Khamis, 12 Jun 2014

MELAYU BUMIPUTERA ISLAM




KOMENTAR

bila cina kata
melayu bodoh
tahu marah





Melaka UiTM students build logo using 

dodol containers



MELAKA — Forty students from Universiti Teknologi Mara (UiTM) Melaka made their university proud today when their achievement made it
to the Malaysia Book of Records (MBOR).
The students managed to build the logo of the universiti measuring 5.3m by 8.2m (including the right colours) using 37,400 used ‘dodol’ (sweet toffee-like confection) containers, in a record time of two hours and 30 minutes.
UiTM Melaka assistant rector Dr Ismadi Md Badarudin said the cost for building the logo, about RM13,400, was contributed by corporate companies.
“The proceeds from ‘dodol’ sold for RM1 to members of the public will go toward the Tabung Aman Palestin and Tabung Mengubah Destini Anak Bangsa UiTM charities,” he told reporters here today.
Dr Ismadi said ‘dodol’ containers were chosen because it was a traditional delicacy among people in Melaka and can be stored for a long time.
The certificate for the logo was presented by MBOR representative Suhaili Shamsuddin to Dr Ismadi.


KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


i rest may case

my lord 

kah kah kah

-----------

4 ulasan:

uitm dihati nkau berkata...

dengar kabar nanti ada lagi, nak kibarkan jalur tembelang terbesar dalam laut!! ghehehe ntahapahapantah

nak buat kajian akademik, otak semua lemau jadi buat laa apa-apa kerja bangang yg belum dibuat orang.

errr.. di shah alam ada kilang cadbury, apa kata kalau uitm shah alam buat logo halal terbesar gunakan coklat cadbury. boleh tambah lagi rekod cemerlang anak melayu menara gading ..ghehehe

Tanpa Nama berkata...

lu cakap apa pun lah...
wa tak mau dengaq...
wa tak mau lihat....
wa buat tak tau lah..
ka ka ka
ayam pencen tu laj kaj kah

Tanpa Nama berkata...

Dalam satu kajian akedemik, Ireland adalah Negara yang paling islamik di dalam dunia dalam melaksanakan nilai yang terdapat dalam al-Quran, berbanding negara yang ramai penduduk Islam yang di ikuti oleh Denmark, Sweden dan UK.

Dalam menjalankan kajian itu, kedua-dua penyelidik mengguna pakai kesempurnaan dalam Islam terhadap pencapaian ekonomi masyarakat, pentadbiran, hak asasi manusia dan politik serta hubungan antarabangsa sesebuah negara.

Dalam indeks itu, pencapaian negara Islam amat buruk dan kebanyakan negara yang mendakwa Islam dan digelar Islam tidak bersikap adil, rasuah dan tidak membangun. Mereka pada hakikatnya tidak ‘Islamik’ dalam semua perkara.

Lebih hebat lagi Singapura berada di dalam 10 negara yang menerap nilai nilai Islam dalam pentadbirannya sebaris dengan Ireland, Denmark, Luxembourg, Sweden, United Kingdom, New Zealand , Finland, Norway dan Belgium

Dan inilah hakikatnya yang perlu umat Islam terima, bukan dengan beralasan bodoh “Mereka baik sekalipun mati tetap masuk neraka dan kita buruk bagaimanapun mati tetap masuk syurga. Inilah doktrin paling bodoh yang di serapkan kedalam kepala otak orang melayu Islam yang membuat orang melayu Islam hidupnya lenggang lenggok kerana sudah di janjikan syurga bagi mereka.

Di Malaysia sendiri umat Islam kuat dengan retorik, slogan, dan alasan Itu ini begitu begini. Membangun bersama islam itu bagus tapi tingkah laku dan usaha ke arah membangun bersama Islam hanya di bibir dan beretorik serta berselogan untuk meraih undi sahaja. Kota Baru Bandaraya Islam tapi persekitarannya tidak mengambarkan ciri ciri yang islam mahu untuk menjadi sebuah bandaraya Islam.

Sedangkan negeri yang bukan di tadbir oleh orang islam setiap masa mencorak dan mengorak langkah ke arah negeri yang membangun bersama islam. Dari berbagai segi Pulau Pinang yang di perintah parti kapir jauh meninggalkan Kelantan yang di perintah parti islam dalam perlaksanaan dasar dasar Islam tapi apakan daya kata mereka Lim Guan Eng baik macam mana punmati masuk neraka tapi Nik amar bodo macam mana pun mati masuk syurga lalu biarkanlah

Tanpa Nama berkata...

cuba teka bahan makanan apa yang akan dibuat rekod oleh UTM, UITM, pada masa akan datang? nasi lemak paling lemak, tempoyak koyak, budu berudu, cencalok jolok, tosai aiseyman, roti canai inai, phhhhuuuuhhhh banyaknya makanan tempatan yang boleh masuk rekod....mak oiii....cepat jangan lambat uni uni ini merebut tempat untuk menunjukkan kemampuan dan ketangkasan masing2....kalau Berjaya dengan projek makanan terpanjang, terbesar, tertinggi, ter ini dan ter itu, sure bila masuk kerja, semua result terrreerrrrr punyeee....