Rabu, 11 September 2013

MAMAK PUTEH LAWAN MAMAK ITAM



KOMENTAR TUKAR TIUB
pertempuran ini
tidak ada sangkut paut dengan sepaktakraw
tak ada sangkut paut dengan sukan
ini berebut harta perang
sepaktakraw ini hanya kain selimut
digunakan untuk rompak duit rakyat

inilah yang telah
inilah yang sedang
berlaku bertahun tahun

NAJIB TAK ADA PILIHAN

Berita Utama


‘Tak ada adab!’

Kuala Lumpur: Biadab! Itu reaksi keras Presiden Persatuan Sepaktakraw Malaysia (PSM) Datuk Ahmad Ismail terhadap Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang membidas badan induk sukan tradisi itu sejak kebelakangan ini susulan kemerosotan prestasi di pentas antarabangsa.
“Pada saya kenyataan beliau itu biadab, semua sukan dihentam...apa sukan yang beliau bantu? Mana program sukan, saya tidak pernah tengok sejak (menjadi menteri),” katanya semalam.
Reaksi keras Ahmad itu susulan kenyataan Khairy yang mahu menyekat peruntukan kepada PSM susulan kekalahan skuad negara kepada Korea Selatan di final Siri Super ISTAF India baru-baru ini sekali gus menimbulkan reaksi pelbagai pihak.

Antara yang berada dalam pertimbangan Khairy adalah menyekat peruntukan RM1 juta setahun yang diperoleh PSM dan rancangan badan induk sepak takraw itu untuk menjalankan program bernilai RM8.8 juta.
“RM1 juta yang disalurkan kepada PSM itu dilihat beliau seolah-olah besar. PSM tidak menerimanya terus ke dalam akuan kami sebaliknya ada yang dibayar terus kepada pihak tertentu seperti pemain, peralatan sukan, kejohanan dan sebagainya. Saya ingin rakyat faham dan sedar mengenai perkara ini.
 “Malah apa kuasa beliau untuk menghalang kami berjumpa Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) yang juga Penaung PSM bagi membentangkan program yang bernilai RM8.8 juta itu. Ini program kami selama 17 bulan (bermula Ogos lalu) sehingga Disember tahun depan yang merangkumi pelbagai aspek seperti pembangunan, pentadbiran, pertandingan dan sebagainya.
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... SATU MAMAK PUTEH DARI TANJUNG.... kah kah kah..
kah kah kah..SATU LAGI MAMAK ITAM DARI  KEDAH... kah kah kah...
kah kah kah..MAMAK ITAM INI MENYAMAR DARI NEGERI9..kah kah kah..
kah kah kah...ORANG NEGERI MUSTAHIL LEGAM....kah kah kah...
kah kah kah... DUA MAMAK SEDANG BEREBUT HARTA PERANG... kah ah kah..
kah kah kah... INI PROJEK...INI MASYUUUUUK.... kah kah kah...
kah kah kah... LAGI BANYAK GADUH LAGI BAIK... kaha kah kah...
woit... BUNUH JANGAN TAK BUNUH....kah kah kah..
kah kah kah..TERAJANG...JANGAN TAK TERAJANG.... kah kah kah

FORUM MALAM INI
DI MENARA MPAJ
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tingga
--------

6 ulasan:

Awanama berkata...

Woit bapuk tua . Kamu melihat lah kroner kamu Hitam juga.
Pundek lah lanchow

Awanama berkata...

Menteri kena ingat, tujuan sukan bukan untuk memungut pingat emas semata-mata..... sukan mempunyai tujuan serampang dua mata, untuk perpaduan, kesihatan dan sebagainya. Jadi, kalah kepada korea selatan bukan bermakna sukan sepak takraw itu gagal sepenuhnya.

Kalau tujuan menubuhkan persatuan sepak takraw hanya untuk pingat emas, maknanya dah lari dari tujuan asal. Menyekat sumber kewangan untu sepak takraw akan menjadikan sukan itu makin merosot dan akhirnya dilupai.

Jadi, kalau satu hari nanti sukan sepak takraw mati dan pupus, menteri KJ lah yang perlu dipertanggungjawabkan.

Lagi satu, tujuan ditubuhkan kementerin sukan bukanlah untuk menghukum pihak yang bermati-matian memajukan sesuatu jenis sukan tersebut. Tanya pada menteri KJ, apa sumbangan kamu untuk memajukan sukan sepak takraw negara??

Awanama berkata...

oi, jangan tak tau! bola, badminton dan sepaktakraw adalah 3 sukan paling digemari org2 melayu di kampung2 dan pekan2 kecil. mereka tak pernah demand kat kerajaan nakkan padang golf atau litar f1 yg bernilai juta2 ringgit dibina di kawasan mereka. mereka sudah cukup suka bila ada padang dan gelanggang yg ringkas lagi sempoi utk 3 sukan ni. mereka tak ambik pot pasal teman wanita tiger woods atau bini lewis hamilton atau awek2 cun lagi seksi yg sering mengendeng kat padang golf atau pit f1 atau stadium tenis. mereka sudah cukup puas bila peluh masing2 memercik tika bersungguh2 main bola, badminton atau sepaktakraw tanpa perlu minah2 rempit pun hadir menonton.
kepuasan mudah lagi murah tsnpa perlu keluar juta2 mahupun ratus ribu ni lah yg diambil kesempatan sepenuhnya oleh ketuanan.
setakat keluar belanja 3-4ratus beli jersi, 2-3biji bola dan net baru, tambah 2-3ribu lagi tumbang kambing buat majlis jamuan, selamba je individu2 ketuanan yg nak bergelar yb dan yg nak menang pemilihan bahagian ni "belanja", tapi jangan silap, serupa macam menteri tak guna duit sendiri beli petrol, depa ni jugak tak guna duit sendiri beli jersi semua tu. apalagi, mintak sumbangan la dari kontrektor, dari arkitek, dan dari macam2 syarikat lagi la yg pernah ada berurusan, apatah lagi sykt yg memang dia "tolong" dapatkan projek, inilah saya tolong awak, awak tolong saya. total belanja: 3ribu. total sumbangan: 5ribu. baki 2ribu: sendiri poket la. ok lah, bagila 2-3ratus kat ketua cawangan suruh bagi2 dgn "budak2 dia".
fuh! masyuk jugak industri sepaktakraw ni.

DDKB berkata...

tak kira siapa paegang sukan di malaise...sealagi paemaegang paemaegang botoh....opps solly...baoutoelll baesar dan kancu kancu nyerrr ada dalaem......saelagi ituk saukan dimalaise ini tigaga baerguna....boedoh kah kami raekyat menilai atai bodoh kah maereka kerrana asal sewelesi......

Awanama berkata...

hahaha..apa pula sumbangan presiden psm pada negara? setakat manjang kalah, baik takyah wujud terus jawatan tu..main kampung je le..

Awanama berkata...

last2 banglasia juga yang menang..hahaha...