Jumaat, 12 Julai 2013

BERITA BARU MASUK DARI KUALA BESUT




TERBARU DARI KUALA BESUT
 cerita sudah tersebar
calon united malays national organisation
bukan orang tempatan
calon gerombolan ini kelentong 
calon  gerombolan ini berasal dari kemaman

dalam politik kampong
ini anak tempatan
atau orang luar menjadi isu
dan nampaknya  calon gerombolan ini
sedang menyamar


CUACA PANAS
kuala besut panas
tapi disejukkan oleh angin laut
tempat menulis ini
tidak jauh dari laut
 

--------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Para pengundi Kuala Besut dan penyokongnya termasuk PR & BN. Ingatlah Allah hanya cipta 2 jln sahaja secara am nya iaitu....samaada bumi ini berputar kekiri / kanan, jahat/baik, panjang/pendek...dll yg akhir kalamnya...SYURGA atau NERAKA kesudahannya.

Tapi ALLAH telah menetapkan bumi berputar arah kanan lawan pusingan jam. Diperintahkan berpuasa agar beroleh syurga dan kita akan berdepan dgn BULAN & DACING. Tak mungkin kedua-duanya berkesudahan untuk jln ke syurga atau neraka. Mestilah salah satunya.

Oleh itu pilihlah BULAN sbb badah dlm islam memerlukan icon BULAN. Tanpa bulan kita tak ditentukan berpuasa, berhariraya, mengerjakan haji. Ada ke nak puasa, haji diperintahkan tgk DACING???????????????.

Tanpa Nama berkata...

Tt..
Ayah pin turun dr langit tak utk mengundi united malay national organisation..ayah pin kn org besut..smpikn salam aku pd ayah pin kalu2 ko terserempak dgn dia..

Unknown berkata...

salam TukarTiub,

hari tu ada tanya camana nak atasi unemployment di Msia, maybe this article made sense.
http://www.g2mil.com/fire2.htm

this Carlton Meyer, former marines corp officer's blog byk idea bagus. cuma kena scroll thru sbb each article x de direct link.

check out:-
Sep 10, 2011 - My Jobs Plan

Tanpa Nama berkata...

tamarrod rebel

Tanpa Nama berkata...

pilihanraya ini penting untuk UMNO sebelum perhimpunan agung umno nanti..ini pertemuan dua musuh perang dingin antara Mat Said melawan Idris Jusoh...ini juga hidup dan nyawa BN/UMNO di Terengganu yg kaya dgn minyak...soal calon PAS tidak penting..tatkala PAS makin pudar di Kedah dan kelantan...PAS Terengganu makin kuat dan berpengaruh..MAt Said dah ada 'banker' baru...seorang taikon yg dapat projek mining bukit besi dan pasar kedai payang...bangun anak muda..peliharalah Pasar Kedai Payang..kekalkan identiti sejarah turun temurun...kesianlah makcik pakcik tua nak meniaga..nanti pasar digantikan dgn hotel dan mek Donel,giant,Louis Vutton dan Birkin...