Ahad, 13 Julai 2014

HENTIKAN KERJA JUAL AGAMA



APAKAH UMAT
DI KAMPONG CHU  BADAK
KURANG ISLAM

Umat Islam perlu bantu saudara di Gaza
SERDANG - Umat Islam seharusnya menghulur bantuan kemanusiaan berterusan kepada mangsa peperangan di Gaza sebagai tanda sokongan.

Mutfti Wilayah Persekutuan, Dr Zulkifli Mohamad Albakri berkata, umat Islam seharusnya memberikan bantuan makanan, pakaian dan ubat-ubatan kepada penduduk Palestin yang semakin dihimpit penderitaan dari sehari ke sehari.

"Pergolakan di Gaza ini adalah suatu kemalangan bagi umat Islam dan saya menganggap bahawa ia merupakan satu musibah yang dilalui penduduk Palestin," katanya kepada pemberita.



ZIONIS  MERUSUH
DI KAMPONG CHU BADAK


KAH KAH KAH
woit
masa umat islam
diserang zionis tempatan
mana malaoan ini hilang

ketika umat islam kampong chu badak
di serang oleh zionis tempatan
kenapa malaon ini tdak bersuara

ZIONIS MERUSUH DI PALESTIN


apakah umat islam kampong chu badak
kurang islam 




kenapa umat islam yang diserang
oleh  zionis jauh diserang laut nampak

kenapa umat islam yang diserang
oleh zionis tempatan tak nampak

kenapa lagi dekat
lagi tak nampak


NOTA
ini jelas 
jual agama
cari makan
kah kah kah


---------

7 ulasan:

Awanama berkata...

Kerja jual agama ni memang kerja puak gerombolan melayu celaka. Duit zakat pun lagi dia rembat inikan pula nak rembat tanah rakyat.Kalu jumpa puak gerombolan dan eeeeeeee ketuk dua-dua sekali terus baling dalam kolam IWK.Kah..kah..kah..

Awanama berkata...

setuju tukar tiub.
memang jauh mudah nampak.
yang dekat buat tak nampak.
nanti rezeki jadi kacau.
bisnes agama boleh merugikan.
kalau tengok tv 1, tv 2 dan tv 3....
saban hari agama dipromosikan.
bertujuan minta rakyat ikut ajaran yang ditetapkan mengikut lunas yang digariskan oleh pemerintah.
penonjolan diri sebagai pak arab semakin menjadi jadi....
siap serban siap janggut siap jubah
berapi api menegakkan agenda
tapi pakai gincu
kah kah kah
siap make up
tonjol diri
tak ikhlas tak real
drama diatur khalas
kah kah kah

Awanama berkata...

Laporan RTM tak adil. Tak beritahu kenapa Israel tembak 1200 missile ke Gaza ? Kerana 3 pemuda Israel di culik dan di bunuh, kemudian seorang pemuda Palestin di culik dan di bunuh. RTM tak lapor pun bahawa Hamas tembak 500 missile ke dalam Israel. RTM tak lapor pun Hamas sembunyi dalam rumah orang awam yang ada budak dan wanita. RTM tak lapor pun bahawa sebuah loji nuklear jana kuasa, nyaris kena sasaran missile, di Israel. Semua berita yang adil ini dapat dibaca dari berita online dari luar negara. Woit, RTM , lapor lah apa yang sebenarnya berlaku pada kedua-dua pihak.

Awanama berkata...

Sibodek jalang
Kah.....Kah....kah

Awanama berkata...

Kubur den berringkek2 mcm duit la ka kah kah. Tunggu mati je x jwb. Masa hidup pandai GUNA hukum otak sendiri

Awanama berkata...

Rejim Zionis bertindak sesuka-hati kerana negara2 Arab amat lemah. Negara2 Arab lemah kerana gagal meniru cara pemerintahan Malaysia yang di tadbir oleh pemimpin2 berbangsa Melayu dan beragama Islam.

Pemimpin2 Malaysia memerintah secara demokratik dan berintegriti.

Pemerintah2 Arab gagal memupuk serta menggembeling institusi2 demokrasi saperti pilihan raya yang bersih dan telus, kebebasan akhbar, badan kehakiman yang bebas, dsbnya.Di Malaysia, institusi2 demokrasi di utamakan dan di pelihara dengan cermat.

Negara2 Arab dilanda dengan gejala2 korapsi, kronisma dan nepostima. Sebagai contoh, Wanita Pertama Tunisia semasa pemerintahan Zeinalebidin Ali berlagak seolah-olah negara Tunisia sebagai hak peribadi beliau. Walhal, Wanita Pertama Malaysia amat berhemah dan mengamalkan Islam wasatiyah.

Polis di negara Arab walaupun ada kalimah ALLAH dan MUHAMMAD di lencana mereka tetapi mengamalkan rasuah berluasa.

Negara yang pupus prinsip2 demokrasi akan hancur binasa.

Awanama berkata...

Kali ni lu mmg betui..

Roti Nan tu mmg tak betui..

Roti nan sibuk nak roboh Kampong2 Melayu..sama mcm LGe di penang..