Rabu, 7 Ogos 2013

SHIAH SEMAKIN BERKEMBANG



PUTRAJAYA 5 Ogos - Kementerian Dalam Negeri telah mengesan terdapat kira-kira 250,000 pengikut Syiah yang bergerak aktif selepas mengenal pasti 10 kumpulan itu di negara ini. 

 Ketua Setiausahanya,  Abdul Rahim Mohamad Radzi (gambar) berkata, faktor perkembangan teknologi maklumat telah menyebabkan fahaman Syiah disebarkan menerusi laman sosial dan media sosial dengan pantas.
"Jika 10 tahun dahulu kumpulan ini terdiri daripada kumpulan minoriti dengan tiga markas sahaja tetapi sekarang markas mereka sudah ada di hampir setiap negeri," katanya di sini hari ini.



GURU IMAN SHAFIE SEORANG SHIAH

Satu persoalan yang ditimbulkan oleh seorang ustaz yang mengkaji syiah ni semasa di universiti. Salah seorang guru imam shafie, pengasas mazhab yg kite guna pakai skrg ini ialah imam jaafar iaitu antara imam yg besar dlm fahaman syiah. Itu mcm mane tu? Adakah imam syafie juga syiah sebab belajar dgn imam jaafar? Itu persoalanyg sering aku tanye ustaz2 ahlil sunnah dan sampai skrg tiade jwpn. on PENCERAHAN DAN NASEHAT DARI PEMBACA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/6/13

WAJIB MEMBACA
AKU DAH LAMA JADI SYIAH...MAS DULU BELAJAR KAT UM...PUNCANYA AKU DENGAR MACAM-MACAM FITNAH KAT SYIAH...LEPAS TU AKU PUN BELAJAR TENTANG SYIAH...BUAT PERBANDINGAN ANTARA MAZHAB....MEMANG SUSAH NAK JADI SYIAH NI...KENA STUDI BANYAK PERKARA...KENA STUDI AL-QURAN....HADITH...SEJARAH...BAHASA ARAB SECARA MENDALAM...

AKHIRNYA OTAK RASIONAL AKU DAN HATI AKU TIDAK DAPAT MENOLAK SYIAH LAGI YANG AMAT SESUAI DENGAN FITRAH...AKU PUN JADI SYIAH...SO NAK JADI SYIAH BUKAN SEKADAR MELOLONG KAT SANA SINI KAFIR SANA SINI...CAKAP BODO-BODO...TAK JADI....

JANGAN INGAT ORANG MASUK SYIAH ORANG JAHIL... "SAPA YANG TAK KENAL RASULULLAH TAK KENAL ALLAH..SAPA YANG TAK KENAL AHLUL BAIT AS TAK KENAL RASULULLAH...SIAPA YANG TAK KENAL ALI AS, FATIMAH AS, HASAN AS, IMAM HUSAYN AS...ZAINAB AL-KUBRA...MEREKA TIDAK MENGENAL RASULULLAH SAW...TIDAK MENGENAL AJARAN ISLAM YANG BENAR...

TIDAK MENGENAL ALLAH SWT... TAK CAYA CUBALAH STUDI TENTANG SYIAH DARI PANDANGAN SYIAH SENDIRI BUKAN DARI PANDANGAN YUSUF QARDAWI DAN SEWAKTU on PENCERAHAN DAN NASEHAT DARI PEMBACA
Publish | Delete | Spam
Anonymous

on 8/6/13




SILA KLIK IKLAN INI

-----------

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jantan betina yg suka turut nafsu seks mmg seronok dgn muta'ah syiah. Aku pn teringin, tapi takkan nak masuk ajaran sesat/neraka kerana nak kejar sek......na'uzubillah

Tanpa Nama berkata...



agama syiah macam agama hindu je aku tengok..

boleh sambut weil-weil sme2..

terus masuk neraka weil..

Tanpa Nama berkata...

blfiedimam mahdi syiah dah keluar dari tempat sembunyi..

tapi muka xleh tunjuk lg..nanti x suprise pulak..

syiah jadian kat malaysia xnak g baiah ke??

kah kah kah

bila dah sesat..mcm2 boleh reka..

takut hilang pengaruh..

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Cuba tanya TT dgn ikhlas, dia suka shiah krn sayang saidina ali ra ke atau sebab suka banyak bu**t ......ckp btl2!!

Tanpa Nama berkata...


kenapa syiah halal mut'ah?

sanggup ke anak kandung sendiri kena mut'ah?

Tanpa Nama berkata...

1) Kesian pada pembacaan kamu yg miskin. Imam Jaafar Sadiq hidup semasa dgn Imam Abu Hanifah, iaitu depa ni tabi'ien. Masa masa pulak Imam Syafi'ie sempat berguru dgn dia? (2) Bila orang still nak masuk Syiah "setelah membuat perbandingan mazhab", maka sempurnalah kegababan kebonsaian kebangangannya. (3) Aku cakap begini sebab aku tau kau akan siar, Bro Isham. Sebab kau fanatik pada dua perkara: satu, ketepatan info. Dua, keberanian mendengar pendapat berbeza demi nak dapat ketepatan tu. So korang bertiga dan semua pembaca tolong paham bahawa sistem tapisan sumber dalam Islam adalah yg pertama dan terhebat dalam tamadun manusia. Means, kalau kamu tak pernah tau details macam mana ulama2 hadis dan ulama2 rijal (dua bidang yg jalan serentak), buat kerja, tak payahlah ada hati nak kata yg korang ni pernah tau apa2 pasal "perbandingan mazhab". Memualkan!

Tanpa Nama berkata...

Salam...

Jikalau begitu, Ali AS dan Fatimah AS adalah stiah. Sekiranya anda betul-betul mengenali imam Jaafar. sudah pasti anda tahu jawapanya. jangan mudah terpedaya wahai sahabat. syiah bukan dari Rasulullah.

KENAPA SYIAH TIDAK MENGIKTIRAF PARA SAHABAT RASULULLAH TERUTAMANYA ABU BAKAR, UMAR DAN MUAWIYAH?? NABI MUHAMMAD SENDIRI MENGIKTIRAF MEREKA..

Irham Ibrahim berkata...

Syiah?

Kelar badan sampai berdarah-darah?

Lumur muka dengan tahi imam?

*Kembali la kepada jalan Islam yang sebenar....

Tanpa Nama berkata...

Salam bro. mana sumber yg kamu dapat mengatakan Imam Shafie tu guru Syiah bro? cuba tunjukkan bro kalau awak berani.

Kalau dilihat dalam byk sumber Imam Syafie lah antara org yg kuat menentang Syiah ni bro.. Cuma waktu dia di Baghdad dia difitnah sebagai Syiah oleh pemerintah atas sebab fitnah memandangkan perbalahan mazhab Fikah pada ketika itu.. Bahkan Imam Syafie sndiri telah meluahkan perasaannya apabila dia dituduh sbg Syiah bro..

Mgkn awak lupa bro atau buat2 tak tau ttg sttment Imam Syafie berkenaan Syiah " Aku tidak pernah berjumpa suatu kumpulan yg paling dusta melainkan kumpulan Syiah Rafidah'.

Bro, satu lagi kalau awak nak studi jgn lupa wat perbandingan jugak ye.. Bukan apa, Syiah ini suka claim kononnya diorang byk studi la katakan sampai jumpa kebenaran syiah..

Bro, member gua ramai jugak la yg buat kajian ttg kegilaan Syiah ni ada yg peringkat PhD pun ada, tapi yg jumpanya perkara yg tak betul la bro.

Ok la bro, jgn marah ye.. diskusi la katakan.. Jgn memaki hamun gua plak ye.. yelah, Syiah kan suka memaki hamun org.. Chowww...

Tanpa Nama berkata...

laa... mana iklan ni? nak klik byk kali biar tt dpt duit raya.

kampong lad berkata...

shafie bukan syiah, cuma pecinta ahlul bayt. cabang2 syiah semuanya dari keturunan hussien bin ali. soalan: mana keturunan hassan bin ali?

Tanpa Nama berkata...

Semua tuduhan di atas telah beratus tahun dijawab...tapi aku pelik gak...macam mana lepas lebih 200 tahun kewafatan Rasullullah baru ada pengikut empat imam ni...sebelum tu ikut sapa...ikut suka ka atau macam mana...tapi kalau terus menerus menyebar fitnah pun tak elok....korang dok melalak dalam ni menuduh macam macam tapi kenyataannya...di luar sama banyak jawapan boleh dicari menepis tuduhan tuduhan di atas....kan lebih elok buat debat dengan syarat wakil syiah tak boleh menggunakan kitab syiah...semua rujukan hanya boleh guna kitab ahlil sunnah jee...kita tengok depa mau ka tidak....tak payah dok menuduh macam macam...buang karan saja

Tanpa Nama berkata...

Akibat malas BACA DAN BUAT KAJIAN maka keluarlah soalan-soalan yang bodoh...halo bro lu orang semua geng reformasi...geng keadilan maka kena adil semua perkara...Contoh soalan bodoh tanpa buat kajian..kenapa syiah halalkan mut'ah...Jawapan:
1. Nabi halalkan mut'ah dan tak pernah diharamkan oleh al-Quran dan Nabi sendiri.
Tak caya? Baca Sahih MUslim Bab Nikah Mut'ah:
Abu Zubair berkata, “Aku mendengar Jabir ibn Abdillah berkata:
“Kami bermut’ah dengan emas kawin (mahar) segenggam kurma dan tepung untuk jangka waktu beberapa hari di masa Rasulullah saw. dan masa Abu Bakar, sampai Umar melarangnya kerena kasus Amr ibn Huraits.”
KENA FIKIR:
Ni sahabat Nabi seperti bintang di langit mengaku bermut'ah (BUKAN SEORANG ..DIA SEBUT KAMI BUKAN AKU)pada zaman Nabi saw...kemudian buat lagi pada zaman khalifah Abu Bakar dan pada zaman khalifah Umar yang kemudian mengharamkannya..Apa ko ingat ni sahabat Nabi berzina ke? Kalau zina dah tentu dia tak boleh riwayatkan hadith sebab dah kena rejam!!!!! Yang haramkan ialah khalifah Umar bukan Nabi!!!!! Bukan al-Quran..
2. bukak kitab tafsir al-Qurtubi tengok ayat 24 surah al-Nisa..Ibn Abbas kata...kalau Umar tak haramkan mut'ah tentu tak ada orang yang berzina kecuali orang yang benar-benar jabat!!!!
3. Kalau malas lagi nak baca..bukak buku Halal dan Haram dalam Islam oleh ulama Wahabi wal Nato S. Yusuf Qardhawi ..tengok bab kawin mut'ah...hi.hi...apa dia cakap????
Kemudian tahu tak apa tu nikah misyar arab!!!

Jangan dok melalak maki hamun tapi otak macam UMNO NGOK!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sanggup ke anak kandung sendiri kena mut'ah??? Lagi bodoh soalan....macam tanya soalan sanggup ke anak kandung kena poligami dengan jantan tua????? Atau tanya soalan sanggup ke diri sendiri kawin dengan minah gigi tak ada...atau minah sewel..atau minah gemok!!!!!??? Bodoh punya soalan!!!

Benda yang halal tetap halal..kalau kau tak sanggup ...tak ada orang paksa pun..
Ada ke paksaan dalam perkahwinan??? Ada ke paksaan dalam poligami?? begitu juga mut'ah!!! Benda yang halal dan harus bukan wajib ko buat!! Ada orang tak kawin pun sampai tua....tak berdosa pun!!!


Tanpa Nama berkata...

KEPADA SUNNI TEGAR WAL WAHABI WAL UMNO NGOK....YANG KUAT MENJAGA AKIDAH CUBA JAWAB SOALAN INI:

BOLEHKAN TUHAN KAMU MASUK DALAM BOTOL??????

Tanpa Nama berkata...

Adat orang melayu bro...malas dan malas sesangat....nak huat macam mana...kau banyak banyak la bersabar dengan puak puak ni...depa ni tau boh saja...nak ambik tahu pun kalau ada yang bagitahu...harapkan diri sendiri lambat laa sikit...apa yang kau cakap tu memang dah lama dok ada dalam kitab aswj...tapi persoalannya ada ka yang membaca...ada ka yang ambil tahu...maka jadinya perkara tu hanya terbungkam dalam buku la buat selamanya...tak diambil manfaat buat sekalian umat...kah kah kah...apapun kau punya maklumat yang sedikit ni banyak manfaatnya...

Tanpa Nama berkata...

bahasa maki hamun mamat syiah ni pun dah tau takat mana akhlak dia..dah tentu mamat ni sokong mutaah ..boleh main free kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Wr Wb

Berkenaan dengan masalah Imam Syafie berguru kepada Jaafar As-Saddiq, sila maklum bahawa Syiah menganggap bahawa Sayyidina Ali adalah Imam pertama mereka.

Tetapi adakah Sayyidina Ali seorang Syiah ? Tidak. Syiah juga menganggap Sayyidina Hassan dan Hussein juga sebagai Imam-Imam mereka. Tetapi adakah Sayyidina Hassan dan Hussein orang Syiah ? Tidak.

Imam Jaafar Al-Siddiq hanya dianggap Imam bagi orang-orang Syiah oleh orang-orang Syiah sahaja. Itu tidak menjadikan Imam Jaafar Al-Siddiq seorang Syiah.

Maka itu, tidak tepat untuk kita katakan bahawa Imam Syafie belajar dari seorang Syiah. Ini kerana Imam Syafie sendiri menolak Syiah - Imam Asy-Syafi'i berkata: "Saya belum melihat seorang pun yang paling banyak bersaksi/bersumpah palsu (berdusta) dari Syi’ah Rafidhah." ( Adabus Syafi’i, m/s. 187, al-Manaqib karya al-Baihaqiy, 1/468 dan Sunan al-Kubra, 10/208 ).

Jadi adakah Imam Syafie secara sedar akan belajar dari seseorang yang nyata Syiah ?

Tentu sekali tidak.

Tuan minta penjelasan - nah, ini insha allah penjelasannya.

Tanpa Nama berkata...

Kecenderungan orang syiah mencemuh dan mengutuk para sahabat Nabi r.hum., bahkan lebih parah lagi melabelkan mereka sebagai munafiq dan kafir. Mereka melontarkan tuduhan bahawa sahabat menyembunyikan fakta-fakta penting agama dan juga menyelewengkan al-Quran. Justeru mereka meragui kebenaran dan kesahihan ajaran Islam yang ada pada hari ini lantaran ianya dibawa oleh sahabat Nabi s.a.w dan sebagai alternatif mereka cuba menampilkan satu bentuk ajaran lain yang kononnya datang dari anak cucu Nabi s.a.w. (Ahlul bait)

Syi‘ah ialah golongan yang mendakwa Sayyidina ‘Ali lebih utama daripada sahabat-sahabat lain dan mengkafirkan sahabat-sahabat yang lain. Inilah perkara pokok yang membezakan golongan Syi‘ah daripada golongan-golongan Islam yang lain. Terdapat beberapa banyak aliran di dalam Syi‘ah itu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Panjang lebat kau maki hamun yee syiah.
Kau kenal ahlul-bait?
Aku rasa kau senget. Cuba check balik senarai ahlul bait kau yg berpilih pilih tu.
Kenapa agaknya syiah cinta ahlul bait tp mengkafirkan Aishah RA isteri Baginda SAW sendiri yek?

Kenapa zikir zikir mengkafirkan sahabat sahabat yg lain menjadi keutamaan Syiah berbanding bertasbih bertahmid kpd Allah itu sendiri??

Kenapa imam imam Syiah bole di klaim maksum??

Aku pulangkan balik ngok engkau tu. NGOK!!!

Tanpa Nama berkata...

Panjang lebat kau maki hamun yee syiah.
Kau kenal ahlul-bait?
Aku rasa kau senget. Cuba check balik senarai ahlul bait kau yg berpilih pilih tu.
Kenapa agaknya syiah cinta ahlul bait tp mengkafirkan Aishah RA isteri Baginda SAW sendiri yek?

Kenapa zikir zikir mengkafirkan sahabat sahabat yg lain menjadi keutamaan Syiah berbanding bertasbih bertahmid kpd Allah itu sendiri??

Kenapa imam imam Syiah bole di klaim maksum??

AMK berkata...

Bapa Imam Shafie keturunan datuk Nabi.
Mak Imam Shafie keturunan Saidina Ali.
Imam Shafie darah Quraish.

Guru Imam Shafie yang Imam Jaafar tu sendiri tak macam Shiah hari ni. Shiah hari ni mempergunakan nama Ahlul Bayt.
Ada antara imam 12 mereka beri nama anak mereka dengan nama Abu Bakar, Umar & Usman.

Logiknya, Saidina Ali, Saidina Hassan & Saidina Hussein, Imam 12, dan Ahlul Bayt sendiri tak terlibat pun dengan pertikaian Shiah-Sunnah. Cuma fakta sejarah diseleweng puak Shiah harini untuk timbulkan kebencian dan kepentingan peribadi pemimpin mereka.

Tanpa Nama berkata...

Dude... Ko ada anak dara tak? Pinjam jap nak kawin mut'ah ehehe..btg da gatal ni..