Jumaat, 20 September 2013

BAGAIMANA ZALIM DILAKUKAN



DARI TEATER BILIK SULIT


DARI FACE BOOK

MODUS OPERANDI UNTUK PENJARAKAN OKZ. 

Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Kangsar tahu bahawa untuk terus memenjara OKZ adalah sukar kerana mereka akan mengemukakan rayuan untuk hukuman ditangguh.(Ini adalah hak sesorang yang dituduh atas apa jua tuduhan). Jadi untuk mamastikan mereka dipenjara, penghakiman harus dibuat pada hari Jumaat khas, iaitu hari Jumaat yang mana hari minggunya adalah panjang. Hari Jumaat 13 Sept bersesuaian kerana hari Isnin berikutnya (17 Sept) adalah cuti umum. 

Apabila Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Kangsar menjatuhkan hukuman, beliau juga memutuskan supaya mereka tidak tanpa dibenar merayu penangguhan hukuman di mahkamah tersebut. Dengan ini mereka terpaksa ke panjara pada hari itu. Dengan itu juga, memandangkan Isnin cuti, permohonan penangguhan hukuman yang akan dibuat di mahkamah lain, iaitu Mahkamah Taiping hanya boleh dikemukakan pada hari Selasa. Dan didengar pada Hari Khamis. 

Walau pun mereka dibebas sementara menunggu rayuan, penguasa zalim telah berjaya memenjarakan mereka selama TUJUH hari. Sedangkan menurut undang-undang mereka belum bersalah selagi semua proses rayuan belum selesai!

NOTA
okz = orang kena zalim

SILA IKUTI MAHKAMAH RAKYAT
BICARA TIPU PRU13

SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal

--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memang zalim perlakuan mereka ini....semoga Allah swt menghukum mereka pula kelak...

Tanpa Nama berkata...

kalau kerja kerajaan maknanya mereka dah tak layak? Jawatan mereka akan terlucut dengan sendirinya? Ker guane??

Tanpa Nama berkata...

Selagi rakyat berjaya dtakutkn oleh regim umno ini selagi itulh dia berkuasa. BKN tkde yg berani tpi yg takut lebih ramai. Aku suka benor protes rakyat Mesir dgn enggan bayar bil letrik.Camne kalo kita pakat tknk byr cukai, tknk byr tol,aes selagi dia x buang sistem pru keparat tu??