Jumaat, 27 September 2013

SIAPA DIA PEMIMPIN TULIN PERJUANGAN






KOMENTAR TUKAR TIUB
tahun ini 
tahun pertanding dlam partti pas
tahun hadapan 
dalam bulan dua pertandingan dalam pkr
cukup senang untuk memahami siapa yang betul betul memimpin

kita lihat siapa yang dapat laporan dari utusan
kita lihat siapa yang dapat lipuan dari tv3
kita lihat siapa dfi temu bual oleh media gerombolan

siapa yang ada laporan dari media gerombolan
itulah musuh parti
itulah musuh rakyat

di malaysia ini  nak faham
pemimpin tulin
dengan pemimpin palsu cukup senang
jangan lihat janggut 
jangan lihat lilitan serban
ini semua decoy

perhatikan pemimpin mana
yang turun naik mahkamah
perhatikan juga pemimpian mana
yang berani ke hadapan bila di jalan raya

ketahuilah diri kamu
ketahuilah musuh kamu
seratus pertempuran
seratus kemenanagan

Kepimpinan ulama dan Unit Amal dari Iran, kata Mat Sabu

Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) menegaskan untuk kesekian kalinya beliau bukan Syiah tetapi hanya membawa nilai-nilai baik dari Iran untuk diamalkan di negara ini.
Mohamad berkata, beliau dan rakan-rakannya yang membawa konsep kepimpinan ulama, Unit Amal bahkan lagu Unit Amal dari Iran ke dalam PAS.
"Adakah kesemua mereka menjadi Syiah kerana saya membawanya dari Iran. Sudah tentu tidak," katanya dalam wawancara khasnya dengan The Malaysian Insider sambil bercerita, kurma dari Iran pun dilarang makan kerana takut dituduh Syiah.


SEJARAH 
PERJUANGAN RAKYAT
SILA KLIK IKLAN YANG DILIHAT
dana dari iklan akan di wakaf
kepada dapor jalanan
projek memberi makanan kepada
warga kota tanpa tempat tinggal
----------

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bubarkan majlis syura sbb tiru syiah. bubarkan unit amal sbb tiru syiah. semua copycat.

amalkan jihad nikah. Team gagalist elok pergi Syria dpt kawin free.
http://abna.co/data.asp?lang=15&id=464212
takbir 3kali dan wanita tu jadi milik anda.
http://www.alhadathnews.net/archives/75218
bila dah mengandung anak yang tak tau sapa ayah dan kena aids baru dihantar pulang.
http://en.alalam.ir/news/1518459

Tanpa Nama berkata...

ni taqqiyah namanya bro

Tanpa Nama berkata...

ni taqqiyah namanya bro

Tanpa Nama berkata...

jgn bawak balik nikah mutah dari iran sudah la

Tanpa Nama berkata...

mat sabu pemimpin tulin???

ke pemimpin tuli???

kah kah kah

khomeini ckp Al Quran di ubah

kenapa mat sabu diam???

mat sabu cakap die lawan orang zalim

kenapa die tak lawan si basyar al bangsat bunuh orang islam???

basyar tu islam kah???

bukan ke pengikut basyar sembah die???

mana mat sabu??? kenapa tak lawan orang buat syirik???

mat sabu tahu ke ape itu islam???

jari tengah kpd mat sabu


Tanpa Nama berkata...

Ko omno bahagian mana? Pasir mas ke? Atau titi besi tempat paria madey? Hehe sebab cakap ko tu serupa cakap berahim katak dan serupa ngan cakap madey. Hehe. Apa ko tak cakap najibultuya ngan madey pemimpin tuli? Dah banyak kali rakyat beritau tapi buat muka tembok. Hehe. Kenapa ko tak cakap madey maha firaun maha zalim? Hehe. Kenapa ko tak cakap omno tak mau pi perang jihad lawan asad? Hehe. Siapa yg yg menikus kekejaman di syria dan mesir kalu tak omno. Kenapa omno tak lawan orng biat syirik? Rejim mesir tu islam ke? Rejim asad tu islam ke? Kenapa omno diam. Ko ni tahu apa tentang islam ko omno mana tahu. Hehe.

Jari tengat buat ko.

muaaah kah kah kah.

"JANGAN SELINDUNG DI SEBALIK ISLAM"

Yg benar

kaki ganyang dalam PKR.

Tanpa Nama berkata...

Brother mat bronson solat sekali dgn gua rilek je takde plak yg pelik2 guna tgk.. suka2 je nk ckp Abg mat bronson syiah.. Kat gombak masjid syiah rilek je operasi hapah tk kene ape...

Tanpa Nama berkata...

Syeikh Ali Jum'ah dalam wawancara bersama saluran televisyen al-Arabiya kelmarin menjelaskan bahawa beliau menerima fatwa pemimpin tertinggi Revolusi Islam Iran Ayatullah Sayid Ali Khamenei tentang haramnya penghinaan terhadap simbol suci Ahlusunnah.

Beliau juga turut mengalu-alukan seruan para ulama Syiah Iraq yang meminta pengharaman sebarang penghinaan terhadap sahabat Nabi di atas minbar dan di dalam ucapan. Ali Jum'ah berkata, "Kewajipan semua ulama Ahlusunnah ialah bekerjasama dengan pengikut Syiah di seluruh negara Islam."

"Dari perspektif fikah, Syiah lebih maju dari Ahlusunnah, ini dapat dilihat dalam fatwa-fatwa marja' besar Syiah," jelas beliau lagi.

Sambil menegaskan beliau sendiri tidak pernah melihat sebarang penghinaan terhadap para Khulafa Rashidin dan para isteri Nabi dalam kitab asli Syiah, beliau menegaskan, "Fatwa Pemimpin Tertinggi Revolusi Islam Iran merupakan salah satu jasa besar beliau terhadap Islam dan umatnya, yang mana ia amat membantu perpaduan."

Menceritakan pengalaman beliau bersama para ulama Syiah dalam beberapa persidangan di peringkat global, beliau berkata, "Dalam pertemuan-pertemuan ini, para ulama Syiah berkata kepada saya bahawa penghinan terhadap Khulafa al-Rashidin dan isteri-isteri Nabi bukanlah dilakukan oleh pengikut Syiah, bahkan ianya dilakukan oleh musuh-musuh perpaduan Syiah dan Sunni di mana mereka ingin mewujudkan sektarianisme dalam dunia Islam."

Dalam wawancara tersebut beliau juga menganggap bahawa seorang Sunni dibolehkan menuruti fatwa-fatwa dan fikah Syiah. Katanya lagi pembolehan tersebut juga pernah diputuskan oleh ulama besar Mesir dan syeikh al-Azhar seperti Syeikh Mahmud Shaltut. "Ini disebabkan tidak ada perbezaan antara Syiah dan Sunni menurut pandangan kami."

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana Syeikh Ahmad Amin Antaki menerima Syiah?

Apakah dalil untuk beribadat menurut mazhab Syafi'i? Apakah ada ayat al-Qur'an dan hadis? Aku tidak mempunyai sebarang ayat atau riwayat untuk berdalil tentang kesahihan berpegang dengan salah satu mazhab Ahlu Sunnah.

"Kataku: Dalilnya ijma'. Jawab beliau: Ijma' tidak dapat dipakai, kewujudan ijma' adalah mustahil kerana penyokong-penyokong mazhab saling berselisih faham tentang yang mana satu berada dipihak benar. Oleh itu bagaimana mungkin ijma' dalam perkara ini dapat direalisasikan?

"Lantas aku meminta dalil kesahihan mazhab Jaafari, kataku padanya: Apakah ayat dan riwayat tentang kesahihan mazhab ini? Jawabnya: Rasulullah (s.a.w) bersabda: Perumpamaan Ahlul Baitku seperti bahtera Nabi Nuh (a.s), barangsiapa yang menaikinya akan selamat, dan siapa yang membelakanginya akan tenggelam." Mustadrak Ala al-Shahihayn, jilid 3 muka surat 150.

Baginda juga bersabda: Sesungguhnya aku meninggalkan kepada kamu dua perkara yang berharga, iaitu kitab Allah dan Ahlul Baitku, yang mana jika berpegang dengan kedua-duanya, kamu tidak akan tersesat selama-lamanya sehinggalah bertemu denganku di al-Haudh. Sunan Tarmizi, jilid 5 muka surat 663, Hadis 3788.

Hadis ini adalah mutawatir dan masyhur di kalangan Sunni dan Syiah.