Ahad, 8 Disember 2013

TUNTUT KOUTA MELAYU




MANA DIA ATLET MELAYU
MANA DIA ATLET BUMIPUTERA ISLAM
ATLET Wushu negara, Tai Cheau Xuen hari ini meraih pingat emas kedua Malaysia menerusi acara Nandao pada temasya Sukan SEA ke-27 di Nay Pyi Taw, Myanmar. - Foto Goh Thean Howe

Dec 8, 2013 3:24 pm


NAY PYI TAW - Seperti dijangka, akhirnya pingat emas pertama negara disumbangkan melalui ratu wusyu, Diana Bong Siong Lin dalam acara nanquan wanita di Sukan SEA Myanmar ke-27,semalam.

Seolah-olah sudah belajar daripada kesilapan dua tahun lalu yang menyebabkan dia terlepas emas, atlet yang berasal dari Kuching, Sarawak itu mempamerkan persembahan cukup sempurna bagi meraih catatan 9.70 mata, mengatasi tujuh atlet lain.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...APA SUDAH JADI?.... kah kah kah

kah kah kah... MANA DIA ZUL NODIN?.... kah kah kah..

kah kah kah..MANA DIA PUUURKASA.... kah kah kah...

kah kah kah..MANA DIA JARINGAN MELAYU... kah kah kah..

kah..MANA PEMUDA UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION?..  kah

kah kah... KENAPA TAK ADA KOUTA 30% DALAM SUKAN?.... kah

kah kah kah..TAK ADA WAJAH MELAYU.... kah kah kah..

FAT SHORT AND UGLY



-----------

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa punya manusialah ko ni hishamudin a/l pandykutty, semua benda ko nk politikkan, adakah ko ni saekor cipan wahai hishamudin pandykutty?

Tanpa Nama berkata...

hehehe.. mana ultra malays???

Tanpa Nama berkata...

Aku fikir penulis yang mengutarakan isu ini nampak sangat bodohnya,dia letak otak untuk berfikir di lubang duburnya.Lebih bodoh daripada lembu dan lebih bebal daripada keldai!

Tanpa Nama berkata...

Penulis isu ini tidak faham tentang kouta melayu dan kouta bumiputra,jelas sekali bodonya dia.

Tanpa Nama berkata...

Penulis ini dalam kategori manusia yang pandai tak boleh diikut dan bodoh tak boleh diajar.

Tanpa Nama berkata...

Bila saya baca tulisannya saya terbayang seekor babi mengaku dia kacak.

Tanpa Nama berkata...

BODOlah kau ni!

Tanpa Nama berkata...

aiyaa kawan, sukan sudah lama ada kuota ma.

itu wusu cina punya. itu silat melayu punya. itu tak tau apa sukan india punya la. lu belum tau meh?

menang emas tada menang emas, itu crita nombor sepuluh la. crita nombor satu, cina sudah ada sukan dia, melayu sudah ada sukan dia, india pun sudah ada sukan dia.

apa lagi lu mau gaduh? semua si sudah fair and square ma.

Tanpa Nama berkata...

Teruskan penulisan TT..
Jangan hiraukan lembu2 yang mengkritik..kerana lembu2 tersebut lebih lembu dari lembu..

Tanpa Nama berkata...

bodoh lagi melayu yang mengaku menguasai negara ini tapi tak berani bersuara bila hak mereka dipijak...kononnya hebat sangat kah melayu ni... merogol anak sendiri dan meragut itu memang kehebatan melayu... bab lain... sorrylah melayu berada ditempat paling corot selepas orang asli jakun dan semang... aku malu bila orang asli tersebut " orang melayu shekarang ni dah tak boleh pakai.. baik percaya pada orang cina..." aku merasa amat malu bila bangsaku yang "AMAT" membanggakan di nilai oleh orang asli begitu rendah sekali...dulu kini dan selamanya aku tak suka pada orang asli tapi kini aku mula meluat kat orang melayu yang masih berfikiran jumud, tengin, bangang dan pandir.. orang asli kat Pos Dipang lebih berfikiran terbuka...

ameen berkata...

Kesian semua pengkritik atau penulis yang buat ulasan menggunakan gelaran 'Tanpa Nama'. Mereka malu nak letakkan nama sebenar sebab orang ramai atau pembaca akan kenali mereka dan tahu betapa bodohnya mereka ini yang memanggil penulis itu bodoh dan pelbagai lagi gekaran.

Tanpa Nama berkata...

gila ah.. otak 24 jam politik murahan

DIDI KOTA BELUD berkata...

Wei pukimak diatas.....ini bukan politik...ini bukan jahil...TT nak korang tahu yang korang berenam (kecuali si ultra malaya...hehehhehe...) diatas dan 47 % dari korang banggang tu muhasabah...muhasarawak...muhaselangor dan muhasewelasi kan diri...jangan suka tumpang tumpang susah payah orang...jangan munafik...mubari...mukriz dan muyidin....pemalas punya manusia....cina menang tumpang...cina berjaya harumkan malaysia...tumpang...pui.....KJ BETUL...tahu apa itu KJ......KUAT KONKEK JIN TANAH betul punya melayu.....usaha sendirilah lain kali......!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

takan kouta hanya datang dari tabong wang rakyat......kouta sepatutnya datang dari kudrat dan bakat........kah....kah......kah.....zul da jadi bull....perkasa dah jadi perkakas....wakkkakak...

Tanpa Nama berkata...

tuan tt
pengomen yang tak reti kaitan pingat sukan sea dengan melayu nyata bongok, kalu pengomen ini buat2 tak reti lagi bartambah bongok.
umno makin dajai

zulmy67

Tanpa Nama berkata...

Alaaa TT..

Setakat wushu tu boleh larr.. Cuba peraduan main gasing, congkak, konda-kondi, polis & thief, masak nasi lemak.. Melayu mesti menang punya.. asalkan.. Thailand, Myanmar, Cambodia, Laos, Vietnam, Filipina, Singapore & Indonesia tak bertanding sama..

Betul tak?

Kah, Kah, Kah!

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT..org melayu xjaguh dalam sukan dan pendidikan..mereka jaguh dalam akademi pantatsia dan mahafiraun lawak mega...tu la sbb nya org melayu bodoh..otak xberkembang..pemikiran masih jumud..biarkan umno bn memerintah berpuluh tahun lamanya..sbb org melayu cume artis dan badut je..tu sbb pemimpin umno bn pun perangai mcm badut dalam perlimen.

akusayangmalaysia berkata...

Sarcasm pun susah nak faham ka?nak komen tulisan orang tapi tunjuk kebodohan sendiri.kalaula ada ubat untuk hilangkan kebodohan,aku beli dan bagi free kat melayu.kahkahkahkahkah.