Rabu, 2 Julai 2014

BIAR DIA PI LAAA






HAK MEMILIH


Kenyataan Kassim Ahmad kufur, murtad

Kuala Terengganu: Jawatankuasa Fatwa Negeri Terengganu sebulat suara memutuskan kenyataan bekas aktivis politik dan sosial Kassim Ahmad pada satu seminar Februari lalu sebagai pemikiran yang kufur dan murtad. »




KAH KAH KAH

woit
kalau dah murtad
kalau dah jadi kapir
biarlah 
nak buat apa ganggu
dia tak nak bidadari
dia punya pasal lah

tak kan nak pilih
pergi neraka pun
tak boleh

KAH KAH KAH




-----------

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

universiti yg dibanggakan TT sudah ada teroris.

UM pusat teroris.

kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Pada terasnya bukan memurtad atau mengkufurkan Kassim Ahmad itu yang menjadi isu tetapi untuk memberi amaran keras kepada sesiapa yang tiada pengaruh( Madey, anaknya masih ada pengaruh dengan kuasa induk) sudi atau mahu menjejaskan status quo kepercayaan ajaran sunnah al rasuah. Amalan ini tidak boleh dikompromi atau diberi tafsiran baru, alias pengikut sunnah tak boleh berfikir diluar kotak untuk memberi sesuatu pandangan yang telah dipegang kukuh oleh ulama mangkuk sunah al rasuah meskipun Tuhan memberi akaliah untuk berbuat demikian. Kalu ada pentafsir baru yang mengguna akal, logik, sejarah dan fakta maka ulama mangkuk sunah tidak boleh membuat hujahan kaunter maka si 'pemikir' baru itu harus di'matikan' agar status quo tidak diganggu. Hairan Kassim Ahmad kini orang kuat pendukung totok UMNO tapi kena taruk juga oleh sayap agama UMNO!

albert magic berkata...

saje nak tanya j/kuasa fatwa negeri trengganu Allah swt buat neraka tu untuk apa ? jadi apa masaalah nya kalau orang murtad biar la dia dapat balasan dari Allah swt

Tanpa Nama berkata...

manusia tidak pernah turun tangan ketika allah menjadikan tulang belulang kalian..siapa manusia sebelum sperm..siapa kalian setelah habis nyawa..
manusia hanya menanam benih tumbuhan tetapi manusia tidak pernah mencipta benih..
kejadian alam yang ada ukuran dan indah pasti ada penciptanya..sedangkan lukisan yang indah lagi ada pelukisnya..tiada pula lukisan itu jadi dengan tiba tiba..
inikan pula alam yang indah dan bermanfaat pada manusia

allah tuhan yang esa dan islam adalah jalan menuju ke sana..

Tanpa Nama berkata...

Bila nak fatwakan mahathir mohammad sesat, dahlah ngaku melayu wpun 100% keling