Selasa, 18 Jun 2013

SATU LAGI PROJEK KRONI



KOMENTAR TUKAR TIUB
satu lagi projek kroni
satu lagi projek naikkan kemarahan rakyat

satu lagi projek untuk turun berdemo

tak caya
sila tunggu
jamin  warga tempatan akan marah
bau busuk
asap bertoksik
asap gelap 
penuh racun

ASAP TOKSID

Insinerator Bakal Dibina Di Taman Beringin, Kepong Tahun Depan
KUALA LUMPUR: Insinerator berteknologi tinggi dengan kapasiti membakar 1,000 tan sampah bakal dibina di kawasan pinggiran ibu negara tahun depan untuk menampung keperluan pelupusan sisa pepejal.
Menteri Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan  Abdul Rahman Dahlan berkata sebuah kawasan berkeluasan 1.6 hektar, bersebelahan stesen pemindahan sisa pepejal di Taman Beringin, Kepong di sini, dicadangkan sebagai tapak insinerator itu.
Tender untuk pembinaan insinerator itu akan dibuat secara terbuka kepada kontraktor dalam dan luar negara dan permohonannya akan dibuka selewat-lewatnya September ini, katanya.
"Penilaian akan mengambil sedikit masa. Selepas terpilih pemaju juga perlu mendapatkan laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA) terlebih dahulu yang kita jangka akan mengambil masa dalam sembilan bulan.
"Selepas itu baru pembinaan secara fizikal dapat dijalankan," katanya kepada pemberita selepas meninjau rutin harian pekerja Alam Flora Sdn Bhd mengutip sisa pepejal di sekitar Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Jalan Alor, Bukit Bintang, di sini Selasa.
BERSAMA 
MEMBUAT SEJARAH

---------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hallo TT, projek ni bagus untuk rakyat. Sambil dapat musnahkan sampah yang bertimbun-timbun dapat juga menghirup udara toksik. Kah..kah..kah..

Projek ni memang untungkan kroni. Tak payah tender terbuka pun aku tahu yang kosnya sekitar RM1.5 Billion. Harga sebenar 1 Billion saja! yang selebihnya RM500 juta tu sama dengan komisyen kapal selam akan di bedal oleh Dahlan dan Mat monggol! kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...


TURKEY SPRING. ERDOGAN DI AMBANG KEJATUHAN YANG TERHINA.

LIHAT GAMBAR2 DI...

http://omakkau.blogspot.com/2013/06/pergh-rakaman-gambar-kapal-kapal-pun.html

DIDI KOTA BELUD berkata...

Sdh ku bilang...ini talak gunA punya ulang

Tanpa Nama berkata...

cis ini wajib didemokan... banyak kawasan perumahan la situ woii....nanti tgkla yg disalahkan khalid...cis cis cis...

SAPUABIS berkata...

Rahman dahlan ni malaun......dia suko kopek semua.....MASA UNTUK KUMPUL HARTA....KATANYA....hahahahaha