Selasa, 6 Ogos 2013

PENCERAHAN DAN NASEHAT DARI PEMBACA







GUNAKAN AL QURAN
sy mula tertarik dgn syia ni masa jais serbu markas mereka. sy mula membaca tentang syiah. fitnah yang dilemparkan terhadap syia ni dah lama dijawab oleh laman web syiah. tapi puak sunni bila dia takut nak baca laman syiah. oleh itu sampai kiamat tak akan dpt jawapan utk fitnah mereka.

 yg peliknya, syiah mengguna al-Quran dan kitab sahih sunni utk menepis tohmahan sunni. itupun sunni taknak terima. terdapat ulamak sunni yang masuk syiah spt syeik ahmad tijani dan syeik an antaki. on PANDANGAN UNTUK PENCERAHAN
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 8/4/13

JANGAN GUNA FIKIRAN
 JANGAN DENGAR SAJE APA ORANG CAKAP
1.kan dah kata ko tak payah ulas bab agama!!ko ni memang jahil sejahilnya tentang bab agama islam!! sepatutnya dalam usia tua bangka ko!!ko cari seorang GURU untuk belajar mengenai agama islam!!sekarang ko BERGURUKAN syaitan dalam segala pandangan ko mengenai agama islam!! 2.atau sekarang ko dah menjadi syiah bersama-sama mat sabu!!!! on PANDANGAN UNTUK PENCERAHAN
Anonymous
on 8/4/13

AYAT PERTAMA QURAN IALAH BACA
 BUKAN DENGAR
Malas membaca,otak jadi bonsai..Jangan lupa,wahyu pertama Allah kepada Muhammad s.a.w ialah "baca"..bukan "dengar"..Membaca jambatan ilmu,membaca membuka minda,membaca membawa kepada pencerahan.Membaca menajamkan fikiran..Cuma membaca Utusan Meloya akan menambah bebal dalam otak anda..sekian. on PANDANGAN UNTUK PENCERAHAN
Budak Kampar
on 8/4/13

USTAZ DAN ULAMA 
JADI BURUNG KAKAK TUA
Allah dah peringatkan kita dalam al-Quran mengenai orang-orang Yahudi yang terlampau taksub dengan rahib-rahib mereka. Tapi tradisi keilmuan kita memanglah tak da rahib-rahib tapi kita ada ulamak (konon2) dan ustaz2. Para ulamak dan ustaz ini kebanyakan samada secara lansung atau tidak lansung terdidik di negara Timur Tengah.

Balik dari Timur Tengah para ustaz dan ulama ini tadi menjadi burung kakak tua ikut membuta-tuli fahmanan ARAB yang selama ini memang anti betul dengan orang Parsi (Iran). 

Tok-tok guru ARAB mereka nak tunjuk tak suka kepada Iran atau Parsi pun tak boleh sebab nanti nampak sangat assobiyah ARABISME mereka tu. Maka mereka guna pentas sekterian Sunni-Syiah sebab Iran (Parsi) majoritinya Syiah. Ustaz2 dan Ulama2 yang balik dari Timur tengah inilah yang jadi burung kakak tua ikut membuta-tuli otak-otak tok-tok guru ARAB mereka yang sebijik macam unta. Bukan sahaja macam unta malah dah ikut fahaman Ustaz2 dan Ulama2 NATO (misal Yusof al-Qardawi) yang siap ucap terima on POLITIK DUNIA - SYRIA - WAJIB BACA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 8/3/13





SILA KLIK IKLAN INI
-----------------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dah suda ....xyah nk bergaduh psl fahaman dan pikiran masing2.... smpai bila pun xkan sudah kita berbalah psl amalan.... kita sendiri xtaw Allah terima atau tidak amalan kita.... semoga Allah mematikan kita dlm keadaan islam... semoga kita sama2 berjalan di dalam kehidupan ini dgn kerjasama dan perpaduan yg baik.... satukanlah kita kerana mencintai Allah... kerana mencintai Muhammad ...marilah kita semua umat islam menentang segala kezaliman dan penindasan... hapuskan sekularisme.. insyaAllah..
AAMiNnnnn

Tanpa Nama berkata...

Brader TT...

Mane pegi Tamarod, sibuk buat kuih raye kerr??

Kahkahkah.....

Tanpa Nama berkata...

AKU DAH LAMA JADI SYIAH...MAS DULU BELAJAR KAT UM...PUNCANYA AKU DENGAR MACAM-MACAM FITNAH KAT SYIAH...LEPAS TU AKU PUN BELAJAR TENTANG SYIAH...BUAT PERBANDINGAN ANTARA MAZHAB....MEMANG SUSAH NAK JADI SYIAH NI...KENA STUDI BANYAK PERKARA...KENA STUDI AL-QURAN....HADITH...SEJARAH...BAHASA ARAB SECARA MENDALAM...AKHIRNYA OTAK RASIONAL AKU DAN HATI AKU TIDAK DAPAT MENOLAK SYIAH LAGI YANG AMAT SESUAI DENGAN FITRAH...AKU PUN JADI SYIAH...SO NAK JADI SYIAH BUKAN SEKADAR MELOLONG KAT SANA SINI KAFIR SANA SINI...CAKAP BODO-BODO...TAK JADI....JANGAN INGAT ORANG MASUK SYIAH ORANG JAHIL...
"SAPA YANG TAK KENAL RASULULLAH TAK KENAL ALLAH..SAPA YANG TAK KENAL AHLUL BAIT AS TAK KENAL RASULULLAH...SIAPA YANG TAK KENAL ALI AS, FATIMAH AS, HASAN AS, IMAM HUSAYN AS...ZAINAB AL-KUBRA...MEREKA TIDAK MENGENAL RASULULLAH SAW...TIDAK MENGENAL AJARAN ISLAM YANG BENAR...TIDAK MENGENAL ALLAH SWT...
TAK CAYA CUBALAH STUDI TENTANG SYIAH DARI PANDANGAN SYIAH SENDIRI BUKAN DARI PANDANGAN YUSUF QARDAWI DAN SEWAKTU DENGANNYA....

Abdul Haq berkata...

Ada kah patut syaitan2 syiah ini merasa mereka lebih mulia dgn mengafirkan sahabat2 besar yg ditarbiah oleh Rasulullah saw dan di iktiraf sendiri oleh Allah swt. Adakah tt lebih warak dari saidina omar ra? Kl brtahu kat dog pun, tegolek doglah dog ketawa..... kah! kah! kah!. kah! kah! kah!.....astagfirullah!

Tanpa Nama berkata...

Bila kita menganggap cerita-cerita yang membuka ‘aib’ para sahabat sebagai kufur, maka tidak akan ada lagi ahli sejarah dan ahli hadits yang tidak kafir.

Abu Hurairah berkata bahwa Rasulullah (Saw.) bersabda: Sekumpulan daripada para sahabatku akan datang kepadaku di Hari Kiamat. Kemudian mereka akan diusir jauh dari Haudh. Maka aku akan bersabda: Wahai Tuhanku!mereka itu adalah para sahabatku (ashabi). Dijawab: Sesungguhnya anda tidak mengetahui apa yang mereka lakukan selepas anda meninggalkan mereka (inna-ka la ‘ilma la-ka bima ahdathu ba‘da-ka) Sesungguhnya mereka telah menjadi kafir-murtad kebelakang (irtaddu ‘ala a‘qabi-bi-himu l-Qahqariyy) (Shahih Bukhari, 8/150)

Dari riwayat ini memang sahih ada sahabat yang kafir dan masuk neraka.

Tanpa Nama berkata...

Satu persoalan yang ditimbulkan oleh seorang ustaz yang mengkaji syiah ni semasa di universiti. Salah seorang guru imam shafie, pengasas mazhab yg kite guna pakai skrg ini ialah imam jaafar iaitu antara imam yg besar dlm fahaman syiah. Itu mcm mane tu? Adakah imam syafie juga syiah sebab belajar dgn imam jaafar? Itu persoalanyg sering aku tanye ustaz2 ahlil sunnah dan sampai skrg tiade jwpn.

Tanpa Nama berkata...

salam TT, gua rasa persoalan syiah dan sunni ni, elakkan berbincang di blog saja.. perbahasannya panjang.... telahpun banyak cendikiawan dan ulamak2 kedua2 pihak membahaskannya, berdebat beratus2 tahun lamanya.. hasilnya? sunni dan shiah tetap akan dan masih berbalah hingga kini..dan sampai 8 kali kiamat pun, ianya tetap tak habis berbalah.. secara realitinya, syiah ini satu duri dalam daging, yang diperguna oleh yahudi melalui gagasan PBB untuk membunuh umat islam..ini realpolitik yang TT gagal baca sekian lama.. tanpa bantuan syiah, umat islam yang rata2nya bermazhab sunni sukar dibendung, dikawal dan ekonomi barat dan yahudi akan berkecai..

banyak persoalan tak akan terungkai jika diteruskan perbahasan bebal ni..ak ada ilmiah lagi untuk dibincangkan.. macam bandingkan emas dengan tayar lori jer bezanya.. lu lihat sendiri apa ada video di youtube, dan sendiri buat pilihan.. jangan dengar saja..sambil2 tu, kenali buku2 syiah dan beli, baca dan kaji, begitu juga kenali buku2 sunni dan beli, baca dan kaji.. buat perbandingan sendiri dengan berjumpa sendiri dengan ustaz2 syiah dan sunni tersohor, ulamak2 kedua2nya tersohor untuk mendapatkan pandangan mereka.. jangan hanya kaji, baca dan dengar saja.. minta pandangan kader2 mereka sama..

ini soal akidah.. lu sosialis, akidah lu tiada tuhan.. tiada akidah.. gua raser lu tak patut laga2kan org yg percayakan tuhan..syiah dan sunni tiada kaitan dengan UMNO atau PAS..rata2 mereka berkecuali menyokong mana2 parti, sbb mereka bila dapat kuasa nanti, maka tugas2 yahudi melalui PBB akan berjalan.. lu layak bincang berkenaan kepercayaan pagan dan seumpama dengannya.. ie.. kalo lu nak kawen, lu kene cari minah paganist jugak.. sbb tu lu akan jadi gagalist selama2nya.. sbb paganist cuma org asal saja yang ramai..minah cun, payah nak cari..lu mau ker? taste tak macam minah ronggeng kat jalan telawi la.. bukan gua nak hina, ini taste lu kan??

mengikut keempat2 imam besar sunni, hanbali, shafei, maliki dan hanafi.. banyak lagi imam2 yang cerdik pandai selepas mereka2 ini, menyatakan sudah cukup berbincang kekhilafan sunni-syiah.. persoalan ini telahpun 1200 tahun dulu dirungkaikan.. syiah adalah bukan agama.. mereka tiada kaitan dengan agama islam.. mereka berpura2 sebagai satu aliran dari islam lalu menyelusup masuk untuk menyerupai seakan2 agama.. akhirnya berpura2 islam mcm eee berpura2 menjadi melayu.. kitab mereka bukannya al-quran.. tapi kalu lu tanya, mereka cakap quran juga kitab mereka.. semasa minoriti, mereka nampak baik.. contoh, biarpun minoriti berkuasa seperti di syria yang hanya sekitar 12-15% syiah berbanding sunni 72-80%, mereka khianat dan suka menyiksa dan membunuh dengan bantuan israel, PBB, Hizbullah dan Iran.. apatah lagi bila mereka majoriti.. lu banyangkan..

lu bukannya tak faham trend PBB, tapi sengaja buat2 pekak.. PBB ni, mengkala negara islam ada kes, derang buat pekak jer.. lengah2kan sehingga sudah berpuluh dan beratus ribu mati disiksa dan dibunuh, (lu pun paham kisah yang lu sendiri nukilkan dalam beberapa rampaian tuliasan lu berkenaan penjualan senjata dan illuminati, tapi hairan, ini kes kecik saja, lu gagal nampak dengan terang) selagi kepentingan zionis dan kristian terjaga.. lantak lu la.. lu tengok kes timor2.. kejap jer selesai.. sama juga kes iraq ceroboh iraq keatas kuwait.. 3-4 hari jer selesai.... bila dah jatuh kerajaan2 syaitan mesir, libya, tunisia ini, barulah terjumpa naskah perjanjian haram mereka dengan PBB yang ternyata akan berusaha bersungguh2 untuk menjaga kepentingan Israel..bayangkan jika syria jatuh kpd sunni 80%, israel tiada tempat bergantung lagi..ianya terkepung dengan negeri2 sunni yg mana tidak menjadi tembok penghalang untuk israel menjadi binasa kelak..

lu jangan lihat hal realpolitik saja.. lu kene lihat risikan tentera sama kalaupun tak nak amik agama sebagai sandaran.... gua tak harap, tulisan pendek gua ni disiarkan dalam blog lu.. cukup sekadar lu baca pun, gua sudah rasa ok.. tapi kalu nak siarkan, siarkan semuanya sekali.. jangan tinggal satu titik dan hurup pun..

hidup bertamarrod!!!!

Tanpa Nama berkata...

Syiah bukan ajen yahudi..bukan dari abdullah bin saba...!!! bukan ada teori konspirasi...

kenapa orang melayu bangang sangat kena tipu dengan tok arab yusuf qardaawi...tak faham politik dunia asyik duduk dalam tempurung kepala ...tengok video youtube pun kena tipu dgn FSA...denga puak wahabi al-qaidah....

Tanpa Nama berkata...

Wahai bani Melayu yang suka membangangkan diri sendiri...kalau syiah dok hentam sahabat..atau kafirkan sahabat yang kafir..apa masalahnya?
Rukun Iman ada 6 ..rukun islam ada 5..ada tak masukkan sahabat dalam rukun islam dan iman?????

Tanpa Nama berkata...

Kalau duduk kat geng reformasi tapi soal syiah sunni masih ikut lagi UMNO..baik terjun dalam perkasa je...