Ahad, 1 Jun 2014

NGO AKAN SAMAN BABI






KOMENTAR
jika saman diteruskan
ini ertinya ngo
melawan kapitalis gergasi
ini satu pekara yang baik

kita lihat dan tunggu

NGO akan terus saman Cadbury, dakwa kenyataan Majlis Fatwa keliru

Meskipun Majlis Fatwa Kebangsaan mengeluarkan kenyataan bahawa produk Cadbury adalah halal dimakan sebelum disahkan  mengandungi Asid Deoksiribonukleik (DNA) babi,  NGO Jaringan Melayu Malaysia (JMM) tetap akan meneruskan saman terhadap syarikat tersebut.
Presiden JMM, Aswanddin Hamzah menyatakan biarpun dengan kenyataan terbaru Majlis Fatwa Kebangsaan itu, mereka akan meneruskan saman berdasarkan kenyataan pertama yang dikeluarkan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan Jabatan Kemajuan Islam (Jakim).
"Bagi saya, kenyataan Majlis Fatwa itu dengan menyatakan ia halal dimakan sangat mengelirukan umat Islam, kerana semua orang tahu hukumnya sekiranya kita tidak tahu makanan yang kita makan halal atau tidak ia tidak sah, namun mereka tidak menjawab tentang isu ini yang sebenarnya.

JMM antara berpuluh NGO Islam lain yang menyatakan akan memfailkan saman bernilai RM100 juta terhadap syarikat Cadbury Confectionery Malaysia Sdn Bhd (Cadbury) ekoran penemuan (DNA) babi pada dua produk keluaran syarikat terbabit pada 26 Mei lalu.



KAH KAH KAH
betul ke ini
tengok dan lihat
nanti kena sogok
semua senyap
hangat hangat
tahi melayu

KAH KAH KAH

dapat 100 juta

tolong beri 

ridhuan tee

untuk tukar 

darah

kah kah kah



---------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT, lu jgn salah faham. Fahamkan betul2 sebelum lu provoke. Ridhuan T ni projek melayukan bangsa cina di Malaya. Ridhuan T ni cemburukan puak eeeee yang diikhtiraf sebagai melayu bumiputra. Cina pun nak jadi Melayu, maka inilah yg berlaku pada Ridhuan T, lupa asal usul, terlebih Islam dari Islam (islam cara umno). Ridhuan T sebenarnya bukan masuk Islam, dia masuk Melayu! Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tee ni kes najis berat............
kena cuci dgn asid.......
kah...kah....kah....