangan bahawa rakyat di Malaysia tidak diberikan hak untuk berhimpun, bersuara, dan menuntut keadilan dan pembebasan. Hukuman ini jelas juga satu tamparan kepada kebebasan system kehakiman negara yang hanya mendengar cereka pihak berkuasa.

Kami, di GMPP akan tetap meneruskan sokongan kami terhadap kumpulan mahasiswa yang meneruskan perjuangan untuk penghapusan PTPTN dan penuntutan pendidikan percuma di bumi kita.

Hidup Kuasa Anak Muda &Mahasiswa/i!

  
Karthiges
Kordinator
Gerakan Menuntut Pendidikan Percuma (GMPP)




---

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pendidikan percuma dah ada. Kalau hebat sangat lu dapat biasiswa. Yang tak hebat dapat ptptn tapi masih berpeluang. Kalau lu nak pendidikan percuma lu msauklah giat mara. Ikbn. Dan banyak lagi. Kerajaan dah berhutang banyak kerana nak bagi semua percuma.. Belajar malas tapi semua nak free. Lu berani kalau lu siar komen ini

Tanpa Nama berkata...

Bodoh

Tanpa Nama berkata...

Sapa suruh cari pasal?kehidupan pelajar lain aman damai je selama ni.boleh je berjaya dlm hidup tanpa perlu buat semua ni?siapa sebenarnya yg lebih teruk/kotor kerana memanipulasi minda para pelajar?

Tanpa Nama berkata...

Bodohnye komen tanpa nama 9.10...ya ampoon...kalau pendidikan dah percume kenape plak ade yuran pengajian yg mahasiswa kene bayar tiap2 sem tu?kalau btol ptptn nk tolong rakyat kenape plak mase byr balik kene caj perkhidmatan 3%tiap2 tahun?

Tanpa Nama berkata...

9.10..lu x faham atau sesaja x faham,....lu lau x faham lu jgn ulas...t gua sunat !!!! andfaham...dulu suwoh skolah main telo tula pasal.

Tanpa Nama berkata...

9.10..lu x faham atau sesaja x faham,....lu lau x faham lu jgn ulas...t gua sunat !!!! andfaham...dulu suwoh skolah main telo tula pasal.

Tanpa Nama berkata...

tale of two stories.
pegawai polis, yang tembak
adik amirul 21 das hingga mati, bebas.
mahasiswa umar, sekadar
menguasai dataran merdeka
dan tak bunuh sesiapa,
dipenjara sebulan dan denda rm1,000.
oh, malaysia tanahairku.

Tanpa Nama berkata...

Bro 10.58.
Lu cakap banyak pun tak guna beb. Bukan mangkok2 9.10/ 9.12 dan 10.16 paham pun.

Pangkah aje PR dalam PRU13 nanti beb!

insafdoh67 berkata...

Betul tu.. Mereka ni makpok org kuat O.K.U. Jangan layan.. Mereka bukan faham psl org susah.. Kerja puok ni jilat je.. Abis anok beranok.. Lama doh kenal... Rakyat tak Bodo lg. Teruskan Siswa Occupy... Hebat Anak Muda.. Berani kerana Benar... Kl 112.. Ingat.. Jangan Gentar.. Hapuskan PTPN... Hidup Pakatan. Hancur BN.... Insaflah. . Anon dan cai....

Tanpa Nama berkata...

bro tt..nak lari tjuk sikit..madey kutty perintah mlaysia dr 1981 smpi ltak jwtn..dia bley kumpul 44billion usd(check kt wiki)..mapley2 yg bsing xnk pend.percuma tu mmg bongok tahap(lu tambh sndri)..tq

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

lebih baik mati berjuang dari mati berpeluk tubuh..andai kata diri ini terkorban masa 12 jan ni nanti..aku rela dan ikhlas....andaikata diri ini tertangkap 12 jan nanti..aku harap surendren membela ku..dan andai kata tt kahwin 13 jan atau 14 jan ni...aku harap awek cool bersih itulah jodohnya......azam ku untuk 12 jan ni nanti..aku nak ambik bom asap tu,masukkan dalam plastik dan ikat...biar asapnya nanti dapat ku rasmikan.....hidup mahasiswa..anda harapan negara.....