Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 17 Mei 2013

ORANG DALAM BUKA CERITA



TARIKH #TIPU505 

                        21 Mei 2013 (Selasa) – Kedah
             23 Mei 2013 (Khamis) – Terengganu
                   24 Mei 2013 (Jumaat) - Melaka


SATU LAGI CARA MENIPU

Bro tt. Tahun ni aku telah mnjadi kerani pusat mengundi. Tujuan aku satu. Nk melihat sendiri keberkesanan proses pengundian kali ni. Semasa di pusat mengundi kertas undi mmg dikira didepan ejen dgn betul. Aku berpendapat sudah ade ketelusan di situ.

Tetapi malangnye keyakinan aku itu tibe2 berubah apabila kertas undi hendak di bawa pula ke pusat pengiraan undi. Setiap saluran bergerak secara berasingan. Kalau pusat mengundi tu ada 4 saluran maka ade 4 buah kereta yg akn bergerak berasingan tanpa diiringi oleh ejen dan polis. 

Disitu aku dah syak akn berlaku penyelewengan ketika penghantaran ke pusat pengiraan undi. Syak aku mnjadi kenyataan apabila pakatan kalah walaupun pd pengiraan awal di pusat mngundi dh menang. on BERITA BAIK - INI BERITA TERBAIK


-------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Masa majlis pepisahan KPN di Bkt Aman antara Tan Sri Ismail ke Datuk Khalid....tiba2 muka Tun Hanif pulak yg keluar......buat2 cam orang penting ...tu yg buat potong majlis ..... apa pasal badigol tu sibuk2 kt situ....dah pancen duduk diam2 la.....mesti ada yang nk kautim tu...

Tanpa Nama berkata...

http://25.media.tumblr.com/382b2dfd2963b6bc794251a7d93db3bf/tumblr_mmy1l06gpD1qfc1vho1_500.jpg

aNa aBDi berkata...

Hampeh penglipulara....kosong....kosong

Tanpa Nama berkata...

Hello bro, sebelum undi dibawa keluar ke pusat perjumlahan, undi tersebut telah dikira dan disahkan di saluran berkenaan lagi dan disaksikan oleh wakil-wakil calon yang bertanding. Jumlah undi yang diperolehi oleh setiap parti di saluran berkenaan akan dicatat dalam Borang 14 dan ditandatangani untuk pengesahan oleh wakil-wakil calon pada masa itu juga. Yang dikira secara keseluruhan di pusat perjumlahan undi ialah jumlah undi yang dicatat pada Borang 14 dari semua saluran, bukannya kertas undi dalam tong-tong undi itu diterabur dari segenap saluran untuk dilonggokan dan dikira semula. Dapatkan maklumat sahih dahulu sebelum menuduh. Memfitnah itu dosa besar bro.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa PR awal2 tak arahkan kpd semua wakil partinya dibilik mengundi agar wajib mendapatkan salinan borang 14 yg telah ditandatangani oleh semua pihak berkaitan?
Yang pasti spr amat memungkiri janji dan pembohong besar, modus operandinya yg penting kuasa dpt dikekalkan terlebih dahulu, soal petisyen atau celaan itu perkara kedua.
Lihatlah dakwat kekal yg tak kekal, undi pos yg tak boleh dipantau oleh wakil parti, pengundi awal yg tak perlu calit dakwat kekal, media yg senget sebelah dan pelbagai lagi kepincangan oleh spr...

Tanpa Nama berkata...

1.kah!kah!kah!kah!kah!
2.entry tahap bodoh gaban!bingai lagi dongoiii!!
3.oittt mattt!!sepatutnya ko laporla kat tt berapa mat bangla yang ko nampak masuk pusat mengundi!!berapa pengundi hantu yang ko nampak dengan mata ajaib ko!!
4.ini ko lapor perkara hayalan ko!!yang tak nampak dengan pancaindera ko punnn!!persepsi berunsur fitnah!!ko nak masuk neraka ke bhaiii!!!
5.bodoh punya olang!!!sesuaila jadi kuda dan macai sikafir lakanatullah!!kit siang dan puak-puaknya!!

Tanpa Nama berkata...

Pelik yer undang2 rimba. Dah kira dgn betul pastu kena bwk ke pusat pulak. Kira lagi sekali. Kalau dah kira dgn betul, tendang ajela tong undi dlm longkang. Ni nk kena usung ke hulu ke hilir apahal? Memang undang2 penjahat

Tanpa Nama berkata...

di saluran undi mana tu? bagi detail? selepas kiraan undi di saluran biasanya ejen parti sudah tandatangan borang 14 dan sudah menjadi SOP (standard operation prosedur) SPR kotak undi bergerak secara serentak dan diawasi oleh ejen dan pehak polis.

Tanpa Nama berkata...

Bukan mudah nk lpskan kuasa...

Tanpa Nama berkata...

Bro.. senyap after 18hb. Mana p? We all need u utk terus menghasut

Tanpa Nama berkata...

korang ni.....semua akal murahan...mcm korangnya ketua gak....hihihihihi