Selasa, 23 April 2013

KENYATAAN DARI ANAK MUDA KEPADA HADI AWANG



KENYATAAN MEDIA KAMI : HADI JANGAN JADI MACAM MAHATHIR

1.       Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (KAMI) begitu terkilan dengan kenyataan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkenaan dengan kenyataannya semalam yang seolah mahu menghancurkan tahaluf siyasi yang dibina selama ini.

2.       Tindakan yang kononnya mahu menyelamatkan Pakatan Rakyat itu sebenarnya tidak berasas. PAS tidak sepatutnya melakukan perkara yang menghancurkan persefahaman.

3.       Sekiranya ada calon yang menjadi ‘pengedar dadah’, buat sahaja laporan Polis dan kemukakan bukti. Tak molek sekiranya bercakap kosong dan bertindak sebegini.

4.       Hadi juga seharusnya menghormati dan tidak menghina fahaman orang lain, Islam menyebut bahawa ‘tiada paksaan dalam beragama’ malah dalam alkafirun, allah menggesa umat islam menghormati pegangan orang lain.

5.       Berkenaan dengan isu gambar Karl Marx, Stanlin dan Lenin di dalam bilik gerakan, kami tidak rasa ada sebarang masalah kerana kesemuanya merupakan tokoh dalam perjuangan menegakkan negara yang berlandas kebajikan sosial. 

6.       Tindakan ini sama sahaja seperti menggantung gambar Tuan Guru Nik Aziz dalam bilik gerakan, apa bezanya?

7.        Kalau pun ada calon yang menganut fahaman komunis, Hadi sepatutnya rasa ‘bangga’ kerana Islam sendiri meletakkan kesamarataan dan keadilan di tempat yang tinggi. Mungkin Hadi patut buka sejarah semula mengenai gerakan komunis di malaysia dalam usaha kemerdekaan negara.

9.       Hadi sepatutnya meraikan kepelbagaian idea dalam negara demokrasi ini, bukan memaksa orang lain berfikir dalam satu acuan sahaja. Islam sendiri meraikan kebebasan berfikir apabila dalam al-Quran berulang kali menyebut ‘Afala Taqqilun’ (tidakkah kamu menggunakan aqal?) dan ‘afala tatafakkarun’ (tidakkah kamu berfikir?)

10.   Jika perkara ini terjadi, memang sah Malaysia tidak akan ubah seperti zaman pemerintahan Dr. Mahathir Mohamad bila mana rakyat dikekang daripada berfikir dan bercakap sehingga wujud budaya takut atau ‘culture of fear’ sehingga tercipta istilah Mahathirisme.

11.   Kami mohon supaya Hadi menarik balik kenyataannya sebelum terlambat bagi menjamin kesejahteraan bersama.

KHALID ISMATH,
PRESIDEN,
KUMPULAN AKTIVIS MAHASISWA INDEPENDEN (KAMI)


---------

40 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

khalid ismath?

tanya dia dulu, dia syiah ke sunni?

kalau pegangan agama pon salah, takyah nak ajar orang

underBear berkata...

sokong kenyataan!
KHALID ISMATH,
PRESIDEN,
KUMPULAN AKTIVIS MAHASISWA INDEPENDEN (KAMI)

Tanpa Nama berkata...

Sudah la khalid.....
Org mcm kamu mmg suka bertaqiyah....

Anak Murid Hj SallehKodiang berkata...

ha ha ha mai dah gerombolan athies pelarian dan anak didik dokongan nya sosialist comunist n anti agama ke dalam pr bg menghadapi PRU13 ni....Ingat wahai gerombolan tahaluf siasyi yg jamaah kami mahukan adalah khusus pd manusia yg bertuhan...bukan idealisme tokoh masyarakat yg anti/menolak agama...bagi kami gerombolan hangpa lebih bahaya dari ameno...

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dgn artikel diatas. Hj Hadi memang selalu "emotional" apabila dikritik dan akan menyalahkan org lain. Beliau takut untuk berdepan dgn kebenaran. Harap pihak PAS dapat menasihati beliau supaya jgn lagi membuat kenyataan/press conference. Mood pengundi berpihak pada PR, takutkan disebabkan beliau mood tersebut akan beralih. Tq - Zuffi.

Tanpa Nama berkata...

cisssss........
gua ada bau busuk mcm taik..
taik imam maner nie??karbala???
blhh mutaah ...mcm pelacuran berlesen

Murid Pondok Keplu berkata...

Berkenaan dengan isu gambar Karl Marx, Stanlin dan Lenin di dalam bilik gerakan, SIAPAKAH MEREKA,IDEALOGY MEREKA N BERAPA RIBU KAH PENGANUT AGAMA (TERMASUK PENDITA KRISTIAN) YG DIBUNUH KHAS NYA ULAMA ISLAM masa PERJUANGAN MEREKA di lewat abad 19 dan di awal abad 20...wahai anak muda tanya lah pd idola anda athies pelarian (bertahi lalat di kepala butuh)..bg ku lebih mulia group hangpa gantung pic maklang lorong hj taib tempat gerombolan melepias nafsu...mereka tak le sampai tolak agama N menganggap agama sebagai chandu msyrkt...

hasilox berkata...

Jangan jadi macam mursi dari egypt itu. Lebih teruk dari mubarak. Buat malu agama.

http://www.al-monitor.com/pulse/politics/2012/09/mohammed-morsi-the-new-hosni-mubarak.html

Tanpa Nama berkata...

kadangkala ulama juga tidak terlepas dari melakukan kesilapan. permohonan maaf akan meningkatkan martabat seseorang. isnyaallah

hasilox berkata...

Dunia tak henti berubah. Fahaman apa2 pun tidak boleh diterima bulat2. Ada banyak contoh baik buruk diseluruh dunia yang boleh kita pelajari.

[Will Egypt Collapse?]
http://www.al-
monitor.com/pulse/tr/contents/articles/politics/2013/04/egyptian-state-collapse.html

Tanpa Nama berkata...

menafsirkan alquran ikut kepala sendiri... hancur kau khalid ismath...

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah...

Bro...

Ini satu lagi projek pak chu cheng tak pancut-pancut ke bro...

Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

dulu pun nik aziz larang geng kepala lembu bertanding kat kota bharu.... puak2 liberal nilah yang menghancurkan islam...

Tanpa Nama berkata...

bila tikus berenang renang,ular naik cari kerusi.UG dah keluar ke?

Tanpa Nama berkata...

Aku nak PR menang di tempat aku di Kajang, tapi:

1. Cikgu Lee kene singkir oleh org Azmin Ali

2. Haji Hadi sound PSM komunis, sound calon jual dadah

3. Mat Taib masuk PAS, tangan dia diangkat gembira Harun Din

4. Anwar pulak nak tangkap org TV3suku masuk penjara? (atas undang2 apa?)

Rasa mcm cerita Animal Farm pulak, rasa mcm kuda yang mati tu. Apakah kita menukar babi kepada babi sahaja?

http://kulupsakah.blogspot.com/2013/04/alkisah-di-dalam-hutan-bab-menukar-babi.html

TT, Mat Sabu pun ada dlm gambar Mat Taib msuk PAS, walaupun muka dia sedikit kelat.

pakdoe berkata...

HJ HADI DAH MULA EGOIS http://allanpakdoe.blogspot.com/2013/04/hj-hadi-harus-buat-laporan-polis-atas.html

Tanpa Nama berkata...

jikalau gantung gambar che guevara di kata sembah sosialis komunis, gantung gambar Agung dalam pejabat kerajaan sembah apa? gantung gambar PM, MB dan KM sembah siapa? gantung gambar nik aziz dalam markaz sembah siapa? ada otak fikir..jangan jadi bongsai

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah... bilamana manusia sudah konfem dpt masuk syurga... maka manusia2 yg malas beribadat mmg patut dihina... gua lihat nik aziz pun pandai bawak diri berpolitik.. contoh yg baik utk ahli PAS lain..

INIKALILAH UBAH! berkata...

Bro, sebenarnya ini semua adalah angkara menantu Haji Hadi kerana menantu dia tu adalah puak Perpaduang (Hasan Ali, Nasharudin, Mustafa Ali) yang sebenarnya diketuai oleh Haron Din, dan mereka inilah yang mahu Hadi jadi PM. Baru-baru ini Hadi kata tak nak bertanding (kerana tak dapat peluang jadi PM). Bila tak ada orang ambil pot untuk memujuk Hadi, Haron Din nak Tengku Razaleigh jadi PM kerana dia masih percaya Anwar adalah gay. Sekarang video Mustafa Ali sudah keluar. Gambar warna & tak samar-samar macam video "Anwar" & Chua Soi Lek. Suara Mustafa Ali pun kita boleh dengar dengan jelas dalam video. Chua Soi Lek yang makan babi mengaku bersalah. Mengapakah pemimpin Islam macam Mustafa Ali tak berani nak mengaku bersalah? Bagi saya Chua Soi Lek jauh lebih mulia daripada penjual agama macam Mustafa Ali.

Apa yang Hadi lakukan adalah suatu pengkhianatan terhadap ahli-ahli PSM yang juga ahli Pakatan Rakyat. Mereka berani buat macam tu kerana ahli PSM jauh lebih kecil daripada DAP & PKR. Apa akan terjadi apabila PAS menang lebih banyak kerusi daripada PKR? Adakah Hadi akan jadi PM? Sebut nama Stalin & Lenin pun tak betul. Menggunakan gambar Stalin & Lenin sebagai alasan untuk mengkhianati ahli PSM adalah alasan yang sangat angkuh, bodoh & sombong. Hang nak gantung gambar Stalin ke, Justin Bieber ke ikut hang lah. Inikan megara demokrasi.

senjakala berkata...

apa nak kecoh pasal hadi awang ni..mamat ni mmg sombong n bongkak...ingat lagi terenggani lingkup sebab apa??..sebab mamat ni la..angkuh..sombong..

ambosmart berkata...

kebebasan berfikir pun ada tahap jgk..klu dah trlebih bebas, nanti akn trbabas..

dalam quran sebut tiada paksaan dlm agama, mksudnya tidak bolek memaksa org bukan islam menganut islam..akan tetapi bila sudah menganut islam, ada prkr2 yg mesti dipaksa utk buat. klu tidak paksa, org x buat..terutama paksa buat perkara yang wajib dan paksa tinggalkan prkr yang haram..dlm islam ada suruhan dan ada tegahan..mksudnya ada sekatan2 yg dibuat utk kebaikan manusia itu sndr..

dlm syurga esok2 baru boleh bebas-sebebas-bebasnya..

senjakala berkata...

apa nak kecoh pasal hadi awang ni..mamat ni mmg sombong n bongkak...ingat lagi terenggani lingkup sebab apa??..sebab mamat ni la..angkuh..sombong..

Tanpa Nama berkata...

hadi memang mahathir, azizan pun macam mahathir, tapi mustafa ali ni tak tau macam siapa, elok pecat aje tiga orang ni.

Tanpa Nama berkata...

Sudah la hadi, nk banding kan dgn shamsudin pasai bg langit dgn bumi.

Tanpa Nama berkata...

Letak gambar stalin buat apa? Baik letak gambar TT. Kalau kat jamban utk memudahkan proses nak berak, letak gambar Zul Nordin atau Ibrahim Ali bal kataki.

kampong lad berkata...

dia tibai anwar kerana pilih calon pun ada masalah, macamana nak jadi pm

Tanpa Nama berkata...

Sebeneranya,calun PAS utk Kota Damansara adalah saekor FARKSI UMNO BUTOH,dan tok dalang yang "menguruskan" calon PAS Kota Damansara ada pertalian persaudaraan dgn TGHH.Kes Chegubard pun serupa.Si pariah kopiah yg mementang Chegubard pun FARKSI UMNO jugak.Boleh dikatakan,calon2 PKR bertindih dgn FARKSI UMNO dalam PAS di 7 tempat.

Tanpa Nama berkata...

letak gmbr org kt markaz pn dh salah....malaikat pn xnk msk markaz 2...cmne 1 tempat tu nk ade roh...tp fikiran khalid ni dh jauh...die xleh ske2 je gne ayat Al-Quran...

Tanpa Nama berkata...

Sokong bantahan anak muda pada Hadi. Sebagai orang tua yang telah berasa muda, Hadi ni memang mulut capui. Di Sarawak orang tak sokong PAS dia kata mereka masih pakai cawat. Jangan jadi macam mat monggol, tak sokong dia dia kata rakyat Haram jadah!Tapi mat monggollah PM yang tak dilantik rakyat yang Haram Jadah besar.

Bila manusia dah tak ada otak, bercakap ikut nafsu beginilah jadinya.Dalam islam pun disuruh dan diajar yang nafsu perlu diperangi habis-habisan, malah Syaitan yang kedua.

Tengok tu nafsu lebih bahaya dari Syaitan. Kepada semua presiden parti jangan cakap banyak, sesiapa yang cakap sesuka hati pada rakyat wajib diperangi habis-habisan!!!!!!!!!!



UNDILAH PAKATAN RAKYAT berkata...

Bangang sungguh Hadi ni. Lepas tu, yang hang duduk sembah gambar Rajah Gopal dan Permaisuri Gopal tu buat apa? Gambar Lenin tak boleh tetapi gambar Rajah Gopal boleh. Ni kalau Hishamuddin Rais dicalonkan bertanding kawasan Bangsar Utama, agaknya sudah tentu Haji Hadi tak sokong sebab Hishamuddin selalu expose kemunafikan golongan penjual agama macam Hasan Ali & Haron Din.

Tanpa Nama berkata...

PR tolonglah...kalau dah dekat nak memangkah ni tolonglah jgn buat perangai pelik2 umpama bagi peluru kat pihak lawan...

Kalau nak bergaduh tunggulah lepas menang dulu...ABU & ABCD!

Tanpa Nama berkata...

PR tolonglah...kalau dah dekat nak memangkah ni tolonglah jgn buat perangai pelik2 umpama bagi peluru kat pihak lawan...

Kalau nak bergaduh tunggulah lepas menang dulu...ABU & ABCD!

Unknown berkata...

Khalid Ismath..merujuk perkara 5 dan 6,saya sokong anda..tak salah gantung gambaq..mcm org PAS gantung gambaq Nik AZIZ..macam org Syiah gantong gambaq Ayatollah dan gambaq Saidina Hussien..pi mai,pi mai,kena kat hang..kahhkhakhkha..

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong kau.. Pr ni kekadang bodo gak.. Pegi mampooss la ismeth ke, hadi bawang ke, stalin ke, sterling ke, karl xxx ke, anwar jubur ke, azmin derhaka ke, yang penting skrg ni humban spr pastu humban umngok..

Indipenden pun terikat dengan mazhab komunis gak.. Kha..kha..kha.. Kalu perlu tali pun, cari la yg cantik, yg elok.. Kah..kah..kah..!

razali berkata...

Tangguhkan dulu sebarang pertikaian dalaman PR. Settlekan urusan memangkah dulu ok?

Tanpa Nama berkata...

Komunisme bukan agama..komunisme agama dalam silibus UMNO..

Tanpa Nama berkata...

Mat taib masuk pas lepas sedekah duit AUS DOLAR KE? kakaka..

Tanpa Nama berkata...

@hasilox, penulis artikel kat Al-Monitor tu nampak gaya macam liberal, jadi memang semuanya tak kena la dengan Presiden Morsi.

nikjajaz berkata...

Aku mmg xpnh nampak pun si hadi ni lawak sbg pengganti almarhum ust fadhil.. Not a born leader.. Dia ni mcm dolah zzz, slow dan cepat melenting.. Sad.

Tanpa Nama berkata...

buang sultan,buang bangsa,buang kongsi gelap,buang heiraki,buang lambang rasis lam agama hindu dan budha,buang nama melayu,buang kroni,buang kekayaan,buang kemiskinan,buang keganasan,buang pemabukan,buang ketasuban,semua sama semua ok...bru islam real...ade bran????...anti kapitalis...