Ahad, 29 Jun 2014

SELAMAT BERBUKA PUASA



AHAD HARI

PERTAMA
tadi hujan turun
tak lebat tapi menyejukkan
aku wajib berbaju

petang ini
ezi dan jai tak sempat
 merayau jauh
walau pun 
 kami meredah hujan
aku tak ada
apa apa yang spesial
tak ada kuih melayu 
hanya buah manggis
buah mangga waterlily
dan 
buah naga


dalam frigo
penuh dengan 
tuna dan udang galah
hadiah  dari 
 berunai

aku hampir lupa
tahun lalu 
bagaimana aku berpuasa
yang aku ingat 
aku tak pernah tertinggal
kali ini
aku berjanji
nak turun 5 kilo
malam ini 
aku akan timbang
dan akan umumkan
berjaya
atau tidak projek 5 kilo ini


SELAMAT

BERBUKA








-----------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Minggu lepas aku nampak kau dlm LRT. kau da boroiiii!

Tanpa Nama berkata...

Muslim umumnya lebih meraikan berbuka puasa daripada meraikan nikmat konkrit yang diperolehi daripada proses puasa itu. Itu sebab tatkala berbuka mereka akan melahap kerana dah 12-13 jam tak dapat makanan dan minuman sebelum itu. Berbuka puasa bagaikan melepaskan geram atau gian kerana tahan lapar dan dahaga. Semasa erbuka pun mereka lupa sejenak apa dia nilai spiritual berpuasa itu. Mereka jarang menilai atau merenung akan hal itu etapai akan 'look forward' terhadap malam lailaturkadar, menjelangnya Aidilfitri, sembahyang tarawih dan kemudia jika panjang umur merindu semula kedatangan Ramadan yang baru, satu ritual baharu.

Tanpa Nama berkata...

Apadaa bro..gi London Weight Management lah kalu stakat nk buang boroi tu..!! Duit byk2 apa bikin?bukn bw msuk kubur pun!!! Kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

TT Pun sudah jadi mat sembab..boroi.. huduh benar tgk daging melilit di kepala.. tgk Tian Chua..steady la sikit TT... turun 5 kilo x cukup.. kurang2 15kg lar..

tukar najib berkata...

TT kena faham sepekara. Kalau perut makai boroi..anu akan jadi makin pendek. Macam najib punya..

Tanpa Nama berkata...

kah kah..woit TT..lu pun sudah boroi la..lu pun sudah sembab ka..kah kah kah..nak jadi mat sembab 2.0 ke? ke nak jadi mat boroi..kah kah..mat badak pun ok boleh lawan dgn minah badak bik mama..kah kah..dua2 orang dari nagori..kah kah

Nazrio berkata...

5 KILO.? KAH KAH KAH
BAiK LAH TT NGATA ROSMAH
DARi BERANGAN-ANGAN 5 KiLAO

Tanpa Nama berkata...

Ko baik2 tt.. Sikit lg nk jadi bik mama kesayangan ko tuh!