Ahad, 10 November 2013

TUNJUKKAN KUASA RAKYAT




KOMENTAR TUKAR TIUB
apa maknya berita ini?

maknanya demonstrasi itu
adalah jalan yang tepat

maknanya demonstrasi itu
membawa hasil

kalau TIDAK turun berdemo
takada siapa akan ambil pot

hantar memo
buat rayuan
hanya untuk lepas batuk ditangga
tak akan ada hasil

lihat baru satu kumpulan kecil
munkee dah mula gelabah
ini kuasa rakyat
inilah kuasa ribuan berhimpun
Menteri: Jangan ugut saya dengan demonstrasi
PUTRAJAYA - Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani tidak akan tunduk kepada desakan segelintir nelayan yang membantah penggunaan saiz mata keroncong pukat tunda melebihi 38 milimiter (mm) yang telah dikuatkuasaan sejak 1 November lepas.
    
Menteri berkenaan  Ismail Sabri Yaakob berkata mereka sepatutnya menyuarakan permasalahan itu secara baik dan bukannya mengadakan demonstrasi di pelabuhan atau jalanan untuk menyelesaikan isu itu.
    
"Kalau nak jumpa saya tak payah nak ugut saya dengan demonstrasi. Saya orang yang senang untuk bejumpa. Saya boleh berjumpa dengan mana-mana persatuan nelayan, tetapi jangan bawa kes ke jalanan.

--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah..lidah kontot dah kecut perut..ini mmg idea bagus.. teruskan berdemo..sbb tanda2 dia dah kecut telo dah jelas kelihatan..

DDKB berkata...

Ismail sabri tu bapa si dafi lerrr...BAIK PUNYA....lidah kontot tu tak papuiler....yang papuiler tu si lord of the ring...my preciuessssss tu......makin kilat pula kepala dio...mcm cermin.....kena guli dari jarak 50 keter tu ngam tu....datang kota belud lah.........hehehehhehee.....

Tanpa Nama berkata...

TT, bila nak start demo bantah GST ni? Sloooow je, mat mongol dah umum dekat 3 minggu dah, takde pun PR ke ataupun sesape umum nak gerakkan demo ke protes jalanan ke. Yang didengar setakat ni PR nak buat kerja bangang buat jelajah bagi penerangan tentang cukai zalim ni. Eh toksahlah buat kerja bangang bagi penerangan, kita turun jalan raya je khalassss......