Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 31 Januari 2013

KALAU HINDU LARANG GUNA PERKATAAN BUMIPUTERA - APA AKAN JADI PADA MELAYU?



LORD MURUJIB
dan 
lord murugan
di bumi malayalam

 INI BUMI TANAH MALAYALAM BUKAN TANAH MELAYU
Pembetulan: Bukan Tanah Melayu tetapi Bumi Malayalam. Melayu dizaman dulu dipanggil MALAYA bukan Melayu. Untuk pengetahuan am, perkataan Bumi Putera pun adalah kalimah Sanskrit Hindu. 

Nampaknya 70% kalimah Melayu berasal daripada bahasa Sanskrit. Sungguh baik jika agama Hindu agama rasmi. Kalau Hindu agama rasmi, Mahathir akan jadi ketua sami. KAH KAH KAH....

Bila Hindu agama rasmi, maka bini Rajah Gopal akan dinamakan Parameswari kerana Permaisuri adalah sama dengan Parameswari. Didalam bahasa Sanksrit, Parameswari adalah dewi atau goddess iaitu tuhan betina. Jadi terbuktilah orang Melayu sangat bodoh kerana masih menyembah manusia sebagai tuhan. on KALAU AGAMA HINDU TAK BENARKAN - BAGAIMANA?
MELAYU PENYEMBAH PERMAISURI PARAMESWARI
on 1/31/13

STUPID AND IDIOT
Are you stupid or idiot?? Lain kali fikir dulu sebelum nak cakap!!! Oleh kerana pengembang Islam dulu2 cerdik dan bijaksana dengan menggunakan bahasa2 yang mudah difahami oleh org2 tempatan lah menyebabkan Islam mudah disebarkan dengan cepat.

So bayangkan kalau pengembang2 Kristian pulak guna bahasa2 yang mudah difahami oleh org2 tempatan? Ada faham? So mana satu kau ni? Stupid? Idiot or both?

 Lagi satu...kalau x boleh pun guna lah bahasa Arab...dapat pahla plak lagi. Tu la dia...nak tunjuk pandai konon. Take my advice bro...maintain jer la kejer tukar tiub tu bro...bcoz u dun hv the brain!!!! on KALAU AGAMA HINDU TAK BENARKAN - BAGAIMANA?
Anonymous
on 1/31/13
 AGAMA ASAL TANAH MELAYU
Sudah.. Hindu pulak nak tuntut jadi agama Asal lol.. on KALAU AGAMA HINDU TAK BENARKAN - BAGAIMANA?
Anonymous
on 1

STESEN PUNK ROCK
layari sekarang



---------

3 ulasan:

ISLAM MELAYU = HINDUISLAM berkata...

Yang anonymous yang kutuk Tukar Tiub diatas yang nak tunjuk pandai yang sarankan guna bahasa Arab konon tetapi tidak sedar bahawa perkataan pahala itu bun adalah bahasa Sanksrit bahasa agama Hindu. Pahala berasal daripada phala bahasa Sanskrit yang bererti reward. Itu menunjukkan banyak bahasa agama Hindu yang dimasukkan didalam agama Islam. Agama pun bahasa Hindu juga. Lain kali jangan guna pahala tetapi UPAH. Alamak! Upah pun adalah berasal dari bahasa Sanskrit Hindu.

kampong lad berkata...

kalau hindu-buddha agama rasmi, bangsa2 lain akan diistiharkan kafir & sesat oleh melayu kerana akidah & pegangan melayu hindu-buddha saja yg diterima allah.

Macai UMNO berkata...

Org PAS jgn jadi kuda DAP dlm isu kalimah Allah. Org2 PAS, sampai bila korang nak jadi kuda DAP dan Anwarinas? Sampai bila korang nak takut dgn Lim Guan Eng dlm isu kalimah Allah?

Korang tau tak, kalau kalimah Allah digunakan dlm Bible, nanti org Islam akan terkeliru. Korang pun tahu,berapa ramai ahli2 perniagaan Melayu dan VIP Melayu yg rosak akidah hanya kerana percaya dgn jampi pelaris yg guna kalimah Allah? Ramai sangat korang tau tak? Contoh, dlm kes Mona Fendi, bulat2 VIP tu percaya dgn jampi naikkan pengaruh yg guna kalimah Allah.

Korang tau tak, Ayahanda Pekida kat Melaka pun dah rosak akidah pasal pakai ilmu kurung jin yg guna kalimah Allah, padahal terang2 dlm Islam, kebolehan kurung dan tangkap jin ni hanya dikurniakan kpd Nabi Sulaiman a.s. Nabi Muhammad s.a.w. pun takleh kurung jin.

Ramai lagi Dato'2 dan Tan Sri2 yg rosak akidah dan mati dlm akidah tak betul pasal pakai jampi yg ada kalimah Allah. Kalaumacam tu pun diorg boleh keliru, diorg lagilah keliru kalau kalimah Allah digunakan dlm Bible.

Silap2, VIP2 ni boleh murtad terus kalau diorg terbaca kitab Bible yg biasa diletakkan dlm laci2 setiap bilik hotel esp. yg lima bintang. Korg org PAS apa tau dgn hotel2 besar ni, entah2 tuan guru korg kat Pulau Melaka dgn kat Rusila tu tak pernah jejak pun kat hotel lima bintang, sbb selalu duduk dlm madrasah papan je.

Cuba bygkan kalau VIP2 atau bisnesmen2 Melayu yg terbaca bible yg pakai kalimah Allah dlm hotel, silap2 boleh murtad diorg. Tak pasal2, diorg dah takleh dipoanggil korporat Melayu pasal ikut perlembagaan Malaysia, org melayu ialah org yg tinggal di malaysia, ckp melayu, amal budaya melayu, dan beragama Islam. Kalau diorg murtad, diorg jadi korporat iban atau kadazanlah sebab jadi kristian. Korang sanggupke kalau raja gula dan beras kita, Syed Mokhtar al-bukhary tiba2 isytihar yg dia bukan korporat melayu, tapi korporat berbangsa iban pasal perlembagaan malaysia tak terima beliau sebagai melayu? Hilang ramai usahawan melayu, mundurlah ekonomi melayu pasal ramai korporat yg murtad.

entah2, ramai korporat melayu yg dah jadi hindu atau mengikut perlembagaan Malaysia, dah tukar jadi bangsa Tamil sebab pakai jampi pelaris dan pengaruh yg ada kalimah Allah, walhal jampi tu jampi yg seru jin2 hindu.

Org2 PAS, pleaselah jgnlah bagi org kristian guna kalimah Allah dlm bible supaya kita tak korporat2 Melayu apabila mereka murtad kerana baca bible yg ada kalimah Allah. Diorg mana ada masa nak belajar agama, pasal diorg kan org korporat, sibuk nak uruskan bisnes, mana ada masa nak dgr ceramah agama.