Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Januari 2013

RAKYAT TAK TAKUT LAGI NAK JATUHKAN KERAJAAN



KOMENTAR TUKAR TIUB
rakyat selalu ditakut takut
orang ramai ditakut takut
dengan ayat - tak boleh jatuhkan kerajaan
dengan ayat - tak boleh gulingkan kerajaan

ini trik lama

orang ramai tak takut
pakatan rakyat adalah parti politik
yang bekerja sdiang dan malam
untuk menjatuhkan kerajaan
united malays national organisation
ini bukan rahsia

nik aziz nak guling kerajaan
anwar nak guling kerajaan
azmin nak guling kerajaan
tony pua nak guling kerajaan
sivarasa nak guling kerajaan

itu sebab tiap hari
pemimpin pakatan rakyat
berkerja keras
bertungkus lumus
untuk menjatuhkan kerajaan
united malays national organisation
dan kuncu kuncunya dalam barisan

INI AMARAN UNTUK  NAJIB
AMARAN UNTUK ROSMAH
AMARAN UNTUK MUHYIDDIN
AMARAN UNTUK MADEY
jangan tipu pilihan raya

Dr M: Perhimpunan di KL untuk jatuhkan kerajaan BN


KUALA LUMPUR, 14 Jan — Pakatan Rakyat (PR) berharap untuk menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) seperti revolusi di negara-negara Arab semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat di ibu negara Sabtu lalu, kata Mahathir Mohamad, yang terus menyerang pakatan pembangkang tersebut menjelang pilihan raya umum ke 13.
  
Bekas perdana menteri yang masih berpengaruh itu berulang kali menuduh PKR-DAP-PAS cuba untuk mencetuskan kebencian terhadap kerajaan untuk dijatuhkan, sama seperti di Asia Barat dua tahun lalu.

“Mereka mahu jatuhkan kerajaan, sebab itu mereka adakan perhimpunan, tapi kerajaan ini bukanlah seperti kerajaan negara Arab.

“Kita bukan kerajaan diktator, kerajaan ini dipilih oleh rakyat,” katanya selepas sidang medianya di Cyberjaya, merujuk kepada PR yang mengadakan perhimpunan besar-besaran di Stadium Merdeka.

Himpunan itu dianjurkan oleh pemimpin PR dan kumpulan non-partisan seperti badan bukan kerajaan sebelum pilihan raya umum ke-13 yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Perhimpunan ini digelar “perhimpunan 112” oleh sesetengah pihak, dan ada juga memanggilnya “Perhimpunan Shamsidar”, merujuk kepada isteri timbalan presiden PKR, Azmin Ali yang dilaporkan menjadi saksi utama dalam kes saman terhadap Ketua Pembangkang  Anwar Ibrahim.

“Ini bukan caranya untuk berdemonstrasi. Kamu mesti ada sebab yang kukuh untuk berdemonstrasi, tapi demonstrasi ini kerana Shamsidar.

“Apa juga kes di mahkamah, mereka mahu anjurkan demonstrasi,” kata Mahathir.

 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit... YANG INI MADEY BETUL.... kah kah kah...

kah kah kah...MEMANG RAKYAT NAK GULING KERAJAAN... kah kah kah

woit...MEMANG BETUL RAKYAT NAK JATUHKAN KERAJAAN...kah kah kah...

kah kah kah..INI B.UKAN PEKARA BARU.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BUKAN SATU RAHSIA.... kah kah kah...

woit...SEMUA DALAM PAKATAN RAKYAT BERGERAK  UNTUK JATUHKAN KERAJAAN.... kah kah kah

KAH KAH KAH
KAH KAH

KAH

woit...MADEY...DENGAN SINI.... kah kah kah..

kah kah kah...KAMI BERDEMO BUKAN KERANA SHAMSIDAR...kah kah kah...

kah kah kah...KAMI NAK JATUHKAN KERAJAAN.... kah kah kah..

kah kah kah.... 500 RIBU DI JALAN RAYA  HANYA  AMARAN... kash kah kah..

kah kah kah...JANGAN TIPU PILIHAN RAYA.... kah kah kah...

woit.... HUJAH LARI LARAU INI PASDAL APA?.... kah kah kah...

kah klah klah...TADI DAH BETUL... TUNJUK PERASAAN NAK JATUHKAN KEERAJAAN.... kah kah kah...

kah klah kah..JANGAN PUSING PULAK DENGAN SHAMSIDAR... kah kah kah

kah kah kah...NAMPAK SANGAT KAKI AUTA KELING.... kah kah kah

TAK SALAH 
JATUHKAN KERAJAAN

-----

21 ulasan:

lijitra berkata...

madey dgn mimpi ngeri kemampusan umeno be end.

Tanpa Nama berkata...

betul ke ni. Harap dapat komen

Agenda Utama himpunan HKR. Sumber dari blog suara pakatan rakyat

http://suarapakatanrakyat.com/2013/01/suku-juta-sokong-penggunaan-kalimah-allah-oleh-pihak-gereja/


Utama|January 13, 2013 9:39 pm
Suku Juta Sokong Penggunaan Kalimah Allah Oleh Pihak Gereja


SELAIN menunjukkan kekuatan politik, Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) semalam juga bertujuan untuk mempamerkan kepada BN dan UMNO akan kesatuan Pakatan Rakyat dalam soal penggunaan kalimah Allah oleh pihak Gereja yang disokong oleh Pakatan Rakyat.

Tidak mengapalah kalau 250 ribu (suku juta) sahaja yang dapat hadir, bukan 1 juta seperti yang diharap-harapkan. Yang penting, hampir 90% yang hadir semalam adalah terdiri dari orang Melayu/Islam. Kehadiran mereka ini merupakan satu sokongan moral yang penting kepada Pakatan Rakyat dan juga Gereja.

Lagipun, banyak sebab kenapa himpunan semalam tidak mencecah 1 juta orang, antaranya banyak bas-bas peserta himpunan dari Kelantan, Terenganu, Pahang dan Kedah, dihalang pihak polis dari masuk ke Kuala Lumpur. Lebih 800 bas terlibat dan penulis difahamkan satu laporan akan dibuat mengenai perkara ini.

Itu tidak kira lagi kereta penyokong yang turut terlibat dengan sekatan tidak sah ini. Penulis akan menyiarkan artikel mengenai perkara ini sebaik maklumat yang lebih lengkap penulis perolehi.

Pemimpin utama PAS seperti Datuk Seri Abd Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Aziz Nik Mat dikhabarkan sungguh lega dengan sambutan semalam, kerana itu membuktikan mereka tidak berkeseorangan dalam soal ini.

Maklum sahajalah, ada ura-ura sedang berlaku gelombang tentangan yang begitu besar di dalam PAS sekarang yang mahu kedua pemimpin ini disingkirkan kerana memilih untuk bersama Pakatan Rakyat dalam hal ini.

Tapi penulis yakin tentangan ini akan dilemahkan dengan mudah melalui penyingkiran beberapa pemimpin utama PAS yang menjadi dalang kepada perkara ini seperti Timbalan Mursyidul Am, Datuk Harun Din, Ketua Majlis Ulama, Datuk Harun Taib dan ahli Majlis Syura Ulama, Nasharudin Mat Isa sedikit masa lagi.

Ketua Pemuda, Nasharudin Tantawi yang asalnya menentang, telah berubah fikiran dan memberi sokongan kepada keputusan tersebut. Mungkin beliau takut namanya akan tercicir dari senarai pencalonan untuk pilihanraya yang akan datang.

Penulis sudah katakan, tidak ada orang politik yang akan melepaskan kenikmatan untuk menjadi orang berkuasa.

Dalam masa yang sama, majlis Paderi-Paderi juga dilaporkan telah mengadakan sembahyang khas pagi tadi di beberapa buah gereja, bagi mengucapkan terima kasih kepada Allah, Jesus dan Mariam atas kejayaan himpunan semalam mengumpulkan sokongan orang Islam dalam jumlah yang besar.

Sokongan besar itu amat melegakan kerana sejak isu ini kembali panas, masyarakat kristian begitu bimbang jika peristiwa tidak enak seperti yang pernah berlaku pada 2010, berulang semula.

Nasib baik atas usaha Pakatan Rakyat, kebarangkalian itu tidak timbul lagi sekarang, melihat kepada sokongan besar ditunjukkan oleh orang Islam melalui HKR yang turut membawa mesej sokongan terhadap penggunaan kalimah Allah oleh pihak gereja.

Malah, kalau sesiapa perasan, ketika takbir dilaungkan di stadium semalam, orang-orang Kristian turut sama-sama bertakbir, menunjukkan semangat yang membara dan bukti jelas bahawa semua agama adalah sama

PAS FOR ALL, ALLAH FOR ALL!!

Artikel Berkaitan:

Kalimah Allah: Keputusan Majlis Syura PAS Bercanggah Pakatan Rakyat

Tanpa Nama berkata...

Salut!!Salut.!! Kepada bro Hisham-Hasutan yg menjadi dengan pencerahan minda dan anatomi sesuatu masalah dengan kupasan yg senang difahami-Jika di waktu ini Joseph Goebel masih hidup tentu dia tersangat envy kepada bro Hisham...Rakyat semakin bijak menilai sesuatu issues dan kupasan..sentimen Rakyat amat sensitive.siapa yg berjaya menguasai sentimen rakyat maka dia menguasai revolusi.Sayang sekali pemikiran bangsawan2..Umno masih di era 50an dan 70an dimana rakyat masih lagi boleh di beli dengan wang ringgit."Penghormatan tidak boleh di beli dengan wang ringgit dan paksaan,Penghormatan harus di perolehi dengan tingkah laku serta menjadi contoh yg terbaik"-ciri2 ini tiada di dalam Kepimpinan Umno dan Khususnya BN itu sendiri.BN itu sendiri sudah rosak ke akar umbi.Sekiranya sebuah pokok- andai di cantas dahan dan batangnya..ia akan tetap tumbuh kembali..menjadi tunas dan mekar semula.Pesanan guruku..sekiranya ini terjadi racunlah ia sampai ke akar umbi..agar tidak bisa tumbuh kembali..dan semailah benih yg baru agar senang kamu membentuknya.wkakakakkakkakakakakaaka-tarzan batu

Tanpa Nama berkata...

Smpai skrg trimgt t.t jadi Sharifah Listen! Listen! Sbb nak suh org masuk dlm stadium..."sila masuk"...."sila masuk.....sila masuk...sila masukk..." kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Perhimpunan tak rare bro!xde FRU,xde bom asap,xde water canon,xde kuda polis,xde anjing polis!aku bwk garam halus 10kilo bro!haha!anyway tahniah!

Beruk Ketawa berkata...

Penganalisis politik dari India meramalkan..

Jika UMNO tumbang hari Sabtu..

Mahadey akan padam hari Ahad...kah3

Stupid University berkata...

Mahadey sudah tak boleh tidur malam! Setiap ketika sedang berkira untuk lari! Kah! Kah! Kah! Nak lari ke mana? Argentina atau Filipina? Kah! Kah! Kah! Lu ingat kita bodohkah? Baik kau balik Kerala! Kah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

kalau dah keling tetap keling. cuba ko tengok keling betina ni plak isham.

http://www.youtube.com/watch?v=o_YEKBkUmLw

https://www.facebook.com/photo.php?v=439914159396680

Tanpa Nama berkata...

jatuhkan kerajaan.
guling kerajaan.
bakul sampahkan barisan.
memanglah.
takkan baru sedar.
tak payah dok loop dah lama orang tau.


*listen to me listen to me listen to me xinfiniti.

Nostalgia abkk berkata...

Mamak Kuty takut masuk Sungai Buloh dan habis harta dirampas.Anak2 pun sama masuk jail maka tiada dinasti Mamak Kutty memerintah Malaysia.Tunggu jangan lari....InsyaAllah

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul UMNO BN dapat ditumbangkan dlm PRU nanti, tukartiub perlu lah diberi penghargaan yang tinggi dalam proses ini.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa terdapat komen yg lebih kurang sama drpd pihak penyokong BN. Penyataan. Sy merupakan rakan kepada salah seorang peGawai kerajaan yg ditugaskan utk menginterview lebih kurang 200 org bagi jawatan khas. Jawatan ini khusus bagi memerangi dan memberi maklum balas negatif pada setiap blog2, facebook dan berbagai saluran media internet puak pakatan. Jadi anggaplah setiap komen negatif yg diterima itu adalah satu tugasan khas utk mereka yg dibayar gaji penjawat awam. Sila buat kajian pada pengkomen atau penulis negatif ini. Bahasa, cercaan segalanya kelihatan sama dan cuba mengelakkan kelihatan profesional.

Sayangi najib x bertelur berkata...

http://malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/53854-video-of-forum-speaker-insulting-student-goes-viral

TT ini mamak yg menyamar jdi melayu. Tlg sebarkan kasi pressure sama ini mngkuk ayun

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

yaaaa...memang aku pun nak jatuhkan kerajaan...lu siapa madey...masa lu sudah habis,expired,yelek,pucikk,monopos,pinish...sudahlah tok..duk diam dah lah......ini..hidung dengan dia punya auta..sama je panjang......ihhhh...aku kalau dengar nama dia ni...gugur rambut aku...ihhh...pukiayam betullllllah dia ni......bila nak berhenti ganti darah lah lu....ihhhhh.....macam red indian dah aku menari ni kalau sesiapa sebut nama si SENDOKOP ni...ihhhhh bencinya mak.....tolonglah nyah...benci nyaaaaaaaa......

Tanpa Nama berkata...

Tt x pecah berita untuk budak uum.. Miss bavani. Lg satu mana list cool.. Dah tgh bulan.. Jgn nk auta-auta..

insafdoh67 berkata...

Ya ke... Aku nok guling gok madey kuti sapu duit rakyat ni.... Mne mau lari. . Rakyat akan hukum kamu.... Kih.kih.kih...

Tanpa Nama berkata...

Mamak Tua Madey sudah takut. Dulu masa BEEnd kuat dia cakap besar,bila pembangkang lawan dia. Dia kata apa-apa pun mesti kebenaran ditengok melalui peti Undi. Sekarang dia sudah tak boleh cakap macam tu lagi.Sebab rakyat memang tak sabar nak tunjuk kekuatan melalui peti undi, tapi Madey dan kepala penyamunnya takut nak buat pilihanraya!Memang Madey tak de teloo........Orang tua nak mampos lagi penipu....

wan amir berkata...

jangan biarkan madey kutty lepas....dakwa dia di mahkamah.....diktator tua yang tak sedar diri.

P'JANG berkata...

kah kah kah..
"apa namaa.. demo bukan budaya mamak kutty"
kah kah kah

Halim berkata...

Kahkahkah... Bodoh punya machai! Nak menyamar tu, menyamar la betul betul! Kahkahkah
OPPPSS.... lupa pulak, Syaitan mana bole menyamar jadi Malaikat.... Panasssss terbakar...
Kahkahkah!
suarapakatanrakyat.com ialah machai detected..!

U spik i no listen listen listen!
Kahkahkah....

Tanpa Nama berkata...

MEMANG RAKYAT NAK JATUHKAN KERAJAAN UMNO
DAN NAK HUMBAN PERASUAH2
TERMASUK KAU MAHAFIRAUN
KEDALAM PENJARA
DAN RAMPAS SEMUA HARTA2 ROMPAKAN DAN RASUAH KAU
KAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH
APANAMA MAMAK TAKUT KA?
KAH DAH ROMPAK RAKYAT KAU NAK ENJOY THE MENJOY
KAHKAHKAH