Isnin, 4 Mac 2013

TUJUAN PEMENTASAN SANDIWARA SEMAKIN JELAS



KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...BETUL TAK APA TUKAR TIUB CAKAP...kah kah kah..

kah kah kah...LEPAS INI PRU SABAH PULAK.... kah kah kah..

kah kah kah...KALAU INI BUKAN SANDIWARA MAKA  ROSMAH ADA KONTOL.... kah kah kah


INI TUJUAN SANDIWARA


KUALA LUMPUR, 4 Mac – Suruhanjaya Siasatan Di Raja (RCI) berkenaan pemberian kad pengenalan (IC) di Sabah yang dijadualkan bersambung hari ini telah ditangguhkan ke tarikh 18 Mac.Penangguhan tersebut ... SELANJUTNYA

















RCI Sabah Ditunda Ke 18 Mac
KOTA KINABALU: Sesi keempat Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) yang dijadualkan pada 5 hingga 9 Mac ditangguhkan.
Sesi seterusnya bagi pendengaran mahkamah terbuka RCI untuk menyiasat mengenai “pemberian” kewarganegaraan kepada sejuta pendatang asing sebelum kemerdekaan dijangka akan diadakan sekali lagi pada 18 Mac.
Lima anggota panel RCI dipengerusikan oleh bekas ketua hakim bagi Sabah dan Sarawak, Tan Sri Steve Shim, terdiri daripada empat pesuruhjaya – bekas Naib Cancelor Universiti Malaysia Sabah, Prof Datuk Dr Kamaruzaman Ampong, bekas timbalan ketua menteri Sabah dan peguam negeri, Tan Sri Herman Luping, bekas setiausaha kerajaan negeri, Datuk KY Mustafa dan Presiden Yayasan Pencegahan Jenayah Malaysia, Datuk Henry Chin.
Sesi pendengaran mahkamah terbuka yang pertama pada 14 Januari.

CARI  MAT PAKITAN INI
INI MUNGKIN
SEPUPU ISKANDAR KUTTY
 ---------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kutty ada ajenda menjahanamkan bongsai sbg ultra man eh ultra ooomno!!

padan muka, bagi lagi mamak jadi kalipah kah kah

hancuuus lu milayukui, hidup bertongkat, mati berangan!!!!

omputih, portugis, belanda, jepun, china tergelak dog tengok hisapunting dan najis jadi menteri berkalipahkan freeloader dan eee....

bahana kalipah-kalipah kena pau kiri-kanan depan belakang dek merdeka bersyarat-marat kah kah kah

penasihatnya lak pakar-pakar kangkong..pikir punya pikir wah,listen, listen, ini semua kerja Nuar!!!

Tanpa Nama berkata...

http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/saya-adalah-penasihat-sultan-sulu-sebenar-kata-exco-pemuda-umno/

KAH KAH KAH!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnye ini masalah dari dalam sabah bukan la pencerobohan dari luar perairan dsb.. sebab kalau ikut statistik penjara di sabah 75% adalah warga asing.. dan mengikut kata penduduk sabah ada kawasan filipina atau kampung Filipina yang hanya 1/10 adalah warga tempatan.. ini bermakna di kawasan itu 9 orang dari 10 adalah rakyat asing..

Masa Matahir beri IC dulu sapa mahu peluk Islam dapat IC biru status Melayu" juga dapat tanah.. tu bilangan "melayu" di sabah bertambah..

berbalik kepada isu Sulu ini? Keturunan Sulu ni banyak ada yang jadi warganegara ada yang tidak menetap di pilipina ada jadi pemberontak dan sebagainya..

sepatutnya Askar yang menangani kerana askar lebih arif taktik gerila dari polis..

Memetik rujukan : http://tausug-global.blogspot.com/2013/02/laporan-akhbar-indonesia-dan-siapa.html


Keluarga Kiram sangat ramai. Ada keluarga dari sebelah Puteri Piyandao bin Sultan Badaruddin I, ada Kiram dari jalur keluarga Sultn. Esmail I (ini yang serahkan Sulu kepada Filipina pada tahun 1962) bin Rajamuda Mawallilwasit, ada Kiram dari Datu Punjungan bin Rajamuda Mawallilwasit (inilah ayahanda Jamalul Kiram III yang kerahkan tentera upahan ke Lahad Datu), dan banyak lagi kiram yang sekarang sedang merancang untuk menjadi Sultan kesemuanya.

Kalau ada 1000 lelaki kiram hari ini, maka Sulu akan ada 1000 sultan yang mengaku Sultan Sulu dari keluarga Kiram. Berebut menjadi Sultan tanpa rakyat, masuk bakul angkat sendiri. Tanpa pengetahuan sejarah protokol kesultanan, tanpa mengetahui tertib pertabalan, tanpa mengetahui adat para Datu dan Syarif Tausug. Jadilah seperti Kiram yang kita lihat hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Alangkah mahalnya kos utk produksi ini - darah, nyawa, air mata & wang... Namun, wlu apapun kesudahannya gua haramkan tangan kanan ini utk memangkah UMNO & BN dlm PRU13! ...ingat wahai Sabahan, ini peluang t'baik utk kita m'humbankan UMNO & BN ke dlm longkang...Ini Kali Lah! Klu kali ini kita tumpas maka tdk ada lg 'Lain Kali' utk kita! Satu lg...jgn sesekali memangkah 'STAR' wlu pun parti ini parti Sabahan... Gua paling benci bila Datuk Jeffry mengakui Sultan Muedzul Lai Tan Kiram sbg kwnnya. Pantang utk kita rakyat Sabah mengakui kerabat2 MUNDU sbg kwn! Buat masa ini tawaran 20% royalti minyak adlh cukup memadai... Kita tdk boleh sombong... kita tdk akan menang jika b'seorangan m'hadapi UMNO & BN - kerana pasti Kita akan mati 'dikeroyok'!

Tanpa Nama berkata...

Wow! Bekas polis pun dah pandai tunjuk perasaan mengutuk Tian Chua di Tugu Peringatan Negara! Wow! Tan Sri Syamsuri Arshad bekas Timbalan KPN pun ada! Wow! Norian Mai pun tumpang sekaki.

Tak sangka pula ye, dulu polis belasah orang tunjuk perasaan. Kini bersara, bekas polis lak pi tunjuk perasaan! Bekas KPN dan Timbalan KPN lak tu! Hebat! Hebat! Berita Bernama jam 6.40 ptg.

Tanpa Nama berkata...

yang kena KAH, KAH, KAH pun rakyat Malaysia jugak...28juta, tak de seorang pun boleh melawan segelintir pengkhianat...sedih dan geram jugak aku ni...

Tanpa Nama berkata...

plan tunda PRU la tuuuuu.....
tunggu je la lagi 55thn hahahhaha

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Bagus main kerom dari mikir si kiramisme ni......ini semua lanun laut ni.....tah tah amerika dah beli saham meke ni........lanun lanun nilah bagi jaminan kat mamak paria tuanku kutty ketetapan dan penguasaan keatas undi islam kat sabah.ini meke sendlri tahulah...alhm mustapa...dan tu .......harris salleh khan serta musa aman khan....itu juak juak jaga taik yang paria mamak kutty tinggalkan kat sabah oada 1985......inilah taik mahathir yang dorang cover...belum air mani mamak ni....kalau sperm dio....hhhaaaahhh....lepas lahad satu ni sperm mamak paria ni....bakas jomo mamak sial.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 4 Mac 2013 7:38 PTG

Rakyat sabah ada dah belasah pemberontak sulu ni sila baca berita yea..