Selasa, 8 April 2014

ILMU SEMIOTIK






GUNAKAN
ILMU
SEMIOTIK


Rodziah nafi dakwaan Zuraida, minta bukti atau ia hanya fitnah politik kotor

Calon Ketua Wanita PKR Pusat, Rodziah Ismail menafikan dakwaan berlakunya unsur salah guna kuasa oleh calon dari Selangor dan menyifatkan dakwaan itu sebagai fitnah dan percubaan membawa politik kotor.
Beliau menolak dakwaan calon dari Selangor menggunakan kapasiti sebagai pentadbir kerajaan negeri meraih undi ahli parti, seperti yang didakwapenyandang jawatan itu, Zuraida Kamaruddin.
Rodziah berkata, Zuraida perlu mengemukakan bukti kukuh dan menyerahkan kepada Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) sebelum mengeluarkan kenyataan sedemikian.
"Selagi tidak ada bukti, kita anggap itu fitnah.

SEMIOTIK
dari ilmu semiotik
imej siapakah 
yang bercakap benar


---------

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Foto itu dishoot pd hari yg sama ke atau hari yg berbeza jauh jaraknya. Biarlah fair nak buat penilaian

Tanpa Nama berkata...

Ilmu semiotik dengan ilmu keliontik adalah ilmu dugaan.

Tanpa Nama berkata...

Sorang bermadah seorang lagi berhelah"madah-berhelah" sebenarnya mata saya sangat tajam untuk menilai kedua2nye tapi hati tidak sampai melontarkan digusari ada di antara hati2 yang terkecil.Dalam ekademik yb hajjah zuraidah lebih ampuh ditambah dengan ektifvitas persekitaran lebih dominan.Manakala yb hajjah rodziah juga mempunyai ekademik yg agak baik,dan ektifvitas sosialisnya agak ampuh..fllstop.titik bukan tetek dan juga dot dot dot.Apa yang mahu lontarkan adalah konsasus berupa matlamat tujuan hala tuju ektifvis parti itu dan tanggung jawab satu keutamaan.Saya menilai minesfosto dan kelakuan calon jadi masing ada kekurangan dan kelebihan.Jadi oleh yang demikian seandainya jadilah insan2 profsional kalau keputusan sebaliknya tidak semestinya anda di anaktirikan.dibenci atau dihiyanati cuba lagi ditahun yang mendatang ada hikmah disebaliknya dan anda akan bisa rare..amin.

Tanpa Nama berkata...

Gambar atas, makcik jahat. Muka suka mengumpat hal hal dlm kain jiran. Suka bodek boss. Jelingannya berunsur curiga dan hasad dengki. Background imej pkr nak tunjukkan kuasa parti yg memerintah.

Gambar bawah, makcik jujur. Bila bercakap, eye contact. Imej background, ofis, workaholic dan tidak menunjukkan kekuasaan parti politik sebab dia menjaga amanah rakyat bukannya amanah parti. Bila buat salah berani tanggung dan cepat2 betulkan kesilapan.

Tanpa Nama berkata...

tangan disilang tangan digenggam tangan bermain2 dengan pen dan berbbagai lagi ragam tangan atau jari2 diletak atau bermain dengan sesuatu yang remeh adalah manifestasi psikologi minda yang cuba menahan sesuatu ayat dari diungkap atau menahan diri dari memberi tindakbalas fizikal seperti melempang atau menerkam, atau cuba menyembunyikan sesuatu samada dengan mengelak dari menjawab atau mengalih kepada isu lain dari yang dibincang, atau bersifat tidak percaya atau tidak yakin dengan orang yang berkata2 kepadanya lalu mengambil posisi defensive

Nazrio berkata...

DARi MENGKAJi iLMU SEMiOTiK LEBiH BAiK TT BAYANG-KAN """JELiNGAN ZURAiDA"""" Ni PADA 20-30 TAHUN LAMPAU mungkin SHAFiE TAK AFDAL TAK AMBiK ZURAiDA RAFiK, BUNG MOKHTAR TAK KAWiN ARTiS...TEB MAHMOOD TAK LEBANON...KA KA KAA

Tanpa Nama berkata...

BUTUH PAK HANG LA
NAK TAU REAL TAK REAL ILMU SEMIOTIK AMBIK LA GAMBAR DIORG MASA TENGAH BERAK.

LU BERANI KA NAK AMBIL GAMBARNYA.
HAKKKKKKKKK PUIIIIIII LA TT

Qaseh Bonda berkata...

Kalah menang berlapang dada. Tok sahlah dok tuduh menuduh. Dah lama pimpin pun. Wanita tahap tu jugak. Tahap gaban. Tambah geng gedik memang u pakar.

Tukarlah yang keibuan. Tegas dalam baik bukan dalam gedik. Buat apa memimpin wanita hakikatnya suka sangat dengan lelaki. Mak cik depan mata macam tak berharga.

Kalau yang diatas menang PKR pun sah macam umno.

DIDI KOTA BELUD berkata...

Zuraida tu sharizat lembu cukup benci...rodziah belum teruji.....siapa kalah siapa menang tolong tolong lah...kita nak kuatkan party dan matlamat..kalau dua dua lebey..dua dua aku terajang.....hehehehe...antara berdua ni...aku menyintai elizabeth wong...still singel kah her.....hehehehe rekemon ler....kat I.......

Tanpa Nama berkata...

elizabeth wong barang baik punya... ciput bergetah woit kah kah kah