Jumaat, 17 Januari 2014

FAK WA DAN FAK WI






Cela pemimpin gugat kestabilan

SHAH ALAM – Perbuatan mencela pemimpin kerana tidak berpuas hati dengan keputusan  atau tindakan kerajaan, tidak boleh dipandang remeh kerana ia akan menimbulkan fitnah, kekacauan serta mengganggu kestabilan sesebuah negara.

Pengerusi Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan Hal Ehwal Agama Islam (MKI),  Abdul Shukor Husin berkata, Islam membenarkan setiap rakyat untuk menasihati pemimpin, namun tanggungjawab  tersebut perlu dilakukan mengikut adab dan garis panduan yang telah ditetapkan oleh Islam.

TUAN FAK WA FAK WI
SILA FAKWA  FAKWIKAN 
SOALAN  SOALAN INI

SIAPA UPAH SIRUL?

SIAPA UPAH AZILAH?

SIAPA DAPAT KOMISEN BELI KAPAL SELAM PERANCHIS?

SIAPA DAPAT KOMISEN BELI JET SUKHOI RUSIA?

APA FATWA ROSMAH BELI CINCIN 25 JUTA RINGGIT?


MANA ANAK ROSMAH DAPAT 110 JUTA RINGIT  BELI KONDO DI NEW YORK?


--------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Syukor tu mmg laya jadi Pengerusi Ulamak Kebangsaan hal ehwal Islam (PUKI).. gerombolan tiada daya berhujah lagi.. Agama Islam dijadikan ayat2 pendinding pegawai2 tinggi kerajaan yg banyak berbuat pelbagai kesalahan untuk dilindungi..mamat ni nanti, kita lumuq dia dgn belacan dan kangkong, elok sangat digoreng bagi Hasan Malek buat lauk makan dgn dedak.. tu la pasal, masa kecik2 dulu, taknak belajar bersungguh2.. elok dah tua bangka, terpaksa amik dan kumpul sijil2 agama utk dpt jawatan membodohkan org ramai dalam kerajaan.. inilah kerja org2 melayu yg malas belajar dan berpikir.. agama tiada output untuk buat teknologi.. outputnya cuma air liur..kahkahkah..puih2 jampi, telor celah kangkang boleh masak ranum..

Tanpa Nama berkata...

mufti akan kata soalan2 mi tak dak dalam Quran dan hadis. Deme akan cakap, kalu tak ada dalam kedua2 sumber tu maka tak boleh jawab. Kalau jawab jugak dikira bughah.