Selasa, 10 Jun 2014

CUKONG MANA DI BELAKANG SULTAN JOHOR




ADA CUKONG 
DI BELAKANG SULTAN JOHOR?
KENALI SIAPA CUKONG
Terkejut saya apabila Hisham Rais menpersoalkan 6 juta Yahudi di bunuh olih Nazi. Terkejut juga saya apabila Hisham Rais mempersoalkan cukong (towkay Cina yang ber- warganegara Malaysia). Ini terang terang tunjuk bahawa Cina yang warganegara Malaysia ada lah anak tiri di Malaysia. Apa pukimak salah nya warga negara Malaysia beli tanah di dalam negara nya sendiri ? 

Terang terang tunjukkan mentaliti perkauman ketuanan Melayu yang mendalam, dalam isi hati Hisham Rais. Saya ulangi, cukong beli (ingat : bukan rompak) tanah di tanah air yang dia tumpah darah. Awak tak recognise hak asasi kewarga-negaraan Cukong di tanah air yang dia tumpah darah ini ?

 Orang Cina sepatutnya tumpah darah di benua besar Cina dan bukan di Tanah orang asli ini ? Woit Cina, awak tumpah darah di tanah yang salah lah ? Pukimak punya syaitan perkauman. Babi perkauman. on BAHAYA CUKONG UNTUK NEGARA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
at 3:38 PM





-----------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

[satu ingatan untuk mat sotan]
.


.


henjut henjut semut

kini mat sotan berebut dukung cukong

mat mat melayu terus semput

mat sotan punya pasal , apa tuanku buat pasti kena sokong


lat lali lat tamplom, mat melayu kena tahi palat

kehulu kehilir mat pantat cakap
pasal daulat

mat sotan bolih claim darah raja
ada daulat

tak sodar daulat itu hanyalah satu fiksyen omputih

mat sotan beringatlah sikit , jangan mat-minah kat johor hanya
bolih makan kacang putih

tanah melayu kat bandor bolih songlap

pasti melayu di bandar akan lesap

lepas tuh barulah mat sotan tahu

langit tinggi rendah

berkawan dengan si chingkie macam si Francis [Yeoh] yang pasti berpaling tadah

beringatlah
lupus melayu ,lupuslah kesoltanan
melayu .....




kkk
.


.



Suku Samdol berkata...

Tuan TT dah cakap banyak kali tentang kuasa ekonomi. Bila ada pembeli maka ada penjual atau kalau ada penjual maka ada pembelinya. Supply and demand factor kata omputeh.
Yang ko tibai cukong yang beli tanah tu kenapa? Yang tukang jual tanah tu siapa? Siapa yang menjual tanah tu kepada cukong? Perkataan REMBAT tu sudah disalah erti dalam konteks ini.
Apa pun turrrrrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah rasis kepala bana dia. Jangan jadi bodoh. Cukong memang warganergara. Cukong beli tanah bukan 7kaki nak buat kubur. Ah Soon kedai buah pun warganegara. Akidah Ah Soon tak sama dgn Cukong. Reti tak reti akidah sosok2 kaum pemodal apa? Kerja Cukong ni nak buat duit bina kubur 10 juta tingkat. Yang kena kerja jadi kuli utk bagi hasil projek Cukong ni buruh2, kaum tani. Samalah mcm Melayu Syed mende tah nama dia. Syed shit ni pun warganegara, sama akidah macam Cukong. Keuntungan maksima. Kapitalis. Bodoh rasis. Kah kah kah